| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis, men han indikerer jo at det dyre ikke er pengene værd, han har jo bare ikke et setup som afslører forskellene.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved du jo ik hva jeg har brugt til at lave det med
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon
Kan du så sætte . og , det vil gøre dine indlæg lidt lættere at læse.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten
Er du ikke lidt pjattet nu. De korte indlæg kan du vist godt klare at læse selvom der skulle mangle et enkelt tegn. 
Skal vi ikke holde os til emnet istedet for at brokke os over ubetydelige småting ?
Smid Leonard Cohen på anlægget, det hjælper som regel på humøret. Det virker da ihvertfald for mig. 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke prise på et kable der afgøre om det passer til et given anlæg
Man kan let risiker at et billige kable lyder best i et dyrt anlæg og det stik modsatte kan sikke også forkomme
Og mange dyre kable er sovset ind i voodoo og placeboeffekten
Og taber er de kunde der købe de dyre kabler, og kable producenten er den ernst der grine hele vejen til banken, og selvfølige
ville kable producenten havde at det forsætte på denne måde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det vil jeg jo heller ik mene det er, er helt enig at det har meget med voodoo at gøre med netkabler men jeg er kun glad
for at mit diy er ligeså godt eller bedre
og hvis man feks laver et diy med nogle gode stik på feks et diy så er der jo også en bedre forbindelse kan i hvertfald mærke
at stikket sidder bedre i, så må det jo også give en del bedre forbindelse
og det tror jeg har mere at sige end hvis man bruger et dyrt kabel med dårlige stik hvor stikket ik bider sig så godt fast
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Som jan Stevns er inde på, er jeg enig i at kabler er passive. Dog vil jeg tilføje en kommentar omkring kvaliteten af stikkene, det er måske nok her der er mest at hente. personligt ser jeg altid på stikkene.jeg har et Belkin kabbel med rigtigt gode stik, de skal låses, og får rigtigt godt bid .På den anden side har jeg svært ved, at give over 500 kr for et kabel, medmindre det er på tilbud, men jeg ser på stikkene, de skal ose af kvalitet.
mvh space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sjov konstatering, i forbindelse med mange af disse debatter vedr. dyre kabler er, at det sjovt nok næsten altid, er dem der har knapt så dyre anlæg, der ikke mener, at de kan høre forskel. Jeg har altid selv været meget skeptisk, men jo dyrere grej, jeg har fået, så større forskel har der også kunne høres på kablerne. Ikke sådan, at det dyreste, nødvendigvis altid er det bedste, men at påstå, at man ikke kan høre forskel på en sort standard rca, med rød/hvide stik, og en godt high end kabel...
Men alle dem med gear i "superligaen", har åbentbart den dårligste hørelse, for jeg har endnu aldrig været hos en super entusiast, og set standard kabler i deres set up...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke være mere enig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg overhovedet ik sagt noget om at der ikke er forskel på standard kabler og high end kabler det må være noget du selv har digtet. jeg skrev at mit diy netkabel syntes jeg var bedre end mit audioquest nrg 4 og desuden syntes jeg at det er lidt sjovt at der er noget der kommer med sådanne en bemærkning da du overhovedet ik ved hva jeg har brugt af kabel og stik til at lave det men fred vær med det. og noget andet så andet så vil du også kunne se i min signatur at det ik er standard kabler jeg kører med, okay jeg kan rent faktisk godt hører forskel på standard kabler og dyrere kabler også selv om jeg ik er i den såkaldte superligaen som dig
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....sjovt nok, er der mest at hente på et givent kabel af god kvalitet i form af gode stik og lodninger/svejsninger.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke man kan høre forskel i sit eget anlæg er det sådan set ligegyldigt om der er forskel hos andre - det er jo ikke hos andre kablet skal spille. Men jeg er enig i at det er sammenhængen der gør det, om anlægget evner at afsløre den eventuelle forskel (hvilket overhovedet ikke er negativt ment). Og man kan jo også risikere at det objektivt bedre kabel udstiller nogle af de dårlige ting fra anlægget og dermed faktisk får det samlede indtryk til at være dårligere.
Prisforskellen på et samlet kabel og et man selv samler afspejler ofte prisen for at samle det - og det er ikke helt billigt. Husk at en mekaniker- eller tømrer-time heller ikke er decideret billige, mens man selv kan gøre det gratis. Om det så kan blive lige så godt... Det kan man vel mange gange hvis det bare er skrue eller lodning, men kold-/ultralydssvejsede vil jeg mene må være bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
er helt enig med dig allanowich jeg syntes at oyaide stik gør det godt og giver en bedre forbindelse end mine gamle supra stik. damnit kan kun give dig ret at fordi det fungere for mig er det ikke ens betydning af at det gør for andre, men det kan jeg selvfølgelig og være ligeglad med.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forskel på kabler, når alt er iorden. Du kan ikke høre noget hvis du bare skifter HT kabler, og kører med lakridssnor som signalkabler.
Jeg kan give en lille eksempel hvor jeg kunne høre stor forskel imellem to sæt "the one" signal kabler. ja... det var et eller andet hvor den ene sæt ikke hang sammen. (jeg har 3 sæt så det var nemt at flytte rund". Det viste sig så at den ene sæt blev korroderet og det kunne høres selvom det var overfladisk korrosion. Tara var så servicemindet og byttede den uden diskussion, så var alt i orden igen.
Hvis man ikke kan høre forskel, må man så se hvad der ellers er galt i anlæget...:)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kører jeg ikke med lakrids kabler ved ik hvorfor folk blir ved med at skrive det. men du har selv lavet meget diy og er en guru på det område, så må du da give mig ret i at man sagtens selv kan lave et netkabel der er ligeså godt eller bedre selvfølgelig kommer det an på ens setup. fed forstærker du har ville ønske jeg havde sådanne en til mine højtalere
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da... Netkabler er de nemmeste at lave selv. Jeg har købt et par stykker men mine DIY er ligeså gode. Der hvor man efter min mening ikke kan være med, måske er det fordi man ikke kan få fat i rigtig gode rå materialer er signal kabler. Jeg har prøvet en masse forskellige DIY men kan ikke mache taras "the One"..:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg også mene mine er. the one skulle også være en ener men det siger også lidt sig selv med navnet  jeg har dog ik den store erfaring med at lave andre kabler selv men har overvejet det da jeg syntes det er spændende. ligesom at følge med i dine projekter men der er altid nogen der får ondt i ..... bare fordi man laver noget der er godt men det kender du vel også til med nogle af dine projekter.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
åk ja..:) men sådan er det... det der har prøvet det ved hvad det er... de andre laver bare støj :)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg ik helt med hva er det der laver støj
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
En sjov konstatering, i forbindelse med mange af disse debatter vedr. dyre kabler er, at det sjovt nok næsten altid, er dem der har knapt så dyre anlæg, der ikke mener, at de kan høre forskel. Jeg har altid selv været meget skeptisk, men jo dyrere grej, jeg har fået, så større forskel har der også kunne høres på kablerne. Ikke sådan, at det dyreste, nødvendigvis altid er det bedste, men at påstå, at man ikke kan høre forskel på en sort standard rca, med rød/hvide stik, og en godt high end kabel...
Men alle dem med gear i "superligaen", har åbentbart den dårligste hørelse, for jeg har endnu aldrig været hos en super entusiast, og set standard kabler i deres set up...
Mvh.
|
|
|
Det er nok, fordi du definerer en super entusiast som en, der ikke har standart kabler i sit set up __________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |