Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Fra DLS R50 til ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2016 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop erhvervet mig en Primare A30.2 til et par DLS R50 som jeg syntes mangler bund. På hjemvejen efter at ha betalt for min Primare A30.2 fik jeg et godt tilbud på et par Sonus Faber Venere 1.5 som jeg kunne få lov til at prøve. Men også disse mangler bund. Jeg leder derfor efter noget andet.

Lytteposition: 2 meter fra HT, afstand mellem HT kan maks være 2 meter, en halv meter fra HT til siden og 20cm til bagvæg.

Lyttestil: Pink Floyd, Röyksoop, Depeche Mode, Turboweekend, WhoMadeWho

Rummet er cirka 30kvm. Jeg har en ide om at det er ligegyldigt. Jeg skal bare ha en fed oplevelse når jeg sidder foran dem.

Hvad ville i gå efter?

Pris ... Maks 5000,-
Til top Vis JanLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanLP

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2016 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Sonusén skulle ellers gå noget længere ned i bassen (50Hz)? Især hvis du stiller den så tæt på væggen. Hvad mener du med at de
mangler bund?
Hvis du vil længere ned i bassen, skal du have en sub eller et par gulvhøjtalere. Der er dog stativhøjtalere der går længere ned, ned
til de 35 Hz. Min oplevelse er, at du i dit mindre rum skulle opleve fin bas med et sådan par højtalere. Hvis du skal have en sub på,
skal du have en sub udgang på din forstærker eller en ekstra pre-out på en forforstærker. Ellers er det noget med 2 sæt kabler osv.
til/fra sub.
Måske skulle du se efter et par gulvmodeller?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2016 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at mine DLS R50 gør det fint (som Sonus) hvis jeg rykker dem 50cm væk fra bagvæggen ... Jeg ved ikke helt om jeg tør sige det, men
syntes næsten de gør det ligeså godt som Sonus Faber Venere 1.5. Jeg har desværre ikke mulighed for et par gulvhøjtalere og jeg vil ikke ha en sub
på. Det kan godt være placeringsmulighederne sætter grænsen for hvad jeg kan opnå? Jeg syntes at begge HT finder sine begrænsninger når jeg
giver min Primare gas.

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2016 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvert mig et par buchardt s300 mkii.....og jeg kan kun anbefale disse æsker på det varmeste, de spiller r.... udaf dynaudio focus 160(som jeg også har haft) når det kommer til bunden,....og det er ikke en sub man tænker på, som det næste at investere i....buchardt laver også en lidt mindre model s200....så måske du kan finde et par brugte s300 så passer det sikkert med dit budget....men gør dig selv den tjenste og lyt til buchardt
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juli 2016 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Buchardt S300 er oplagt med dens imponerende basgengivelse.
Vienna Acoustics Haydn Grand (Ikke Symphony Edition) har også meget bas.
Derudover synes jeg Dynaudio plejer at have god bas i deres mindre højtalere.

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juli 2016 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Et sæt dynaudio 160 er ude fra budget og hvis du finder et sæt til 5000 er det et røverkøb. De spiller dog rigtig godt også med godGood fornemmelse i bunden.

Monitor audio Silver 2 har jeg læst skulle være en standerhøjtamer der også spiller med en god bund. De har en 8" bas/mellemtone enhed og det er mere end de fleste andre stanerhøjtalere. Indenfor budget skal de dog findes brugt.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2016 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

JanLP skrev:

Jeg har netop erhvervet mig en Primare A30.2 til et par DLS R50 som jeg syntes mangler bund. På hjemvejen efter at ha betalt
for min Primare A30.2 fik jeg et godt tilbud på et par Sonus Faber Venere 1.5 som jeg kunne få lov til at prøve. Men også disse mangler bund. Jeg
leder derfor efter noget andet. Lytteposition: 2 meter fra HT, afstand mellem HT kan maks være 2 meter, en halv meter fra HT til siden og 20cm til
bagvæg. Lyttestil: Pink Floyd, Röyksoop, Depeche Mode, Turboweekend, WhoMadeWho Rummet er cirka 30kvm. Jeg har en ide om at det er
ligegyldigt. Jeg skal bare ha en fed oplevelse når jeg sidder foran dem. Hvad ville i gå efter?

<DIV class=img_fix>Pris ... Maks 5000,-

Hvorfor skal du sidde så tæt på højttalerne, når rummet er på 30kvm? Er det pga. indretningen med møbler osv?

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Sendt: 08 Juli 2016 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det virker som bassen går dine ører forbi.
Mon ikke den er til stæde i rigelige mængder nede bag lytteposition ved bagvæggen?
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2016 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Buchardt S300 kan jeg ikke se for mig ... Min afstand til bagvæg er som sagt ikke mere end 20cm. Det er ellers en rigtig fin højtaler.

De 2 meters lytteafstand er pga. indretningen. Jeg har desværre ikke mulighed for mere afstand mellem dem, eller rykke længere væk fra dem.

Jeg kan heller ikke se Dynaudio 160 pga afstanden til min væg.

Når jeg skruer godt op for min Primare kan jeg med mine DLS R50 nærmest høre trykket fra basporten slå mod min væg.

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Sendt: 08 Juli 2016 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også, at det er noget med placeringen af dine højtalere. Prøv at rykke dem lidt rundt og lyt. Har selv haft problemer med
bassen, dog for kraftig bas, i mit lytterum. Jeg fik for kraftig bas bare jeg flyttede hovedet 60 cm den en vej og manglende bas den
anden. Fik dæmpet hjørner og ande del af rummet så det blev bedre. Men...mindre højtalere kan ikke give megen dybbas og med
højt output. Der skal nogle liter til i kabinettet, så måske en større standerhøjtaler. Mine er af transmissionslinie typen, og de giver
rigelig bas til mine 16 Km2.....andre systemer kan ligeledes give god bas for en mindre højtaler. Der bør tweakes med placering og
evt. højtalerkabler. Det er det hyggelige ved vores hobby.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juli 2016 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

JanLP skrev:
Buchardt S300 kan jeg ikke se for mig ... Min afstand til bagvæg er som sagt ikke mere end 20cm. Det er ellers en rigtig fin
højtaler.

De 2 meters lytteafstand er pga. indretningen. Jeg har desværre ikke mulighed for mere afstand mellem dem, eller rykke længere væk fra dem.

Jeg kan heller ikke se Dynaudio 160 pga afstanden til min væg.

Når jeg skruer godt op for min Primare kan jeg med mine DLS R50 nærmest høre trykket fra basporten slå mod min væg.

Måske buchardt 200 eller dynaudio Emit 20, der findes også et sæt nye Dynaudio DM 2/7 måske det eneste i dk til kun 3000kr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juli 2016 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Ser lige dine DLS R50 går kun ned til 63hz, så du burde få meget hørbar,dyb bas
med nogen der går ned til 50hz om de så er kraftigere eller er mere liniær
i bassen kan godt være forskelligt
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

JanLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2016 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Undskyld for ikke at lytte til forslaget om Buchardt. Tror jeg har fundet min næste højtaler. Men jeg tror det bliver en S200 jeg går efter.

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2016 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

JanLP skrev:
Undskyld for ikke at lytte til forslaget om Buchardt. Tror jeg har fundet min næste højtaler. Men jeg tror det bliver en S200 jeg går efter.

Du skal da ikke undskylde noget....for du spørger jo bare om forslag til dine næste æsker og vi kommer med forslag....så s200 nede ved forhandleren, men fik desværre ikke lige hørt dem...da jeg var på jagt efter s300mkii....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes