Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Red Dawn LS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Måske I kan hjælpe omkring ovenstående kabel, som jeg overvejr at prøve.

Nu er det sådan at prisen hos dansk forhandler for 2 x 2 m er 7.499 for et sæt, men i UK sælges det samme sæt til 3.975, så er
det altså lige at jeg undrer mig lidt om det egentligt er det samme kabel, for det var da pokker til forskel i prisen.

Men er der nogen af Jer som har erfaring med kablet omkring kvaliteten, perspektiv, rum mv.

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaring med kablet, men med prisen kan du prøve at vende det lidt på hovedet.

I stedet for at se hvad en forhandler vil være bekendt at tage, kan du jo spørge dig selv hvad det burde koste (Set ud fra
produktionsomkostninger).

Produktionsprisen er vel i omegnen af 100 kroner. Med de avancer man ser på hifi, kan man vende det om ig sige, at der ikke
skal meget forskel til, om man ender på 4000 eller 7500 for kablet.

Kig på et par Asics løbesko. De koster vel maks 25 kr at producere. I USA koster de 250kr i butikkerne. I Danmark skal vi
smide 1500kr for dem. Og ja, det er de samme sko, hvilket givetvis også gør sig gældende med kablet. Uanset hvad kan du
dog være sikker på, at du betaler noget der ligner 50 gange produktionprisen eller mere.
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Den samme analogi kan anvendes på medicin og barberblade. Produktionsomkostningerme er ikke alverden, men der har været nogle udviklings
omkostninger som skal hentes hjem inden patentet udløber eller der kommer bedre produkter på markedet. Når det er sagt virker den pris forskel
du der skitsere som værende noget i overkanten, som ikke kun kan forklares med lavere moms. Der er jo kommet et Red Dawn LS, det kan være
at den danske forhandler ikke fået tilrettet sine priser efter afløseren er kommet.
Til top Vis schifferer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schifferer

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 26 August 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Enig, der er store udviklingsomkostninger. Men når nu et par Asics løbesko kan sælges til 250kr i USA, har jeg svært ed at
forstå hvorfor de skal koste 1500kr i DK. Med mindre man mener, at vi danskere skal bære en større del af
udviklingsomkostningerne.
Samme gør sig nok gældende med kablerne.

I øvrigt tror jeg ikke du skal regne med, at udviklingsomkostningerne på dyre kabler, er større end på billige kabler. Nok
nærmere tværtimod. Men avancen er en helt anden sag

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 August 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Måske I kan hjælpe omkring ovenstående kabel, som jeg overvejr at prøve.

Nu er det sådan at prisen hos dansk forhandler for 2 x 2 m er 7.499 for et sæt, men i UK sælges det samme sæt til 3.975, så er
det altså lige at jeg undrer mig lidt om det egentligt er det samme kabel, for det var da pokker til forskel i prisen.

Men er der nogen af Jer som har erfaring med kablet omkring kvaliteten, perspektiv, rum mv.

Jeg har haft den ældre versioin af Red Dawn og den lyd glimerende. Slank, detaljere og hurtig. Intet tilskud af varme, men om det gør sig gældende for den ny version kan jeg ikke udtale mig om.

Det bedste med kabler er at prøve dem førstm alternativt sikre sig returret. Eller beslutte sig for at tage chancen, forstås. Med næste dobbelt op i pris, ville jeg købe dem i UK, har selv købt kabler det er par gange. Du kan jo også spørge til rabatmulighederne hos den danske forhandler. At sælge med en lavere avance er stadig bedre end intet salg og dermed  ingen avance  Så hvis han vil være fleksibel og tilbyde lån/retturret kan det måske lykkes.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 26 August 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Ja, prøv at trykke den danske forhandler lidt på prisen. Jeg vil tro hans avance er så tilpas høj, at han selvom han matcher den
engelske pris, ikke ligefrem taber penge på det.
Kostprisen er næppe meget over 1.000,-

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:

I øvrigt tror jeg ikke du skal regne med, at udviklingsomkostningerne på dyre kabler, er større end på billige kabler. Nok
nærmere tværtimod. Men avancen er en helt anden sag

Super skarp betragtning... Især "nærmere tværtimod"...

Mit anlæg...

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2011 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jeg havde Red Dawn Rev-II biwire, rigtig godt kabel, men en smule anstrengende i længden. Er du sikker på det ikke er to
forskellige kabler?

De nyere udgaver er en del anderledes!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
Jeg har ingen erfaring med kablet, men med prisen kan du prøve at vende det lidt på hovedet.

I stedet for at se hvad en forhandler vil være bekendt at tage, kan du jo spørge dig selv hvad det burde koste (Set ud fra
produktionsomkostninger).

Produktionsprisen er vel i omegnen af 100 kroner. Med de avancer man ser på hifi, kan man vende det om ig sige, at der ikke
skal meget forskel til, om man ender på 4000 eller 7500 for kablet.

Kig på et par Asics løbesko. De koster vel maks 25 kr at producere. I USA koster de 250kr i butikkerne. I Danmark skal vi
smide 1500kr for dem. Og ja, det er de samme sko, hvilket givetvis også gør sig gældende med kablet. Uanset hvad kan du
dog være sikker på, at du betaler noget der ligner 50 gange produktionprisen eller mere.

Du må gerne sende et link til de sko ;-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Man burde måske hele kikke på kabler fra "blue jeans cable", for her er det tale om "no nonsense" kabler, fra en ærlige
leverandør

http://www.bluejeanscable.com/store/audio/
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

250TIce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010
Sendt: 26 August 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke LS. Men kender Red Dawn 1 & 2 rigtigt godt. Starter lige med at sige at begge er rigtigt fede kabler ;-) 1'rn er upfront, afslørende, lidt skarp i diskanten og bør efter min erfaring ikke bruges til anlæg der har den tendens i forvejen. 2'rn har et noget bredere stereobillede, en mere blødere og rar top, og ikke så trættene/stressene. Så prøv evt. at finde ud af hvilket kabel Ls er! Men min favorit er helt klart Heimdall... - det lyder fantastisk!

Til top Vis 250TIce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 250TIce

250TIce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010
Sendt: 26 August 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hvor har du forresten set Nordost i UK til de dejlige priser ;-)
Til top Vis 250TIce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 250TIce

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 26 August 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Mener LS er de nyeste versioner, vi kan kalde dem for mk.3 hvis det er bedere, har dog ikke hørt dem.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 26 August 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

250TIce skrev:

Det er sandsynligvis denne side http://www.cheshireaudio.co.uk/acatalog/copy_of_Nordost_Fact ory_terminated.html som til orientering har en helt forkert pris anført for Red Dawn kablet...

Priserne på Nordost kabler indenfor Europa er +/- 10%, så hele tråden er faktisk baseret på en forkert pris på en UK hjemmeside.

Se eksempelvis UK-forhandlerens pris på Blue Heaven (et billigere kabel) = GBP 675, hvilket er DKK 5.675,- og dermed 9% O V E R den danske listepris som er DKK 5.199,- !!!!

Fortsat god aften
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 27 August 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

250TIce skrev:
Det er sandsynligvis denne side
http://www.cheshireaudio.co.uk/acatalog/copy_of_Nordost_Fact ory_terminated.html som til orientering har en helt forkert pris
anført for Red Dawn kablet...Priserne på Nordost kabler indenfor Europa er +/- 10%, så hele tråden er faktisk baseret på en
forkert pris på en UK hjemmeside.Se eksempelvis UK-forhandlerens pris på Blue Heaven (et billigere kabel) = GBP 675, hvilket
er DKK 5.675,- og dermed 9% <span style="text-decoration: underline;">O V E R</span> den danske listepris som er DKK
5.199,- !!!!Fortsat god aften

Ja så lykkes det dig at ødelægge den gode aften
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

@MOtheFREAK: Umiddelbart ser det ud til at forhandleren har byttet rund på priserne mellem Red Dawn og Blue Heaven. Kig f.eks. her: http://www.hificables.co.uk/c/2395/Nordost-Speaker-Cables.ht ml hvor 2m Blue Heaven LS koster GBP 468.

Det betyder samtidig at din konklusion er forkert. Prisen er dog "kun" 20 - 25 % billigere i UK og ikke næsten halv pris som oprindeligt antaget af trådstarter, men det bliver da også til en slags penge

Men det kan jo håndteres med lidt rabat samt mulighed for at prøve kablet før køb... 

Nå ja, man kunne jo også lægge en hurtig bestilling på Red Dawn LS hos Chesire Audio og se om den glider igennem..

Mit anlæg...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes