Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 7.1 Recievere 3k - Hvad er forskelen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arsukfjorden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at jeg har en anden tråd igang med spørgsmålet i samme kategori som dette, men denne tråd er egentlig en lidt anden debat.

Kort sagt, så er mit spørgsmål hvorfor jeg skulle vælge den ene af følgende recievere frem for de andre?

Yamaha RX-V571 - 2.639,-
Pioneer VSX-921 - 2.758,-
Denen AVR-1912 - 3.199,-
Onkyo TX-NR609 - 3.439,-

Så vidt jeg kan se, så er de nogenlunde ens. Min lyd og billede kommer til at gå fra computeren, som fungerer som mediecenter, igennem optisk toslink og senere HDMI når jeg får et TV, så alt netværk på recieverne er mig ligegyldigt, da computeren klarer de services. Mine højtalere er små nok til at kunne blive trukket af en hvilken som helst forstærker, så watt forskelen er også ligegyldig.

Af design foretrækker jeg Pioneer'en, men derudover kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle væge den ene frem for den anden. Eller jo Yamaha'en har vist ikke Airplay og Onkyo'en har 2 woofer pre-outs.

Så hvorfor den ene frem for den anden, gode Hifi folk? :)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg kan se har de alle 4 en fornuftig strømforsyning, så tilbage er der vel kun lydkvalitet, features, tilslutninger og design
præference tilbage. Mht lydkvalitet pr. krone har Yamaha og Onkyo efterhånden et godt ry (i hvert fald her på sitet), men har
dog på fornemmelsen at der kommer en del subjektive svar, hvor det eneste jeg kan sige er at det kun er dine egne ører der
kan bestemme :) Seriøse hifi-forretninger låner dig gerne en forstærker et par dage så du kan høre den i egen stue, hvilket
selvfølgelig er den bedste metode. Men på den anden side, så er de alle prisstærke forstærkere og jeg tvivler på du bliver
skuffet uanset valg. :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

køb dog brugt ...læste også din anden tråd og husk lige at en enkelt generation tilbage (stadig 7.1) koster 1/3 til 1/4 nu ...dvs 1-2-3 år gamle recievere 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
køb dog brugt ...læste også din anden tråd og husk lige at en enkelt generation tilbage (stadig 7.1) koster
1/3 til 1/4 nu ...dvs 1-2-3 år gamle recievere 

Kan ikke rigtigt svare sig. Folk mener de skal have samme som nypris på deres brugte snurrerundt forstærkere når de kun er 1
generation bagud. Ellers er du da velkommen til lige at smide trådstarter et link eller to til de brugte recievere til 1/3 af
nyprisen.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

da jkeg købte min gamle marantz sr6300 tror jeg den hed kostede den KUN 9 mnd tidligere 9500 kr ...min pris var 3800 kr 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

første hit på snurrerundt i hans prisleje http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=210551

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

men seriøst prøv at søge i ksb ...snurrerundt op til 3000 kr ....eller bare 2000 kr for den sags skyld og se hvor meget guf der er 

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103063&PID=108 3921&title=s-pioneer-vsx920-sort#1083921

VSX-920 til 1300 pp
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

http://fpn.dk/digitalt/lyd/article2667429.ece

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes