Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Diyhifi.dk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2012 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der har kendskab til hvordan det gik med den DA converter og pre der blev udviklet inde på DIYhifi.dk? Blev de færdig udviklet, og blev det til en succes?

Det er meget lang tid siden at jeg har været der inde og kigge, og kan se at lige så snart man prøver og komme væk fra forsiden, så melder browseren fejl.

Jeg kunne godt finde på og bygge dem som et vinter projekt, hvis de altså blev til noget.

http://www.diyhifi.dk/

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 25 November 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Ingen links på siden virker ikke og domænets indehaver vil ikke kunne spores.
Såhh ... det virker ikke særlig seriøst.

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i. Jeg tænkte om det var en her inde fra der havde lavet forstærkeren, så jeg kunne følge op på sagen. Men det er nok en and, desværre.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

måske eLABS projektet kunne være interessant for dig...

eLABS
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2012 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

E30NA skrev:

Hej

Er der nogen der har kendskab til hvordan det gik med den DA converter og pre der blev udviklet inde på DIYhifi.dk? Blev de færdig udviklet, og blev det til en succes?

Det er meget lang tid siden at jeg har været der inde og kigge, og kan se at lige så snart man prøver og komme væk fra forsiden, så melder browseren fejl.

Jeg kunne godt finde på og bygge dem som et vinter projekt, hvis de altså blev til noget.

Hej

Tak for interessen for mine projekter.. Jeg arbejder skam på sagen, men hvis du vil bygge noget her til vinter, skal du ikke vente på mit, for det bliver ikke klar i denne sæson, men diagrammerne ligger der, så de helt "hardcore" kan jo bare gå igang...

MVH

Lars - fra diyhifi.dk

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Sendt: 26 November 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Ingen links på siden virker ikke og domænets indehaver vil ikke kunne spores.
Såhh ... det virker ikke særlig seriøst.

Siden er ikke lige åbnet endnu, og gør det heller ikke før projekterne er helt færdige, men i kan altid kontakte mig herinde.. Hvis i skulle have nogle spørgsmål.

MVH

Lars - fra diyhifi.dk

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
E30NA skrev:

Hej

Hej

Tak for interessen for mine projekter.. Jeg arbejder skam på sagen, men hvis du vil bygge noget her til vinter, skal du ikke vente på mit, for det bliver ikke klar i denne sæson, men diagrammerne ligger der, så de helt "hardcore" kan jo bare gå igang...

MVH

Lars - fra diyhifi.dk

Det lyder godt- jeg venter med spænding

Hvor meget mangler du inden du vil melde den færdig?

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Sendt: 27 November 2012 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

E30NA skrev:
Lars Nielsen skrev:
E30NA skrev:

Hej

Hej

MVH

Lars - fra diyhifi.dk

Det lyder godt- jeg venter med spænding

Hvor meget mangler du inden du vil melde den færdig?

Selve bufferprintet er faktisk færdigt, men jeg fik et par gode ideer som jeg lige er igang med at afprøve og indføre på prototypen. Men det er små detaljer, så man kan sagtens bygge det som det er nu. Jeg kan eventuelt ligge printplade filer til download, sådan at man selv kan bestille nogle print hvis det har interesse.

DAC printet mangler jeg at lave komplet diagram og printlayout til, hvor print layouttet er den helt store opgave.

Med hensyn til hjemmesiden så mangler jeg selvfølgelig også en masse tekst og byggevejledninger. Men som sagt.. De hardcore behøves nok ikke en vejledning.

MVH

Lars

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 November 2012 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

Er det en buffer uden gain?

Jeg har gået i overvejelserne om en Preamp, men kom frem til at en passiv i sidste ende nok er at foretrække hvis man har fornuftige udgang/indgangsimpedanser.

Men jeg har ikke lavet nogle lyttetest.

Hvad siger din erfaring med buffer kontra passiv attenuator, er en buffer nødvendig?

P.S. jeg kan ikke finde nogle schematics.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Sendt: 29 November 2012 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er simpelthen så smart at man faktisk selv kan vælge gain på min buffer, og det kan man gøre på flere måder, men alt fra -6dB til +12dB kan i princippet vælges.. Default er den 12 dB fordi det lyder bedst i de fleste systemmer.

Passiv preamp fungere ikke rigtigt efter min mening, lyden bliver ofte lidt tynd og udynamisk, simpelthen fordi at du skal drive et kabel fra preamp til power amp med udgangsimpedansen fra et potmeter. Det teoretisk forkert, og virker heller ikke i praksis. Alligevel lyder mange passive preamps bedre end aktive, hvorfor så det? Det er meget simpelt, det er fordi at de fleste "almindelige" buffer trin "sucks" så meget at det hele går galt, fordi man fokusere på specs i stedet for lydkvalitet.

Mine links er også gemt lidt i teksterne på siden.. Måske jeg lige laver en update på siden i weekenden.

Men her er direkte links:

http://diyhifi.dk/1A.pdf

http://diyhifi.dk/PCB.pdf

Lars Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes