Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Meget dyre highend kabler vs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

nu starter jeg min egen tråd da jeg blev henvist til det kun var racks og lign i en anden tråd men jeg syntes det var et sjovt emne så jeg kunne ikke dy mig. hva mener i om meget dyre kabler der koster en formue kan det retfærdiggøres eller kan det ikke
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hvis den enkelte person kan retfærdiggøre det over for sig selv - så ja, uanset hvad andre end måtte mene.
Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Man kan jo ikke afvise at kablet til 20.000,- lyder bedre end et til 20,- så hvis man har pengene, så hvorfor ikke. Jeg ville dog nok have visse problemer med at retfærdiggøre at min familie skal leve af havregrød en måned, fordi ledningen i tonearmen skal skiftes, og den nye jeg har fundet koster 25.000,-

Man kan også anlægge den rent videnskabelige betragtning og sige at hvis der ikke kan måles nogen forskel, er der ikke nogen forskel. Det er svært at måle nogen forskel "af betydning" på kabler der blot er nogenlunde i orden. Men der er dette lille "af betydning", hvor meget skal der til for at det har betydning?

I sidste ende skal tingene passe sammen, det nytter ikke at købe et højtalerkabel til 1000,- hvis højtalerne har kostet 100,- Men hvis man har ofret 100.000,- på et par højtalere og det samme for forstærkeren, undrer det mig ikke at man bruger nogle tusinde på at koble dem sammen.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2011 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

det er jo også det jeg mener. og jo det skal hænge sammen det hele både i ens setup og på hjemmefronten. men jeg har bare svært ved at forestille at der er nogle kabler der skulle være så gode at de skal koste 20kilo eller 50kilo men okay jeg ville bare aldrig bruge så mange penge på sådan noget heller ikke hvis jeg var millionær. alle de kabler jeg kører med supra og ixos minus til højtalerne det er et xindak det fungere fint for mig

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
det er jo også det jeg mener. og jo det skal hænge sammen det hele både i ens setup og på hjemmefronten. men jeg har bare svært ved at forestille at der er nogle kabler der skulle være så gode at de skal koste 20kilo eller 50kilo men okay jeg ville bare aldrig bruge så mange penge på sådan noget heller ikke hvis jeg var millionær. alle de kabler jeg kører med supra og ixos minus til højtalerne det er et xindak det fungere fint for mig

Hér er en prisliste for nogle "danske" kabler.
Den kan få lov til at tale for sig selv.
Når man kan få et sæt #1 signalkabler på ½ meter for kun 7.914 Euro, er det vel ikke så galt...
Og jeg tror endda der er tale om forsølvet kobber, så alene materialerne koster jo...
Bemærk at priserne er inkl. tysk moms.

ZenSati Interconnect

ZenSati #1

Zensati #2

Zensati #3

Länge

inkl MwSt

inkl MwSt

inkl MwSt

50 cm

7.914 €

4.582 €

2.083 €

75 cm

8.538 €

5.206 €

2.291 €

100 cm

9.163 €

5.831 €

2.499 €

150 cm

10.413 €

7.081 €

2.916 €

200 cm

11.662 €

8.330 €

3.332 €

250 cm

12.912 €

9.580 €

3.749 €

300 cm

14.161 €

10.829 €

4.165 €

400 cm

16.660 €

13.328 €

4.998 €

500 cm

19.159 €

15.827 €

5.831 €

ZenSati Speaker Cables

ZenSati #1

Zensati #2

Zensati #3

Länge

inkl MwSt

inkl MwSt

inkl MwSt

50 cm

14.994 €

8.330 €

2.916 €

75 cm

15.827 €

9.163 €

3.124 €

100 cm

16.660 €

9.996 €

3.332 €

150 cm

18.326 €

11.662 €

3.749 €

200 cm

19.992 €

13.328 €

4.165 €

250 cm

21.658 €

14.994 €

4.582 €

300 cm

23.324 €

16.660 €

4.998 €

400 cm

26.656 €

19.992 €

5.831 €

500 cm

29.988 €

23.324 €

6.664 €

ZenSati Digital Cables

ZenSati #1

Zensati #2

Zensati #3

Länge

inkl MwSt

inkl MwSt

inkl MwSt

50 cm

5.415 €

2.916 €

1.041 €

75 cm

5.623 €

3.124 €

1.145 €

100 cm

5.831 €

3.332 €

1.250 €

150 cm

6.248 €

3.749 €

1.458 €

ZenSati Power Cables (ohne CE!)

ZenSati #1

Zensati #2

Zensati #3

Länge

inkl MwSt

inkl MwSt

inkl MwSt

50 cm

8.747 €

4.582 €

1.874 €

75 cm

8.955 €

4.790 €

1.978 €

100 cm

9.163 €

4.998 €

2.083 €

150 cm

9.580 €

5.415 €

2.291 €

200 cm

9.996 €

5.831 €

2.499 €

ZenSati Phono Cables

ZenSati #1

Zensati #2

Zensati #3

Länge

inkl MwSt

inkl MwSt

inkl MwSt

50 cm

8.747 €

4.998 €

2.083 €

75 cm

8.955 €

5.415 €

2.291 €

100 cm

9.163 €

5.831 €

2.499 €

150 cm

9.580 €

6.664 €

2.916 €

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

der er ting der koster formeget forhold til hvad det er vær, sådan er det dersvære med mange ting, et kabel til 20,000kr behøves ikke at lyde bedre en et godt til 2000kr, jeg syntes der er mange ting inden for hifi hvor de tager røven på folk.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2011 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

jeg kunne ikke være mere enig med dig nhj4. og takker for prislisten men jeg syntes bare at de er for sindsyge de priser for et kabel så er det ligemeget om det er ren kobber eller sølv eller guld de skummer fløden for hårdt på det der

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
nu starter jeg min egen tråd da jeg blev henvist til det kun var racks og lign i en anden tråd men jeg syntes det var et sjovt emne så jeg kunne ikke dy mig. hva mener i om meget dyre kabler der koster en formue kan det retfærdiggøres eller kan det ikke

Hej

Der er stor forskel på kabler men det er ikke prisen der afgøre det.

Nu høre jeg tit en del vilde og meget dyre setup, sidst vi lave en lille test på en kundes anlæg var der stor forskel, men det var et kabel til ca 33000kr der løb af med en sejr, de andre kabler ligger i 100 til 200k klassen.

Men lad med det samme også sige det var et anlæg i den ret dyre ende + 2mill.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

BertelB skrev:
I sidste ende skal tingene passe sammen, det nytter ikke at købe et højtalerkabel til 1000,- hvis højtalerne
har kostet 100,- Men hvis man har ofret 100.000,- på et par højtalere og det samme for forstærkeren, undrer det mig ikke at
man bruger nogle tusinde på at koble dem sammen.

Der er jeg lidt uenig mht til total pris etc.. Husk at fordi at et evt. sæt "high end" til 100k+ stadig kun indeholder standard
enheder der bare har fået en "sølvkant" eller lignende på. Selv til den pris sættes der ikke enheder i der koster over 1000,-
Ellers ville du jo have set flere benytte enheder med bedre effektivitet/belastbarhed og membran areal (-> lavere
forvrængning).

Det dyreste er uden tvivl forarbejdningen af de meget flotte kabinetter og det ændre et kabel til 20k jo ikke meget på.
Derimod kan der være nuance forskel på dyrt som billigt kabel afhængig af den impedans der måtte være fra forstærker
igennem passiv filter til svingspole. Det vil jeg sagtens tro kan give en forskel især når kvadratet stiger på kablet ;-)

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:

De bedste kabler jeg nogensinde har hørt og nu har jeg efterhånden hørt dem en del gange er desværre Nordost Odin, uha de lyder godt.

Men du insinuerer jo Denon4life at det er et fupnummer ligesom du gør det med mekanisk afkobling, ressonanskontrol i rackdiskussionen.

Der er flere gange blevet spurgt ind til om du klan konkretisere dine egne erfaringer medeksempler på hvad og hvor du har oplevet "snyd" eller manglende effekt, det har du som jeg læser det ikke svaret på.

Så lige nu står min konklussion på dig ved:

Har ingen erfaringer i praksis.
Teoretiserer ud fra eget beskedne vidensgrundlag (hvis ikke jeg forstår det er det nok ikke overhovedet til at forstå).
Læser sikkert en masse på nettet og bliver bekræftet af gruppen som ikke er kommet længere
end U=RxI.

Nu bliver du jo så lige en syndebuk her, men du er et umanerligt godt eksempel på hifi-janterne

1:Du skal ikke tro du har bedre ører end os andre
2:Du skal ikke tro du har større erfaring med at lytte end os andre.
3:Du skal ikke tro du har bedre anlæg end os andre.
4:Du skal ikke tro du har bedre akustik end os andre.
5:Du skal ikke tro du får noget som helst for dine penge hvis du bruger mere end os andre.

De sidste 5 må andre gerne komme med.

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Dyre højttaler kabler er ren placebo og et af vor tids største fupnumre. De er markedsført til folk der lider af personlig usikkerhed og er utilfredse med lyden i deres lytterum. Køb disse HT ledninger og glem alt om kabler : https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H116 60
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
Dyre højttaler kabler er ren placebo og et af vor tids største fupnumre. De er markedsført til folk der lider af personlig usikkerhed og er utilfredse med lyden i deres lytterum. Køb disse HT ledninger og glem alt om kabler : https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H116 60

Prøv at tage lakridserne ud af ørerne og be om at få lavet en demo i en forretning.

Når du nu berører placebo så er det jo en meget veldokumenteret "kraft" som kan gøre rede for op mod 1/3 af medicins effekt.

Hvordan beskytter du dig mod No-cebo

Hvordan kan du sige at din "holdning" ikke er betinget af nocebo?

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hvis man mener der ikke er forskel på kabler, giver svaret sig selv.....

Kan man derimod høre forskel ved forskellige kabler, kan alt retfærdighedgøres i den boldgade. Det drejer sig ganske enkelt om personlige præferencer. Prioritere du kabler højt, fordi du mener de har en ganske betydende indflydelse på din oplevelse af musikken, står det dig frit for mht investering, uanset hvor meget naboen brækker sig.

Så ganske kort: hundedyre kabler kan forsvares og må accepteres. Man kan så synes hvad man vil om investeringer i titusind-  eller hundredtusind-kroner-klassen. Jeg har selv lyttet på topkabler fra NO ( Odin) og fra Transparant ( reference XL + MM ), men kunne aldrig drømme om at investerer sådanne beløb!

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Peter Breum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Med smil på læben & glimt i øjet: Verdens ældste diskussion. Men aldrig irrelevant. Der er for mig at se ingen som helst tvivl om at der tjenes uhyre summer på en blanding af placebo og psykoakustisk ønsketænkning, samt tilfredsstillelsen ved  - i hvert fald på papiret  - at have "opgraderet". Om så dette tilkøb kun udgør en sølle, subjektiv 1%forbedring for den tilfredse, nyslåede ejer af en omgang stofbetrukket månediamantskåret ultrakobber, monteret på ægte silke, i meget sjælden og fin, cubansk jomfrusvedpoleret ædeltræsæske, er det dog en forbedring i ørerne på køberen.

(ps: Der er ikke noget mere sørgeligt og destruktivt for hi-fi fantasien, end blindtestning af kabler. Prøv det, hvis I tør. Mange vil nok blive overraskede over stor-kvadrats NKT installationskabels "musikalitet":) )

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

hørt hørt
det var sgu et godt indlæg, jeg er fuldstændig enig med gl.jas
jeg høre selv til dem der kan høre forskel og mener at de er lige så vigtig en del af anlægget som forstærkere cd'er osv.
så hvis man er seriøs med sit hi-fi må og skal der ligges nogen kroner i kabler ellers får man simpelthen ikke sjælen i musikken at høre.
det svære er at finde det rigtige kabel på det rigtige sted da det hele er system afhængigt og det kabel som lyder godt et sted kan sagtens lyde dårligt et andet sted.
det er ikke let at få det til at gå op i en højere enhed
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

rush
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Thomas! :-(

Bruger siden: 26 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Måden hvorpå jeg mener, man kan retfærdiggøre købet af svinedyre kabler på, og anden hifi for den sags skyld, er ved dobbel
blindtest. Her skal de forskellige lydkilder tilmed være "ude af syne" for at eliminere evt. subjektive vurderinger.

Kør testen flere gange. Og kan man så differentiere den eller de dyre lydkilder fra de billigere. Ja - så mener jeg, at man kan
forsvare købet (over for sig selv i hvert fald) af den dyreste løsning!
Til top Vis rush's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rush

rush
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hvis et kabel til 20.000 kan få et anlæg til 500.000 til at spille markant bedre, vil det (i mine øjne) være en bedre investering, end at ofre 40.000 ekstra på en bedre forstærker.

Så i dette tilfælde synes jeg bestemt at prisen på kablet kan retfærdiggøres..

rush
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

- Jeg forsøgte at forholde mig objektiv, da jeg selv har gamle og nedslidte ører på 36 somre

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

til mercury. som jeg skrev hvis du eller havde styr på dit havde jeg ikke erfaringer med voldsom dyre highend kabler og det ville du jo vide hvis du havde læst nogle af mine tråde. men jeg ville aldrig nogen sinde bruge så mange penge på et kabel ligemeget om jeg så havde nogle højtaler til 100000 og kørte feks med nad master serien men men hvis du har lyst til at bruge alle dine penge på kabler skal du da have lov til det det er jo ik frit land jantelov eller ej. men jeg står stadigvæk ved at der ikke nogen kabler der er så mange penge værd heller ikke sølv det koster ikke særligt meget i ren indkøb men det er kun godt for produkcenterne at der er nogen der gider at bruge så mange penge på deres kabler eller kunne de jo lige så godt dreje nøglen om. det er lidt sjovt at der er nogen der bliver børne fornærmet over at man siger sin mening meget underholdende emne men feks har jeg prøvet med at lave en vest med hdmi kabler som du vil kunne læse om i dyr vs billig bluray afspiller og højtalerkabel der har jeg prøvet lidt forskellige fra standard kabel til vdh the super nova til 23000 på mine gamle højtaler ikke dem jeg har nu det er bare nogle midlertidig nogen men det var et jeg havde lånt af en kammerat og jo jeg kunne godt høre forskel på det og mit xindak men ikke nok til at jeg ville brænde 23 kilo af på det

Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes