| Forfatter |
|
søren1977 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ved at makke med min Jamo d4 sub og min yamaha surround receiver. På min receiver kan jeg aktivere min sub som normal og som reverse. Hvad gør den når jeg sætter den til reverse?
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at den vender fasen 180 gr..... altså slår indad hvor den normalt slår udad.
hvad der spiller bedst sammen er alt afhængig af dine andre højttalere og selve placeringen
|
| Til top |
|
| |
søren1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok. Så jeg sætter den op til normal og lader sub´en om at bestemme fase?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sæt den til det der lyder mest naturligt. Hvis fasen vender rigtigt, vil sub'en "spille med". Hvis fasen vender forkert, vil sub'en fylde for meget og være dominerende ("spille mod").
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
sæt den til det der lyder mest naturligt. Hvis fasen vender rigtigt, vil sub'en "spille med". Hvis fasen
vender forkert, vil sub'en fylde for meget og være dominerende ("spille mod"). |
|
|
Der ser jeg det lige modsat.
At hvis fasen vender rigtigt vil subwooferen give et tilskud og give mere bas, hvor den derimod vil udfase bassen, hvis fasen
vender forkert.
Men det kommer jo også an på om de almindelige højttalere bliver skåret af, eller spiller fuldt frekvensområde.
|
| Til top |
|
| |
søren1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min sub er meget mudret lige nu og jeg kan lide når den er fast og stram. Så der skal jeg have den indstillet til.
Jeg har sat mine jamo concert som large, så de spiller i hele det frekvens område som de overhovedet kan(38-22000 hz). Så min sub bør ca sætte ind ved 40 hz som den fint kan indstilles til, men hvad mere kan jeg gøre udover så at skifte imellem fase 0 og fase 180 grader på den. Den lyder pt absolut absolut ad helvede til :-(.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er volumen på subben passende med resten, ellers skru ned for volumen på subben.
Prøv at lege med placering af subben. Fx længere fra væggene...
|
| Til top |
|
| |
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 18 December 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis din sub er sat til sub out på din reciever så vær opmærksom på så skal center ht og bag ht kunne spille ned til 40Hz også.
Jeg har rodet lidt med det samme som du - jeg får dog absolut reneste lyd ved at lade sub'en klare det under 100Hz - det har
tage en del lyttetimer at nå frem til det setup. Desuden vær obs på at du muligvis skal de lidt over 40Hz (Dine ht når jo nok de
38hz -3db) - hvis der deles for lavt vil man ha en tendens til at skrue subben for højt op.
Men ellers som andre siger placering, og korrekt fase (Nogle sub's kan justere fasen gradvist). Det er faktisk en overordentlig
krævende opgave at få en subwoofer kørt ind. Det kan tage rigtigt lang tid, men givensten kan høres i den grad.
/Bjarne
|
| Til top |
|
| |