Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad hedder dit grej egentlig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2012 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

tone winner http://www.china-hifi-audio.com/tonewinner-ty20-hifi-cd-hdcd -mp3-player-24bit384khz-p-223.html

Efter at havde googlet en sløv aften på grej fra det store land KINA, som producerer ufatteligt mængde grej. fandt jeg lige pludeselig en fabrik . Det producerer adskillige mærker , som du nok har stående i din stue , og uden at man er klar over det. Tonewinner er et kæmpe foretagende . Foruden deres eget mærke laver de Advanced acoustic - emotiva - xtz - wada osc. Fællesnævneren er elektroniken er temmelig ens , dog med et par indvendige features designet efter kundens ønsker ( altså mærke ). Emotiva effektforstærkere kan således ligestilles med hhv Advanced acoustic , dog kan det ydre design adskille, men fælles nævner er temmelig ens elektronik. Emotivas cd afspiller kan også brandes som XTZ. . prøv at søge på Tonewin , deres eget mærket til fjernøsten og søg på Tonewinner . Så vil man opdage mange interessante ting., men der kan være penge , at spare. Interessant . mvh Spaceman

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 08 December 2012 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Interessante links, der handler om noget, som har været oppe nogle gange.
Man kan spare, men hvad med garanti og service?
Og vil vi have hifi-butikker i Danmark ret længe, hvis vi køber i Kina?

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej jan. takker for svar. der jeg ville hen, var egentlig det. Det mærke man køber herhjemme med garanti osv i bund og gro er et standard brand fra tonewin, forskellen er bare et andet logo. Her i det viste link er den cd afspiller tilsyneladende identiskt med xtz cd 100 . i ydre er de ens - indmad er ens - Logoet er forskellig . Emotiva har en lignede maskine .

mvh space

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tilføje at mange - inkl ego - har rost Music Angel, der lyder rigtig godt.
Men også at der ofte har været et dansk værksted inde over. Desuden har jeg set, at flere herhjemme nægter at rode med kineserforstærkerne.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 skrev:

Hej jan. takker for svar. der jeg ville hen, var egentlig det. Det mærke man køber herhjemme med garanti osv i bund og gro er et standard brand fra tonewin, forskellen er bare et andet logo. Her i det viste link er den cd afspiller tilsyneladende identiskt med xtz cd 100 . i ydre er de ens - indmad er ens - Logoet er forskellig . Emotiva har en lignede maskine .

mvh space

Jeg er ikke i tvivl om, at de mærker, du nævner er mere end dobbelt så dyre herhjemme?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 December 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det koster vel også lidt mere end en halv skål ris at sende varen hertil samt yde garanti ?

Bimbam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2012
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Tænk også på om produkterne er produceret et sted med ordentlige arbejdsforhold og at der er taget hensyn til miljøet.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Åeh Gud da også :)    -  det er vist kun noget der bekymrer de færreste,  muldvarpens skrigeri har større betydning.

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 December 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Synes ellers altid de enkelte producenter har travlt med at fortælle, hvor unikt deres produkt er, og hvor meget ekspertise
netop de har lagt i det.
Hvis de så i virkeligheden bare re-brander et kinesisk produkt, er det jo nogle plattenslagere!
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Bimbam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2012
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Du har nok ret Jan, men du kunne jo være med til at gøre en forskel!

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Her er yderligere et par eksempler på produkter

http://yadi.manufacturer.globalsources.com/si/6008800826672/ OEM.htm

Du kan få trykt dit eget logo , men du skal som minimum købe 400- 500 stk. Så kan produktet hedde santa claws.

Her er et audioforum hvor der også diskuteres 

http://www.avsforum.com/t/1278993/tonewinner-making-new-emot iva-pmc-xmc

mvh spaceman

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Bimbam skrev:
Du har nok ret Jan, men du kunne jo være med til at gøre en forskel!

Det emne er jo komplet irrelevant i denne tråd, så hvorfor overhovedet bringe det på bane ?

bortset fra det, foretrækker jeg brugt , for at lade andre tage de svære bekymringer og moralske overvejelser.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2012 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Der har måske været flere tråde om det, men den sidste jeg husker, var om et dyrt amerikansk mærke, som jeg dog ikke husker navnet på. Hvem
laver Lexicon btw?

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 skrev:

tone winner http://www.china-hifi-audio.com/tonewinner-ty20-hifi-cd-hdcd -mp3-player-24bit384khz-p-223.html

Efter at havde googlet en sløv aften på grej fra det store land KINA, som producerer ufatteligt mængde grej. fandt jeg lige pludeselig en fabrik . Det producerer adskillige mærker , som du nok har stående i din stue , og uden at man er klar over det. Tonewinner er et kæmpe foretagende . Foruden deres eget mærke laver de Advanced acoustic - emotiva - xtz - wada osc. Fællesnævneren er elektroniken er temmelig ens , dog med et par indvendige features designet efter kundens ønsker ( altså mærke ). Emotiva effektforstærkere kan således ligestilles med hhv Advanced acoustic , dog kan det ydre design adskille, men fælles nævner er temmelig ens elektronik. Emotivas cd afspiller kan også brandes som XTZ. . prøv at søge på Tonewin , deres eget mærket til fjernøsten og søg på Tonewinner . Så vil man opdage mange interessante ting., men der kan være penge , at spare. Interessant . mvh Spaceman

Du er lidt sent ude, Space ,
skrev det i denne tråd (med et par billeder)

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=95625&K W=Boydk&TPN=1

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 December 2012 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at det emne er meget relevant, i og med at hifi folket ofte bare bliver brugt som en penge maskiner, der skal forsøde andres liv, med en påstået filosofi bagved hele produktet.

www.tonewinner.com/
f.eks. advance-acoustic.com/ også er fremstillet i kina, efter specifikationer af
tonewinner.com/product/

Eller I mener måske ikke at det betyder noget at man sælger et produkt som et mærkevare uden at det faktisk har noget med det bestemte mærkevare at gøre ? +
plus at mange mærkevare bare er "en" ejer der ønsker at tjene kassen !

Min næste point er at disse firmaer slet ikke oplyser deres tilhørsforhold
Sidste point er at, måden et produkt produceres på, er da vel lige så relevant der ude som her hjemme ellers ender vi som dem. da vi ellers mister vores arbejde, da det kan produceret billigere ander steder i verden!

harman.com de oplyser da hvilke firmaere de ejer, og det kalder jeg da ærlighed, akg, harman/kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson,
dmglobal.com er bare et skygge firma for en masse produkter
www.goldpeak.com/ ejer GP batteries, KEF and CELESTION
internationalaudiogroup.com/ ejer WHARFEDALE, QUAD, AUDIOLAB, MISSION, LUXMAN, CASTLE ACOUSTICS, WHARFEDALE PRO, QUAD INDUSTRIAL, APOGEE LIGHTING,
COEF, FAL, IAG YACHTS, SURGEX, og de sidste 5 har intet med lyd at gøre (iagyachts er skibe)

Klipsch ejer JAMO, Energy, Mirage, men ejes af andre, af Audiovox som ejer, Acoustic Research, Advent, Code Alarm, Invision, Jensen, Klipsch, Prestige, RCA and Terk.
Audiovox ejer også, Heco, Incaar, Oehlbach, Mac Audio, Magnat and Schwaiger,

International Jensen ejer Jensen, Advent, Phase Linear, og flere andre mærker wiki/Jensen_Electronics
Disse er åbenbart alle ejet af
voxxintl.com/brands/ som også er Audiovox/audiovoxproducts.com/

sherbourn.com/ og emotiva.com/ er åbenbart samme firma men ikke særlig åben over for det

kenkantor.com/ Der er åbenbart ikke det hifi firma Kenneth Kantor ikke har været indbaldet i, selv den dag i dag
wiki/Kenneth_Kantor

audiotools.com/ firma links

Jeg er da godt nok lidt skeptisk over at så mange firmaer faktisk har det samme ejer forhold.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2012 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
.....Eller I mener måske ikke at det betyder noget at man sælger et produkt som et mærkevare uden at det faktisk har noget med det bestemte mærkevare at gøre ? +

Ad 1 hvad er der galt i at tjene penge ?

ad 2 - så er det vel mere eller mindre et spørgsmål om hvordan man definerer begrebet "mærkevare"  -   hvor de får tingene produceret er da ligemeget - det må være selve kvaliteten af udstyret er er udslagsgivende.

Citér:
...Min næste point er at disse firmaer slet ikke oplyser deres tilhørsforhold

De fortæller det vel hvis man spørger :)  

Citér:
Sidste point er at, måden et produkt produceres på, er da vel lige så relevant der ude som her hjemme ellers ender vi som dem. da vi ellers mister vores arbejde, da det kan produceret billigere ander steder i verden!

Det kigger Hr. og Fru Danmark ikke på - de kigger i lommen, og bagefter på hylden ,  der er vel en forbistret god grund til folk handler i lavprisbutikker

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2012 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

jan_stevns

>Ad 1 hvad er der galt i at tjene penge ?
Intet absolut intet, :)

mærkevare indenfor HIFI er lyd, klang, passion bagved, eller ?

Ja helt hemmeligt er det jo ikke, ellers kunne jeg jo ikke så let finde så mange data, på så kort tid ;))

>der er vel en forbistret god grund til folk handler i lavprisbutikker
netop, og den faktisk virkelig grund til at mærkevare er vare der koster 2,3,4,5 gange mere end andre produkter og så er de nogle gange bare lavet det sammen sted, med det rette design og en >påstået< relation til
en oprindelig produkt skaber!

mener du virkelig ikke at det er falsk at påstå at der er en dybere filosofi bagved et mærke, med ref til en eller anden produkt skaber, og så er det bare en fis i en horn lygte ??

her er et andet eks.

US 9855-Joe-Vargas-Way-South-El-Monte-CA-91733-a21043812

på den adresse ligger
Companies at this address:

Jusmark Corporation
Electronic Auto Systems, Inc.
Jianqiang Int'l (USA) Inc.
Eastman Audio Systems, Inc.
Hi-Tech Pro Electronics Inc.
Juno Print, LLC
Ess Laboratories, LLC

I dag er der næsten ingen af de oprindelige HIFI skaber tilbage, alt hvad de har skabt er ejet af andre, som >påstår< at de laver produkter ud fra sammen filosofi, men faktisk er
det bare firmaer der på bundlinjen vil tjene kassen, hvor de oprindelige produkt skaber var mennesker med en ide, en passion og et mål med det de lavede, hvor ideen var kernen
og derfor skabte de noget! De nye ejer holder bare gang i den varme gryde, ofte uden Innovation...

Navnet er blevet mere vigtig end indholdet, det anser jeg som et problem, når navnet intet har med den nye ejer at gøre

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2012 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
....Navnet er blevet mere vigtig end indholdet, det anser jeg som et problem, når navnet intet har med den nye ejer at gøre

Det er vel næsten essensen af det hele -  den dag folk bekymrer sig mindre om navn og begynder at forholde sig til hvad man får , er vel også den dag snobberiet stopper.

B&O er et navn/brand hvor folk vist oftest bare køber det for at blæse sig - såvel som mange køber en Audi istedet for den identiske bil, der bare har et billigere navneskilt ?

Min spolemaskine hedder tilfældigtvis Revox, den kunne havde været en Radionette, uden indholdet havde været spor anderledes :)

Jeg kører rundt i en gammel Golf, fordi den klarer mit behov, jeg er da komplet ligeglad om der så stod Daewoo på skiltene ;) 

Jeg lytter til 30 år gamle Jamo højttalere fordi de opfylder mit behov - havde der stået andre navne på dem, havde jeg stadig lyttet til dem :)

Der kommer forhåbentligt en dag, hvor realismen overtaget

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2012 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Jeg mener at det emne er meget relevant, i og med at hifi folket ofte bare bliver brugt som en penge
maskiner, der skal forsøde andres liv, med en påstået filosofi bagved hele produktet.

www.tonewinner.com/
f.eks. advance-acoustic.com/ også er fremstillet i kina, efter specifikationer af
tonewinner.com/product/

Eller I mener måske ikke at det betyder noget at man sælger et produkt som et mærkevare uden at det faktisk har noget
med det bestemte mærkevare at gøre ? +

Min næste point er at disse firmaer slet ikke oplyser deres tilhørsforhold
Sidste point er at, måden et produkt produceres på, er da vel lige så relevant der ude som her hjemme ellers ender vi som
dem. da vi ellers mister vores arbejde, da det kan produceret billigere ander steder i verden!

harman.com de oplyser da hvilke firmaere de ejer, og det kalder jeg da ærlighed, akg,
harman/kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson,
dmglobal.com er bare et skygge firma for en masse produkter
www.goldpeak.com/ ejer GP batteries, KEF and CELESTION
internationalaudiogroup.com/ ejer WHARFEDALE, QUAD, AUDIOLAB, MISSION,
LUXMAN, CASTLE ACOUSTICS, WHARFEDALE PRO, QUAD INDUSTRIAL, APOGEE LIGHTING,
COEF, FAL, IAG YACHTS, SURGEX, og de sidste 5 har intet med lyd at gøre (iagyachts er skibe)

Klipsch ejer JAMO, Energy, Mirage, men ejes af andre, af Audiovox som ejer, Acoustic Research, Advent, Code Alarm,
Invision, Jensen, Klipsch, Prestige, RCA and Terk.
Audiovox ejer også, Heco, Incaar, Oehlbach, Mac Audio, Magnat and Schwaiger,

International Jensen ejer Jensen, Advent, Phase Linear, og flere andre mærker
wiki/Jensen_Electronics
Disse er åbenbart alle ejet af
voxxintl.com/brands/ som også er
Audiovox/audiovoxproducts.com/

sherbourn.com/ og emotiva.com/ er åbenbart samme
firma men ikke særlig åben over for det

kenkantor.com/ Der er åbenbart ikke det hifi firma Kenneth Kantor ikke
har været indbaldet i, selv den dag i dag
wiki/Kenneth_Kantor

audiotools.com/ firma links

Jeg er da godt nok lidt skeptisk over at så mange firmaer faktisk har det samme ejer forhold.

Ærlighed, ja det er muligt:

"På samme måde finder jeg det interessant, som det fremgår af andre tråde, at eksempelvis den nye Blue ray-afspiller fra
Lexicon blot er en Oppo 83 pakket ind i et nyt kabinet, men til en pris der er fem gange højere."

Fundet på side 7 i denne tråd
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82799&KW=re d+wine&PN=0&TPN=7

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

tak for link Jan Eskildsen

Det beviser lidt det jeg påstår, at navnet er det hele, i dag!

Og så taler vi som mennesker om en global verden med global handel, global ansvar, hvor de andre skal op i løn og vi skal ned i løn...
- ja jeg ville nu heller give det dobbelte for produktet og betale direkte til den kinesiske producent og håber på at der falder noget mere af til deres medarbejder, der bestemt er med til at være det skabende
grundlag.
Og der ved undgå at betale for at nogen har råd til kaviar, lamborghini, swimming pool og mere end nok    når det nu faktisk er det/de samme produkter med et andet navn men en anden pris *3,*4,*5

Ps
har selv lige købt et sæt STAX og læste så i dag at STAX lukkede i 1995 men blev startet igen af nogle fra stabel i 1996, så jeg håber da at det ikke også bare er et skygge firma
Håber også at Lyngdorf og Martin Logan og Sony stadig er sig selv men hvem ved nu om dage.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes