| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Alene forskellen i vægt mellem din aldrende sag og til den Pioneer du nævner der siger mig at den vil ikke kunne hamle op med den du har. En del af kvaliteten af en forstærker kan aflæses i vægten. Din sony vejer 15kg til 5 kanaler, pioneer vejer 10kg til 7 kanaler - det vil sige at strømforsyningen er knap så kraftig dimmentioneret på trods af at der skal fodres 2 kanaler mere.
Jeg har selv anskaffet en Yamaha RX-A1010 som jeg er rigtigt godt tilfreds med, den trækker et sæt Dali 18 og gør det rigtigt fint (Ikke en helt nem belastning). Den koster ca 7500,- Men vil nok være et bedre bud. Den har ikke airplay, men kan afspille musik fra sin pc via lan og tage internet radio via lan. Og ellers kan den gnaske alle gængse lyd formater og gør det rigtigt godt. Der er pre-out på alle kanaler så man kan udbygge med mere/bedre effekt skulle det bli nødvendigt. Jeg kører den som en 5.1 konfiguration hvor jeg biamper front højtalerne med 2 kanaler pr. ht. Det gir en mere fast bas og luftig mellemtone/diskant.
Onkyo TX-NR 809 har også fået en del rosende ord med på vejen til omkring 6500 (Priserne er fra TapeConnection). Har dog ikke selv hørt den.
Min erfaring med store front højtalere og subwoofere er at til musik lyder det mere harmonisk uden subben, men til film kan det godt gi lidt mere realistiske effekter. Jeg har selv flyttet min sub ind på kontoret til at gi pc lyden et gevaldigt løft. Jeg savner den bestemt ikke. Vil dog tro at en større sub ville betyde en forskel. Det afhænger i høj grad også af lytterummets størrelse.
En sub som denne ville måske være interresant for dig: http://www.danstv.dk/shop/xtz-99w12-16-3785p.html
/Bjarne
|