Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 06:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Usb til Aes/Ebu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2014 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Har nu prøvet en del DAC's med indbygget USB.

Resultatet er generelt det samme, USB er dårligt implementeret sammenlignet med eks. koaksial indgang.

Er der nogen med erfaring på området, der vil kommentere?

Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 September 2014 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Med coaxial indgang mener du formentlig S/PDIF.

USB er generelt ikke et dårligt interface for overførsel af audio, og man kan ikke sige, at S/PDIF er bedre. Men for især
Windows PC'er kræves der lidt arbejde med setup af operativsystem og hardware før den kan levere en god lydkvalitet. Du er
velkommen til evt. at afprøve min lille online guide til optimering af PC med Windows 7/8:
http://www.computer4music.com/hw/hw_optimer/hw_optimer.htm. Måske kan det give bedre resultater med USB DAC'er.

For Apple-computere skal der ikke arbejdes så meget med setup.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2014 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at problemet ligger i selve USB indgangen i dac'en. De fleste dac producenter vægter ikke denne indgang særlig højt, mærkelig nok. Typisk bruges et standard USB interface som købes hos en underleverandør, og strømforsynes fra PC'en gennem USB kablet. Det er ikke en optimal løsning. Jeg har selv været igennem denne proces, og er endt med en ekstern USB - S/PDIF konverter som har sin egen separate strømforsyning. Min kommer fra Audio GD, men der findes mange typer derude, og de billigste er normalt ikke bedre end den USB indgang som er i dac'en. Prøv, og lyt dig frem før du køber. En alternativ løsning kunne være en lille strømforsyning til at sætte på USB kablet, som afbryder strømmen fra PC'en og forsyner USB indgangen med strøm. Der findes også en del af dem efterhånden.
Hvis du ikke bor for langt væk fra mig (Østjylland) kommer jeg gerne forbi og viser hvad en god USB - S/PDIF konverter kan gøre for dig.

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes