Forfatter |
|
Haesum Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 14 September 2014 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle jer
Er der nogen af jer der ved hvor man kan få repareret en Teac vdrs 20 Gold cd-afspiller.... Den har været inaktiv i en del år (en plads på en hylde i kælderen), men nu har jeg fået blod på tanden til at få gang i det gamle anlæg (Lectron JH 50, LA Audio og et par BW DM7, krydret med sølvsignalkabler fra AudioNote).
Cd-afspilleren er en tidligere topmodel fra Teac der er udstyret med et fantastisk drev der spænder CDen op på nogenlunde samme måde som en Goldmund pladespiller spænder en vinylplade op på, altså ved at hæve cd-en/pladen en smule ved centeret og presse samme ned i et ringformet pres et passende stykke fra centeret, der gør at resten af cd-en/pladen søger nedad mod et absorberende anlæg..... Resultat: Død cd/plade (jeg anskaffede mig faktisk en Goldmund plademåtte (skive er måske mere korrekt, da den var meget hård) og pladestrammer.... Den var fantastisk: Vinylen var helt død og så rettede den buler ud !!)
Hmm..... Jeg tror det er på tide, jeg begynder at nørkle med hi-fi igen: Jeg ville bare stille et enkelt spørgsmål og se hvilken smøre det blev til....Det er nok en virus man aldrig kommer af med
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 14 September 2014 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik min monteret med ny lazer hos en reparatør I Viborg, der hedder Sound2vision tlf: 86 62 49 49
Du kan jo prøve, tror han heddder Lars!!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 15 September 2014 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Jeg fik min monteret med ny lazer hos en reparatør I Viborg, der hedder Sound2vision tlf: 86 62 49 49
Du kan jo prøve, tror han heddder Lars!! |
|
|
Det er desværre nok umuligt at skaffe den laserpickup der skal bruges. Det er en Sony KSS-151A.
MVH.
Niels L.
|
Til top |
|
|
almarx Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 15 September 2014 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nu først Lars, inden nogen giver op.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 15 September 2014 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige mine ordr.
Det VDRS drev har det jo med at have opstarts problemer, når den har stået i længere tid, min har  .
Så lidt gymnastik med drevet så kommer den
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2014 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Lige mine ordr.
Det VDRS drev har det jo med at have opstarts problemer, når den har stået i længere tid, min har .
Så lidt gymnastik med drevet så kommer den  |
|
|
Det er nok godt med lidt massage af drevet, men jeg har nu aldrig hørt at det skulle være særlig påkrævet med VRDS-systemet.
Det er nok en god idé at komme ind til drevet for at se om slæden med pickupen kan køre frit. Aftørring af metalstængerne, som slæden kører på, er
måske påkrævet. Derefter smøring...
Hvis laseren ikke virker, er det desværre slut med maskinen. 😱 Men smid den ikke ud. Jeg kan godt bruge kabinettet! 😃
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 15 September 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er remmene , der er problemet , ( til skuffe og clamp ) så kan de faktisk fås .
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2014 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haesum:
Kan du beskrive lidt mere specifik thvad problemet egentlig er med din VRDS 20??
Når jeg læser dit indlæg igen, kan jeg faktisk ikke helt se hvad problemet består i....
(Altså bortset fra at den åbenbart ikke virker). 😳
MVH.
Niels
|
Til top |
|
|