Forfatter |
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en skrøne, det med at Dali er lys i lyden.
Det afhænger jo af forstærkervalg, kildemateriale og akustik, samt opstilling i rummet. Alt kan bringes til at spille lyst eller mørkt, hvis man gider at finde kombinationen.
Selvfølgelig vil en Hegel kunne spille på et par Rubicon 6.
Som en anden herinde siger. Lån en Hegel og så ind i den nærmeste HFK og lyt. I Aalborg er der en spytklat imellem de to butikker. Ellers vil vi da gerne lægge lokaler til i Randers.
Uanset hvad, så skal du bruge dine egne ører. Alle har en mening, men det er ikke alle der skal lytte på det til daglig.
|
Til top |
|
|
Forfatter Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nye Hegel H80 spiller sammen med Scansonic MB 2,5 højttalere. En suveræn kombination. Det lyder formidabelt.
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalby skrev:
Flere meninger ang. om Hegel H80 også er "lys" i lyden? Kan høre flere af jer har H80!
Jeg er ny indenfor Hifi så ved ikke rigtigt hvad udtrykkene "varmt", "fylde" osv dækker over?
Det var der en i tråden der mente og at den derfor ikke var bedste kombi sammen med Dali Rubicon 6 hvis jeg ender
med at investere i dem (Dali skulle også være lyse i lyden)
Hvis nogen har erfaringer med Dali og H80 hører jeg rigtig gerne om det?
I første omgang skal den nok kun bruges sammen med mine ældre Infinity Delta 60 højttalere men overvejer Rubicon! |
|
|
Uanset hvad og hvis du har noget "lyst" i dit hi-fi .... Så skal du tilføje noget varmt med fylde og der mener jeg H80 er et godt bud ..... Lån den i
nogle dage eller bestil den på nettet som jeg gjorde .... Du har 14 dages retur ret OG mit gæt er at DEN behøver du ikke at benytte dig af !
|
Til top |
|
|
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart uden tøven springe på de Dali Mentor 6, der er til salg på dba.dk til 9000 kr (kan sikkert forhandles ned på 8500), fremfor at smide
24000 kr efter et par Rubicon 6 (giiisp).
Det er alt for dyrt.
Jeg oplever Rubicon 6 som detaljeret, men også med tendens til kedsomhed.. og bas fattig, selv i lidt mindre rum. Rubicon 8 er langt langt bedre,
men også endnu dyrere.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonaspetersen skrev:
Jeg oplever Rubicon 6 som detaljeret, men også med tendens til kedsomhed.. og bas fattig, selv i lidt mindre rum. Rubicon 8 er langt langt bedre,
men også endnu dyrere. |
|
|
På hvilken forstærker ?
Du er den første jeg hører om med den oplevelse. Hvis du sætter dem op side om side, så er der mere bas i Rubicon'. Om man så er til det ene eller
det andet er jo en smagssag, men hvis du oplever den som basfattig er mit gæt at den har været stillet forkert op.
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg deltog for nylig i Hifi-klubbens demo af Rubicon serien, hvor jeg kortvarigt hørte Rubicon 6 og 8.
Jeg blev meget overrasket over, hvor stor forskel der var på de to højttalere ved denne demo, men jeg tror at det i høj grad skyldes opstilling og lytterummets indflydelse.
Rubicon 6 gjorde ikke det store væsen af sig, mens Rubicon 8 evnede at fylde rummet på en magtfuld og indtagende måde. Meget god opløsning og diskantgengivelse uden at være anstrengende og magtfuld bas.
Det vil dog være meget forkert at dømme Rubicon 6 ude inden man har hørt den i egne omgivelser og på eget grej.
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Rubicon 8 har fået en meget positiv anmeldelse i Stereophile
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 100% enig i at Rubicon 6 ikke gjorde det store væsen af sig. Der var da detaljer, men den var kedelig synes jeg.
Jeg gav også til Rubicon aften i Hifiklubben i Lyngby for et par uger siden. Der var fint udstyr spændt for, men folk virkede ikke specielt begejstrede.
Til 24000 kr for et sæt forventer jeg at blive revet med og virkelig få en god oplevelse. Rubicon 8 livede rummet op og fik folk mere op af stolene.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Fint udstyr" er jo et vidt begreb ?
Jeg gætter på at I har lyttet på en klasse D forstærker.
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2015 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil en Klasse D forstærker sige?
Og hvad er Hegel 80? Går udfra det er en af de bedre til sammenligning?
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener der blev spillet på en Denon PMA-2020AE og noget streaming (wimp hifi vist nok - det var i Lyngby jeg hørte demo'en).
I øvrigt synd, at man ikke fik mulighed for at høre højttalerne med nogle (i mine ører) mere seriøse kilder, dvs. gode CD og vinyl setup.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan selvfølgelig have påvirket udfaldet.
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal retfærdigvis nævne, at der VAR pladespiller koblet op i Lyngby, og vist nok CD afspiller. Tiden gik bare meget hurtigt og da de to hold skulle skifte mellem de to rum (Rubicon 6 og 8 var stillet op i separat rum) havde vi ikke nået at lytte vinyl og CD. Måske det blev nået i anden runde, men jeg deltog kun i første lytterunde.
Bare for ikke at rette uberettiget kritik.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt forestille mig Denon'en gjorde en negativ forskel.. Den spillede rigtig rigtig fint, men var lige brystsvag nok. En Cambridge 851 ville
sandsynligvis have fyret mere op under dem. Men det er spekultationer.
Og ja jeg var lidt skuffet over streaming til demonstrationen. Til B&W Diamond præsentationen for nogle år siden var det Classé udstyr til 803
Diamond og en Nad M2 til 805 Diamond. Masser af kraft. Og dyre cdafspillere også..
Men ud fra den konkrete oplevelse vil jeg stadig anbefale at springe på brugt Mentor 6 til 9000 kr kontra nye Rubicon 6 til 24000 kr. De 15000 kr !!!
sparet kan jo så gå til den brugte Nad M2'er der er til salg også på dba he he
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået købt mig en Hegel H80 og er umiddelbart godt tilfreds. De skriver i manualen at den skal have en break in
periode for bedst mulig lydkvalitet!
Troede kun det var højttalere? Samtidig skriver de forstærkeren først performer optimalt efter 1 times opvarmning når
den har været slukket! Er det ikke meningen man skal slukke forstærkeren når man ikke har den i brug? Eller kan den
gå i "spare mode" eller lignende?
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niks forstærker skal også have break in....lidt ligesom en bil køre også først optimalt efter den er blevet kørt til.....ja alle kreds løb skal varmes igennem før den preformer...det samme er der med min hegel h300 først oppe i gear efter en time meget nemt at høre faktisk...prøv skrue den ned til nul så skulle den gerne give et lille klik så er den i spare mode....jeg bruger det ikke selv jeg tænder og slukker min hvergang....og tillykke med din nye hegel h80...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalby skrev:
Hej
Jeg har fået købt mig en Hegel H80 og er umiddelbart godt tilfreds. De skriver i manualen at den skal have en break in
periode for bedst mulig lydkvalitet!
Troede kun det var højttalere? Samtidig skriver de forstærkeren først performer optimalt efter 1 times opvarmning når
den har været slukket! Er det ikke meningen man skal slukke forstærkeren når man ikke har den i brug? Eller kan den
gå i "spare mode" eller lignende? |
|
|
Du kan roligt stole på manualen Hegel ved hvad de snakker om  ALT elektronik har en break in tid ....... noget lidt mere
andet lidt mindre ! ....... Ang. opvarmnings tid så slukker jeg ALDRIG for min ....... med mindre at det blir tordenvejr og det
kommer lidt for tæt på !  Som alternativ kan du tænde den når du står op og slukke den når du går i seng ...... det
synes jeg også gir et godt resultat ....... så er den godt gennemvarm når jeg kommer hjem fra arbejde !
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger den ikke meget strøm hvis den står tændt natten over?
Hvor lang tids break in er der på Hegel H80?
Synes også den spiller bedre når den er blevet varm. Selv radio lyder jo næsten bedre end sonos streaming før, nu da
det hele er digitalt lyd :-)
Har dog fået mig et prøveabonnement på Wimp Hifi men kan ikke rigtigt høre forskel! Havde kun 1 ud af 5 rigtige ved
test. Bruger mest TDC play og synes det lyder udmærket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalby skrev:
Bruger den ikke meget strøm hvis den står tændt natten over?
Hvor lang tids break in er der på Hegel H80?
Synes også den spiller bedre når den er blevet varm. Selv radio lyder jo næsten bedre end sonos streaming før, nu da
det hele er digitalt lyd :-)
Har dog fået mig et prøveabonnement på Wimp Hifi men kan ikke rigtigt høre forskel! Havde kun 1 ud af 5 rigtige ved
test. Bruger mest TDC play og synes det lyder udmærket. |
|
|
Ved ikke hvad den bruger af strøm ..... det går jeg ikke så højt op i ...... det er HI-FI ..... såååh
Tror nu ikke at det er så slemt ....... i hvert fald ikke noget jeg blir fattigere af
Hvis du synes at STREAMING lyder godt, så skulle du høre nogle SACD filer ( native DSD ) fra harddisk, så ville du nok tabe
kæben !
|
Til top |
|
|
dalby Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fungerer SACD (native DSD) med sonos eller via airplay fra computeren?
Og hvor køber du musik i den kvalitet? Er det samme kvalitet som lyden på blue ray? Synes tit filmlyden på blue ray er
langt bedre end dvd!
|
Til top |
|
|