| Forfatter |
|
Oleander Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 25 August 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har just investeret i en smart lille apple dims - Airport Express - og skal have den til at sende musik fra Itunes til mit B&O. Når jeg forbinder den til mit Beovision 7, er der ingen problemer. Altså udover at jeg hellere vil have den sat på min Ouverture. Jeg har lavet et kabel efter PP's beskrivelse, så jeg nu kan forbinde AUX indgangen med mine Apple dimser: Airport express, Ipad og Iphone. Det virker ikke overbevisende.
På festens genstand, AitportExpress, er der så meget brum, at musikken drukner fuldstændig. Men der er musik bagved. Min Iphone brummer ikke, tilgengæld skal der skrues så højt op for lyden at der introduceres støj. Min iPad kommer der slet ikke lyd ud af - altså gennem Ouverturen.
Det lave lyd niveau fra Iphone og det ekstremt lave fra Ipad, kan det skyldes at impedansen i AUX indgangen er for lav?
Og den brum der introduceres i Airport Express, som ikke skyldes crosstalk fra parallelle power ledninger, hvor kan den stamme fra? Den introduceres ikke i mit Beovision 7.
Nogen forslag?
Per
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 August 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Oleander Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Har forsøgt mig med den lodning til skærm. Jeg troede at den kunne dæmpe brum, men det gav inden ændring overhovedet. Kvaliteten på kablet er formentlig ikke den bedste, men jeg tror ikke at kablet er så ringe, at det kan give de effekter jeg oplever. Jeg har selvfølgelig kontrolleret at forbindelserne er i orden.
Så jeg er lidt blank. Måske bliver jeg nødt til at vælge at køre gennem mit Beovision 7.
Mvh Per
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 August 2011 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
At hente et analog stereo linie signal fra Airport Express analog stik, og forstærke det op vil nok
aldrig give super lyd, men hvorfor dit setup giver brum når stel er tilsluttet både pin 2 og stik chassis,
ved jeg ikke. Løser du problemet, så husk at fortælle om løsningen.
Jeg vil mene en bedre løsning er at hente stereo signalet fra den digital optisk udgang, og konvertere
signalet til analog lyd, før det sendes til AUX IN.
D/A-konverter - se indlæg af 09 September 2010 (nederet) her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Oleander Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2011 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Jeg er kommet til at tænke på, at jeg vist aldrig har brugt den indgang på min Ouverture. Jeg tror weekendens opgave må være lige at checke om den overhovedet virker  Mvh Per
|
| Til top |
|
| |
Oleander Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Lige for at runde denne tråd af: Jeg har fået løst mit problem  Desværre var det min egen skyld  Mit problem var at man IKKE skal forbinde kablets skærm med stel. Jeg må have lavet en kortslutning mellem stel og skærm ved min første udgave af kablet, for det gav ikke den store forskel da jeg loddede skærm og stel sammen. Derimod gav det en verden til forskel da jeg loddede kablet om (jeg prøvede at bytte om på ind og udgang - det kunne jo være at der var en fejl et sted) Det korte af det lange: Efter at have loddet kablet om, så virkede skidtet. Eneste forklaring er at der har været kortslutning mellem stel og skærm allerede med min første udgave af kablet. Nu anvender jeg den analoge udgang. Jeg kan så overveje om jeg vil skifte til digitalt output via USB stikket senere. Lige nu, vil jeg bare nyde, at jeg har funktionaliteten, så jeg med min iPad som remote kan bestemme hvad jeg vil lytte til. Det virker bare. Per
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 August 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Oleander
Godt det lykkedes, men jeg tror at du har fået en eller flere tråde fra leder (+) ledningerne pin 5 eller 3 kortsluttet til stel. Dette giver nemlig store problemer.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 27 August 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oleander skrev:
Hej igen Nu anvender jeg den analoge udgang. Jeg kan så overveje om jeg vil skifte til digitalt output via USB stikket senere. Per
|
|
|
Bare lige for en god ordens skyld, så kommer der ikke noget lyd ud af det USB stik der sidder på Airport'en.. Det er udelukkende til for at forbinde en printer.. Den digitale udgang sidder i samme stik som det analoge 3,5 mm. minijack, og kræver et specielt kabel/adapter for at virke med normalt toslink... Men tillykke med løsningen - det er vældig brugervenligt  //Allan
|
| Til top |
|
| |
Oleander Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg med igen  Jeg har bare misforstået det jeg har læst tidligere. Nå - det er så ikke første gang. Og det bliver nok heller ikke sidste  Per
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ok at bruge en Airport Express med dens line out, som ikke må forveksles med en hovedtelefon udgang. Jeg har samme setup herhjemme
med mit BeoSound 9000
|
| Til top |
|
| |