Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
dalby skrev:
Fungerer SACD (native DSD) med sonos eller via airplay fra computeren?
Og hvor køber du musik i den kvalitet? Er det samme kvalitet som lyden på blue ray? Synes tit filmlyden på blue ray er
langt bedre end dvd!
Bruger ikke streaming når jeg lytter seriøst ...... al min musik ligger som waw eller sacd ( DSD ) på en 2TB harddisk som styres
af J River Music Center på min mac mini med SSD disk !
Musikken kan feks købes her : http://store.acousticsounds.com/
Bruger siden: 18 Marts 2015 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
Hej
Har lige hentet J river og et stykke demo musik. Kan dog kun afspille det på min Macbook air og ikke få lov at streame
det via airplay så brokker afspilleren sig!
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
dalby skrev:
Hej
Har lige hentet J river og et stykke demo musik. Kan dog kun afspille det på min Macbook air og ikke få lov at streame
det via airplay så brokker afspilleren sig!
J River bruges ikke til streaming, men som afspiller på din pc ...... hvis du vil koble din mac til din H80, kan du gøre det med et
lyslederkabel ( toslink optisk ) ! Bemærk at din mac bruger mini toslink ! Du kan fjernstyre J River via ipad med J Remoute !
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
Normalt kan man da bruge airplay til det som man afspiller på sin mac. Forsøgte at afspille på mac'en via airplay til min
airport express der er opkoblet med optisk til Hegel H80. Men prøver lige det andet.
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
Har lige prøvet at koble macbook air op med forstærker via optisk kabel. Det virker dog ikke. Kan ikke vælge
lydudgangen på mac. Tror ikke den har optisk lydudgang.
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
dalby skrev:
Har lige prøvet at koble macbook air op med forstærker via optisk kabel. Det virker dog ikke. Kan ikke vælge
lydudgangen på mac. Tror ikke den har optisk lydudgang.
Normalt er det din hovedtelefon udgang der også er optisk ud .... det er det på min mac mini ....... men du kan jo også bruge
din USB udgang, den lyder endda bedre ( synes jeg ) .... det er rent plug & play ...... husk nu at vælge USB på din forstærker !
kan fornemme at du er lidt ny på det her felt !
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
Hej.
Prøvede med usb og et DSD demo nummer
Ved ikke om jeg var så vildt imponeret men det var heller ikke lige min musiksmag. Såvidt jeg kan se er det ikke så
meget musik man kan få i den kvalitet, ikke nyere pop osv.
Sendt: 25 Marts 2015 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
dalby skrev:
Hej.
Prøvede med usb og et DSD demo nummer
Ved ikke om jeg var så vildt imponeret men det var heller ikke lige min musiksmag. Såvidt jeg kan se er det ikke så
meget musik man kan få i den kvalitet, ikke nyere pop osv.
Nu kan du så slet ikke afspille Native DSD med din indbyggede DAC ..... Så jeg kan godt forstå hvis du ikke var så imponeret ! 😎
Min DAC er en Hegel HD12 og det er en HELT anden sag ! 😉
Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
Sendt: 26 Marts 2015 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
Frankie skrev:
dalby skrev:
Bruger den ikke meget strøm hvis den står tændt natten over?
Hvor lang tids break in er der på Hegel H80?
Synes også den spiller bedre når den er blevet varm. Selv radio lyder jo næsten bedre end sonos streaming før, nu da
det hele er digitalt lyd :-)
Har dog fået mig et prøveabonnement på Wimp Hifi men kan ikke rigtigt høre forskel! Havde kun 1 ud af 5 rigtige ved
test. Bruger mest TDC play og synes det lyder udmærket.
Ved ikke hvad den bruger af strøm ..... det går jeg ikke så højt op i ...... det er HI-FI ..... såååh Tror nu ikke at det er så slemt ....... i hvert fald ikke noget jeg blir fattigere af Hvis du synes at STREAMING lyder godt, så skulle du høre nogle SACD filer ( native DSD ) fra harddisk, så ville du nok tabe
kæben !
Hej tillykke med din nye hegel H80
mht strøm forbrug så har jeg målt min H 300 til 70 watt når den ikke laver noget. såååh det !!!!
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum