Emne: Meget dyre highend kabler vs ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu håber jeg da sandelig ikke, at jeg har stødt dig, mr. Denon4life. Men nu har jeg da vist aldrig omtalt mit eget gear, som "superligaen", men dem findes der så sandeligt mange af derude. De fleste af disse super entusiaster, bruger bare ikke tiden, her på Hifi4all. Men jeg har været hos rigtigt mange af dem, og tro mig, de har alle fra dyre, til rigtigt dyre kabler. De har det bedst tænkelige udstyr, og er måske nogle af dem, der bruger mest tid på at lytte. Ville det ikke være besynderligt, hvis ikke bare en´ af dem, var kommet frem til, at hjemmefikse nogle kabler til en tusse, hvis lyden blev bedst af det. Det er ren logik, at man opnår større fordele, med bedre kabler, på et entusiatanlæg, end man vil gøre, på et anlæg til 20.000 kr. Da jeg i sin tid startede på hifi, biksede jeg også kabler sammen selv. Jeg kan se, at du har xindak, dem har jeg også haft. Nu har jeg kabler, for mange gange det beløb, mine første komplette anlæg kostede. Dette skal bestemt ikke ses, som en nedgørelse, af billigere anlæg. For en gut på 19 år og på su, kan klart være en størrere entusiat og musikelsker, end rigmanden, der bare har et dyrt anlæg, fordi han kan. Men når det nu er sagt, så sætter man jo heller ikke specielle racerdæk til 300 + kmt. på en opel corsa, af den simple årsag, at det kan man slet ikke bruge til noget, som helst.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har du heller ikke. men jeg tror stadigvæk der er mange der ville blive meget skuffet hvis de skilte deres dyre high end kabel ad og fandt ud af hva der var indeni. og desuden er det jo heller ik bedre end det svageste led tvivler på at der ligger high end kabel inde i stik dåsen fra væggen det gør der i hvert fald ik hos mig  og ja jeg har et xindak men det er et højtalerkabel jeg bruger midlertidig til det andet kommer i hus men det har ikke noget med mit diy projekt at gøre. med hensyn til det med alder det ved ik hvordan du er kommet frem til det og heller ik til de 20kilo du er kommet frem til det og heller ik til de 20kilo
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg rent faktisk rigtigt godt kabel inden i væggen de sidste mange meter, ligesom der er lavet særskilt strømgruppe til hifi, og der er brugt nogle af de bedst mulige stikdåser.
Du ævler om, at man ikke får materialer, for de kæmpe beløb, man betaler. Nej, det gør man selvfølgelig ikke. Man betaler for, at andre mennesker bruger oceaner af tid, på at lytte sig frem til, hvad der lyder bedst i hifi sammenhæng. Materialer, er i den sammenhæng, en meget lille faktor. Arbejdsløn og udvikling, koster til gengæld kassen..
Det sidste du skriver, forstår jeg ikke helt. Men de eksempler jeg giver, har jo ikke noget med dig eller dit anlæg at gøre. Det er ganske enkelt eksempler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. ja det ved jeg godt at det er arbejdslønnen der er grunden til den høje pris. Men man kan jo stadig væk godt selv lave
noget der er ligeså godt hvis man bruger nogle gode matrialer og søger lidt rundt på feks google og ser andres erfaringer og
bruger noget at det som resurce feks valg af ledere og isolerering og kappe og finish af kabelet. Men nu er det kun netkabler
jeg snakker om det andet har jeg ikke haft gang i endnu men det er også en del sværere. jeg har også seperat gruppe til mit
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
okay. ja det ved jeg godt at det er arbejdslønnen der er grunden til den høje pris. Men man kan jo stadig væk godt selv lave noget der er ligeså godt hvis man bruger nogle gode matrialer og søger lidt rundt på feks google og ser andres erfaringer og bruger noget at det som resurce feks valg af ledere og isolerering og kappe og finish af kabelet. Men nu er det kun netkabler jeg snakker om det andet har jeg ikke haft gang i endnu men det er også en del sværere. jeg har også seperat gruppe til mit
 |
|
|
Jeg holder på det vigtigste ved strømkabler er de er skærmet og kvadratet passer til de amperer man hiver ud af stikkontakten og det er forholdsvis rent kobber. Jeg bruger selv 2,5 kvadrat. Jeg har ikke selv eksperimenteret det vilde jeg bruger Supra og er godt tilfreds med dette. Min intention var at få støj væk og det hjalp. Jeg har i stedet for at gå op at bruge rigtig dyre netkabler investeret i en Monster Power HTS 2600, med stabil strømforsyning. Jeg har valgt at ligge pengene i anlæget og ikke i kabler, da jeg mener det er det mest fornuftige.
Jeg har hørt forskel på signal kabler. Jeg mener ligesom andre har skrevet i tråden, hvis alt ikke er på plads og anlæget har de optimale forhold, så kan det være svært at høre forskel.
Jeg har fået markant bedre bas ved at flytte mine subwoofere, kabler ville ikke gøre den store forskel her.
Det skal desuden siges på mit Densen bruger jeg Kimber Timbre og Kimber 8TC det er forholdsvis dyre kabler jeg fik dem til en god pris. Hvis de skulle være købt som nye, ville jeg i stedet have valgt at opgradere cd-afspilleren.
Så man skal bruge sin sunde fornuft og bruge ørerne, det er en selv der skal lytte til anlæget og hvis man ikke kan høre den store forskel, så ville jeg da lade være med at investere i dyre kabler. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
| Nu håber jeg da sandelig ikke, at jeg har stødt dig, mr. Denon4life. Men nu har jeg da vist aldrig omtalt mit eget gear, som "superligaen", men dem findes der så sandeligt mange af derude. De fleste af disse super entusiaster, bruger bare ikke tiden, her på Hifi4all. Men jeg har været hos rigtigt mange af dem, og tro mig, de har alle fra dyre, til rigtigt dyre kabler. De har det bedst tænkelige udstyr, og er måske nogle af dem, der bruger mest tid på at lytte. Ville det ikke være besynderligt, hvis ikke bare en´ af dem, var kommet frem til, at hjemmefikse nogle kabler til en tusse, hvis lyden blev bedst af det. Det er ren logik, at man opnår større fordele, med bedre kabler, på et entusiatanlæg, end man vil gøre, på et anlæg til 20.000 kr. Da jeg i sin tid startede på hifi, biksede jeg også kabler sammen selv. Jeg kan se, at du har xindak, dem har jeg også haft. Nu har jeg kabler, for mange gange det beløb, mine første komplette anlæg kostede. Dette skal bestemt ikke ses, som en nedgørelse, at billigere anlæg. For en gut på 19 år og på su, kan klart være en størrere entusiat og musikelsker, end rigmanden, der bare har et dyrt anlæg, fordi han kan. Men når det nu er sagt, så sætter man jo heller ikke specielle racerdæk til 300 + kmt. på en opel corsa, af den simple årsag, at det kan man slet ikke bruge til noget, som helst.
Mvh. |
|
|
En venligt ment opfordring - prøv at lave lidt luft i sådan et indlæg.
Det er lidt synd at man næsten kan fristes til at skøjte forbi noget, der ellers er interessant, af den grund man ganske enkelt får ondt i sine øjne
Venligst !
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
nu er jeg ik helt med hva er det der laver støj  |
|
|
.....dem der bare skal være negative uden at have prøvet selv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan hente endog meget god lyd ud af Diy kabler, forudsat at man har styr på kabelgeometri,isolering/evt.skærmning og mekanisk dæmpning samt bruger højkvalitetsmatrialer.
jeg bruger selv Mundorf silver/gold wire til mine nye diy signalkabler,og har blandt andet fundet ud af at de lyder bedst uisoleret i et overdimensionret teflonrør,som efterfølgende er blevet vibrationsdæmpet, og sidste vigtige punkt er at finde et stik som påvirker lyden mindst muligt.
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Ja da... Netkabler er de nemmeste at lave selv. Jeg har købt et par stykker men mine DIY er ligeså gode.
Der hvor man efter min mening ikke kan være med, måske er det fordi man ikke kan få fat i rigtig gode rå materialer er signal
kabler. Jeg har prøvet en masse forskellige DIY men kan ikke mache taras "the One"..:)
|
|
|
Ja Netkabler er lettest af laves selv, da det jo kun kræver en lille skruetrækker, da Netkabler ikke må lodes.
Og så er det bare at købe et el kable i det korrekt kvadrat, plus nogle el stik i en god kvalitet.
Så spørsmålet er om hvor meget men er villig at give for kable og stik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja helt enig og man kan også sagtens få det til at ligne en million
med noget techflex og krympeflex og nogle gode og lækre stik. og ledningen skal selvfølig være god kvalitet som du var inde
på RAMMA
jeg tror altså også der er mange der selv laver deres kabler selvom de har noget meget dyrt grej det var der jo en vis herre
herinde der mente at det gjorde de ikke, men man kan jo ikke generelisere jeg kan godt komme i tanke om nogle der gør
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja lige præsis det var også det jeg mente med at jeg tror der er mange der vil blive meget skuffet hvis de skildte deres hunde
dyre high end kabel ad
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
[Ja og tit kan man ikke se forskel på rigtig lække lavet DIV kable og et hunde dyre High-End kable, gad vide hvorfor (det kunne jo værre at det er prisis de samme materiale der er brugt i begge kabler)  |
|
|
Det er enormt svært at vurdere hvorfor et såkaldt high-end kabel kan koste meget mere end et man selv kan samle... Men jeg mener at have noteret at hvis ellers man kan få de samme materialer til DIY, altså NØJAGTIG det samme kabel og NØJAGTIG de samme stik - så er det kun en ikke helt ublu monteringspris der er forskellen.
Dermed ikke sagt at et kabel til 100 kr./meter ikke kan være subjektivt lige så godt som et til 1.000 kr./meter, men forskellen mellem færdigmonteret og DIY er IKKE en monteringspris på 20.000% af kablets salgspris 
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
ja helt enig og man kan også sagtens få det til at ligne en million med noget techflex og krympeflex og nogle gode og lækre stik. og ledningen skal selvfølig være god kvalitet som du var inde på RAMMA
jeg tror altså også der er mange der selv laver deres kabler selvom de har noget meget dyrt grej det var der jo en vis herre herinde der mente at det gjorde de ikke, men man kan jo ikke generelisere jeg kan godt komme i tanke om nogle der gør
 |
|
|
det skal ikke ligne en million , det skal lyde af så lidt som overhovedet muligt, dvs. det skal være transparent i lyden, og det er ikke kun perspektiv, jeg taler om her, det er hele lydbilledet, dvs kablet skal lade alle information, passere så urørt som muligt, ingen farvninger altså.
lyden skal være uforceret og ubesværet og transparent, såvidt at man kun hører det der ligger på pladen, både godt og skidt
Indpakningen af kabler, er primært for at få¨et imponerende og kvalitetsbetonet udseende, som
kan retfærdiggøre den ofte afsindig høje pris der er på high end kabler, altså en slags imponatoreffekt, men dermed er ikke sagt at de dyre kabler ikke er bygget med kvalitetsmatrialer,men selv de bedste matrialer koster ikke i nærheden af den pris nogen kabelfabrikanter mener at skulle have for deres topkabel, en del kan selvfølgelig begrundes med et omfattende udviklingsarbejde, resten er dækningsbidrag til de forskellige lag i forhandlerleddene, og der er gode dækningsbidrag til alle der handler med kabler også de billige kabler.
Matrialer til Diy- højkvalitetskabler, er heller ikke billige, så det er nødvendigt at vide hvad det er man vil opnå med lyden af det kabel man ønsker at bygge, og have en basal viden om hvordan dette byggeri kan udføres, uden at spilde de dyrt indkøbte matrialer i blinde.
se dette link med førsteklasses matrialer, der skulle være noget for enhver smag, men som i sikkert kan se så er gode matrialer hundedyre, så det er vigtigt at vide hvilken vej man skal for at lave et godt og vellydende kabel.
http://www.hificollective.co.uk/components/wire.html
ellers kan det anbefales at indkøbe et mærkevarekabel i den prisklasse , man mener at have råd til, efter grundig lytning de forskellige muligheder __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
........da Netkabler ikke må lodes.
|
|
|
Hvem siger det ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes denne tråd viser at diskussionen er ustruktureret, med fare for at æbler sammenlignes med pærer.
Det er så bare min mening.
At der kan høres forskel på kabler er der vel ingen grund til at diskuttere.
Heller ikke selv om nogen hævder det modsatte.
Hvis man følger lidt med i hvad der er sket, og hvad der stadig sker, i lydbranchen, så er den tid hvor det blev diskuteret OM der var forskel, for længe siden gået.
Der har da også været så mange eksempler gennem tiden på at kabler kan være sæedeles afgørende for lyden.
Hvem husker ikke Electrocompaniets store monoblokke som var berømte og velanskrevne alle steder de var blevet hørt og testede, lige indtil en yderst respekteret fyr fik dem til test, og bare ikke kunne få dem til at lyde tilfredsstillende?
Han kunne ikke få det til at passe med kollegernes klare dom...
Det viste sig at skift af power-kabler løste problemet.
Electrocompaniet leverede senere kun disse forstærkere med eget kabel.
Det hedengangne High Fidelity testede Nordost Valhalla HT-kabel, og konkluderede at skulle de bruge 100.000 kunne de godt fristes til at bruge de 20.000 på forstærkeren, og resten på højtalerkabel, frem for omvendt.
To violinister som var forbi (ikke hifi-folk) som hørte disse kabler på et middelmådigt anlæg, var yderst begejstrede.
Lad folk tale om placebo-effekt, jeg er bekendt med fænomenet.
For mit eget vedkommende kan jeg selv i forholdsvis billige anlæg høre forskel, somme tider meget stor forskel, på kabler.
Det samme kan nogle af mine veninder, enda i blindtest.
Tænker på om ikke alt for mange har fået høreskader af MP3-afspillere?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
den side kendte jeg ikke men kender godt mange af de mærker de forhandler. nej er helt enig det er heller ik helt billigt med
sådanne et kvalitets diy kabel, men nu havde jeg meget af det jeg brugte på mit lille lager  . Du har ret med hensyn til
diverse forhandler led at de alle sammen vil have en del af kagen
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
FelixTheDane skrev:
Synes denne tråd viser at diskussionen er ustruktureret, med fare for at æbler sammenlignes med pærer. Det er så bare min mening.
At der kan høres forskel på kabler er der vel ingen grund til at diskuttere. Heller ikke selv om nogen hævder det modsatte. Hvis man følger lidt med i hvad der er sket, og hvad der stadig sker, i lydbranchen, så er den tid hvor det blev diskuteret OM der var forskel, for længe siden gået. Der har da også været så mange eksempler gennem tiden på at kabler kan være sæedeles afgørende for lyden. Hvem husker ikke Electrocompaniets store monoblokke som var berømte og velanskrevne alle steder de var blevet hørt og testede, lige indtil en yderst respekteret fyr fik dem til test, og bare ikke kunne få dem til at lyde tilfredsstillende? Han kunne ikke få det til at passe med kollegernes klare dom... Det viste sig at skift af power-kabler løste problemet. Electrocompaniet leverede senere kun disse forstærkere med eget kabel.
Det hedengangne High Fidelity testede Nordost Valhalla HT-kabel, og konkluderede at skulle de bruge 100.000 kunne de godt fristes til at bruge de 20.000 på forstærkeren, og resten på højtalerkabel, frem for omvendt. To violinister som var forbi (ikke hifi-folk) som hørte disse kabler på et middelmådigt anlæg, var yderst begejstrede.
Lad folk tale om placebo-effekt, jeg er bekendt med fænomenet. For mit eget vedkommende kan jeg selv i forholdsvis billige anlæg høre forskel, somme tider meget stor forskel, på kabler. Det samme kan nogle af mine veninder, enda i blindtest. Tænker på om ikke alt for mange har fået høreskader af MP3-afspillere? |
|
|
Du kan måske også høre, om kablet blev leveret i et skrin af ædeltræ, eller i en plasticpose med stregkode? __________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damnit skrev:
|
Det er enormt svært at vurdere hvorfor et såkaldt high-end kabel kan koste meget mere end et man selv kan samle... Men jeg mener at have noteret at hvis ellers man kan få de samme materialer til DIY, altså NØJAGTIG det samme kabel og NØJAGTIG de samme stik - så er det kun en ikke helt ublu monteringspris der er forskellen.
|
|
|
Kan se at jeg glemte at tage forbehold for eventuelle luksuriøse forpakninger o.l. som også kan fordyre et færdigt kabel i forhold til et DIY med nøjagtiv de samme materialer, hvor kablet ofte kommer fra en 100 meter rulle.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
FelixTheDane skrev:
Synes denne tråd viser at diskussionen er ustruktureret, med fare for at æbler sammenlignes med pærer. Det er så bare min mening. |
|
|
Den har du jo lov til at have - hvis debatten ikke interesserer dig, er det jo herligt der ikke er læsetvang
Citér:
| At der kan høres forskel på kabler er der vel ingen grund til at diskuttere. |
|
|
Sådan umiddelbar går debatten vist heller ikke om det, men om noget kan retfærdiggøre priserne
Citér:
Hvem husker ikke Electrocompaniets store monoblokke som var berømte og velanskrevne alle steder de var blevet hørt og testede, lige indtil en yderst respekteret fyr fik dem til test, og bare ikke kunne få dem til at lyde tilfredsstillende? Han kunne ikke få det til at passe med kollegernes klare dom... Det viste sig at skift af power-kabler løste problemet. Electrocompaniet leverede senere kun disse forstærkere med eget kabel. |
|
|
Jeg kan ikke huske den - men det viser vel mest der er en nedre grænse for hvilke kabler man bør køre med ? Nogle standard-elkabler kan jo ikke engang holde til en kogekedel.
Citér:
Det hedengangne High Fidelity testede Nordost Valhalla HT-kabel, og konkluderede at skulle de bruge 100.000 kunne de godt fristes til at bruge de 20.000 på forstærkeren, og resten på højtalerkabel, frem for omvendt. To violinister som var forbi (ikke hifi-folk) som hørte disse kabler på et middelmådigt anlæg, var yderst begejstrede. |
|
|
Selvsamme Magasin havde så sandeligt præsteret at blamere sig selv voldsomt - med en test af 4 stk QUAD 405 forstærkere - hvor de påstod at kunne høre forskel på dem, baseret på serienumrene - den måtte de godtnok høste megen ros for. Importøren (Sø&Høyem) fik da bemeldte "test" manet grundigt i jorden igen.
At 2 violinister har hørt de kabler og var begejstrede - hvad fortæller det egentligt ? Ved nogen noget om hvad de ellers havde lagt øre til ?
Citér:
| For mit eget vedkommende kan jeg selv i forholdsvis billige anlæg høre forskel, somme tider meget stor forskel, på kabler. |
|
|
Fint - Jeg kan nok også høre forskel fra tid til anden - men jeg foretrækker som regel at høre musik i stedet for at bekymre mig for meget om kablerne - Jeg kan alligevel på ingen måde komme i nærheden af hvordan musikken lød, da den blev optaget.
Når jeg været ude og optage noget, kan jeg stadig, uden at bekymre mig om kablet, lukke øjnene og se "forestillingen for mig" - sansynligtvis fordi jeg hørte det "in Natura" - skulle jeg skifte et kabel, og lytte til indspilningen igen, hører jeg den samme forestilling. Placebo så det rasler !
Hvorfor kan folk ikke være ærlige overfor sig selv - og erkende , at jagten på god lyd, ofte er lidt a'la jagten på enden af regnbuen. Uden en god reference, er man sågu noget på den.
Men er man så ærlige at man mener det ene eller det andet kabel bringer illusionen endnu tættere på virkeligheden er det fint. Problemet er at referencen sjældent er god nok.
Inden man kaster sig ud i kampen - bør man efter min mening , gå ud og høre med sine egne ører - Om det så er på Ledreborg, eller Radiohuset's koncertal er da ligemeget, bare man har fået en god ide om hvordan tingene lyder i virkeligheden.
Så kan man med ro i sindet - tweake, pusle , pille rode rage alt det man lyster, for at forsøge at komme så tæt på som muligt, vel vidende man aldrig kommer helt i mål, det er nemlig fysisk umuligt.
EDIT: Glemte lige at nævne , at jeg nærer den dybeste respekt, for de mennesker, der virkeligt går meget op i det, og ofrer enorme bunker af tid og kræfter, og ikke mindst tid på lytteforsøg. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|