| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en annonce på dba, hvor der annonceres 2 revox a77'ere til salg - man skriver "Begge er i visuel god stand" tjaehhhhh det kommer vist an på hvilke øjne der ser.

Prisen : 6000.- Hillemænd......
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ligner jo skrot, men der er jo altid nogle der mener deres gamle bras er guld værd fordi der nu står Revox B&O eller hvad ved jeg på.
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaeh, mon ikke jeg gav ca. 3200 for min A77 i 1968/69 ... det er da godt gået, hvis prisen kommer hjem ;-)
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her på stedet er en Thorens 125 med Ortofon arm til salg for 4500. Jeg gav knap 2000 for mit værk i 1969 og 995 for en SME 3009 ... måske skulle jeg gå en tur i kælderen og se, hvad jeg ellers har?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ENIG .....
Der har på det sidste være en del A 77`ere til salg for priser der er "helt hen i skoven"
Der er også en B 77 der blir geninrykket flere gange, der er en LS (low speed) version med ubrugelige hastigheder til hi-fi brug.
mvh
Jan __________________ Air Bearing Rules
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja sørgeligt at realitets sansen ind imellem svigter __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fornemmer der i disse år er en vis hype om spolebåndoptagere, og så bliver salgsprisen den som køber vil give. Hype om spolebåndoptagere? Jeg har selv gennem de seneste dekader! været facineret af spolebånd der løber gennem en sindrigt system af styrende båndstyr, og der kommer lyd ud!. Har haft mange, men nu er min lyst styret pga. dårlig lydkvalitet, og i dagens Danmark: hva' skal man egentlig med en spolebåndoptager? Ren gimmick, synes jeg. Men for den mekanikinteresserede hifi-mand er det da sjovt. For lydenthusiasten er det nogo.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
| Jeg fornemmer der i disse år er en vis hype om spolebåndoptagere, og så bliver salgsprisen den som køber vil give. |
|
|
Den "hype" har nok mere eller mindre altid været til stede - og ja, salgsprisen - eller værdien er da den værdi apparatet kan indbringe.
(ovre i US, er de ved at være fuldstændigt pjattede med spolemaksiner, både blandt ældre og derfor nu persionerede , men søreme også blandt 20-30årige)
Men man må godt stikke en finger i jorden inden man prissætter - når der gennem længere tid har været en række maskiner af samme type sat til salg, som fremstår pæne og nydelige, giver det ikke mening at annoncere 2 slidte og skrammede til en betydeligt højere pris.
hifiigen skrev:
| og i dagens Danmark: hva' skal man egentlig med en spolebåndoptager? Ren gimmick, synes jeg. Men for den mekanikinteresserede hifi-mand er det da sjovt. For lydenthusiasten er det nogo. |
|
|
At du mener en spolemaskine blandt lydenthusiaster er nogo er jeg ikke enig i - jeg kender en del, der værdsætter sine maskiner, jeg gør det også selv, og har det fint med at lade en maskine optage om natten, så man senere kan afspille båndet og eventuelt kopiere godbidderne over på andre medier - men hele den debat hører ikke til lige her.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan jo kun trække på smilebåndet - en Garrard SP25 mk II eller IV med et andet navneskilt på - og ja, prisen er ude i hampen - men .... den kan køre 78rpm, og har man en bunke lakplader, er det en af dem der kan afspille. Der er ikke mange 78'ere mere :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
ENIG .....
Der har på det sidste være en del A 77`ere til salg for priser der er "helt hen i skoven"
Der er også en B 77 der blir geninrykket flere gange, der er en LS (low speed) version med ubrugelige hastigheder til hi-fi brug.
mvh
Jan |
|
|
Den kan vel bruges til at optage radio24syv ... hvis man altså hurtigt kan finde det vrøvl, der skal slettes ;-) I øvrigt er der en hitradio på nettet med lignende navn, men det hører vist ikke hjemme her heller...  __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Aragon skrev:
|
ENIG .....
mvh
Jan
|
|
|
Den kan vel bruges til at optage radio24syv ... hvis man altså hurtigt kan finde det vrøvl, der skal slettes ;-) I øvrigt er der en hitradio på nettet med lignende navn, men det hører vist ikke hjemme her heller...

|
|
|
det er da en mulig brug :)
(tror egentligt ikke jeg nogensinde har tunet ind på 24-7..... :)
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
hifiigen skrev:
| og i dagens Danmark: hva' skal man egentlig med en spolebåndoptager? Ren gimmick, synes jeg. Men for den mekanikinteresserede hifi-mand er det da sjovt. For lydenthusiasten er det nogo. |
|
|
At du mener en spolemaskine blandt lydenthusiaster er nogo er jeg ikke enig i - jeg kender en del, der værdsætter sine maskiner, jeg gør det også selv, og har det fint med at lade en maskine optage om natten, så man senere kan afspille båndet og eventuelt kopiere godbidderne over på andre medier - men hele den debat hører ikke til lige her.
|
|
|
Den funktionalitet havde jeg ikke i lige tænkt på, og det er da en ret smart feature. Kan iørvigt også opnås med små digital maskiner. Det jeg mener er, at vedr. lydkvaliteten, er lydenthusiaster ikke godt kørende med en spolemaskine i forhold til digitale medier. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt være det er en styg pris....men så på audiscoope igår en technics rs 1800 til den flotte pris af 2499euro........de ka putte den et hvis sted hen til den pris.....den er vel 40 år og hvad med reservedele......så nej tak beholder min teac x 10 r
velkommen
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Alle Audioscoopes priser er urealistisk høje, det ses også af og til, der er sælgere, der linker til deres priser, for at vise at det de vil sælge er "billigt".............. i sammenligning. Har for nylig set det med noget Marantz og Micro Seiki udstyr.
MVH Jan __________________ Air Bearing Rules
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
| ....Det jeg mener er, at vedr. lydkvaliteten, er lydenthusiaster ikke godt kørende med en spolemaskine i forhold til digitale medier. |
|
|
Her tror jeg også du tager totalt fejl :)
En TEAC X2000m i toptrim lammesmækker enhver digitalspille, det selvsamme kan en Revox PR99 gøre.
De der digitale medier er ikke den guds gave til menneskeheden som mange giver udtryk for.
Hvis du f.eks hører nogle af det svenske selskab Opus3's udgivelser vil du falde død om, når du erfarer at den sindssyge gode lyd stammer fra analoge optagelser.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I'll drink to that __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
En TEAC X2000m i toptrim lammesmækker enhver digitalspille, det selvsamme kan en Revox PR99 gøre.
|
|
|
det er da søn at vi bor så langt fra hinanen, for jeg tør da godt sætte min cd op mod din X2000
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
jan_stevns skrev:
|
|
|
|
det er da søn at vi bor så langt fra hinanen, for jeg tør da godt sætte min cd op mod din X2000
|
|
|
Det var faneme dumt njh4 , der garanterer jeg, at du taber STORT . Et af vores danske mærker vi kan være stolte af (Gryphon), der bruges velbevarede masterbånd fra en kæmpesamling til lytning under udvikling af nye produkter. det er s´gu nok ikke for sjov __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 November 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været en artikkel om dette og firmaet i et nummer af Lyd&billede, da der var en dansk udgave i 96-97'. Har nummeret og det er mange bånd Flemming Rasmussen ligger inde med.
High Fidelity har vist også lavet en sådan artikkel. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |