Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har 4 Cerwin Vega HD63 højtalere tilsluttet til min Marantz PM7200 forstærker. Men jeg er slet ikke tilfreds med lyden!
Umiddelbart vil jeg tro det er fordi min forstærker ikke er en Surround forstærker?

Vil gerne have noget bedre. Uden at skulle bruge en masse penge. Tænker på at beholde mine 4 højtalere - har en ekstra
jeg kan bruge som center højtaler i et 5.1 system. Hvordan tror I mine Verwin Vega højtalere vil spille på en Onkyo
TNXR609B forstærker, som er en 7.2 High-end surround forstærker? Den kan fåes til beskedne 2800 kr. Hertil skal jeg
selvfølgelig finde en subwoofer.

Jeg har også tænkt lidt på at skrotte det hele og købe enten Onkyo AVX380 hjemmebiograf, Sony 3D 5.1 Hjemmebiograf
BDV-E280, Samsung 5.1 Hjemmebiograf HT-D4500 - som alle koster 2000 kr. eller evt. en Samsung 5.1 Hjemmebiograf HT-
D550 eller Philips 5.1 blu-ray hjemmebiograf HTS3551 til 2500 kr.

Dog tvivler jeg på at det er den slags hjemmebiograf jeg skal gå efter, hvis jeg vil have en god og ren lyd, hvor man nemt
kan høre hvad der bliver sunget - men samtidig skal der også være en rigtig god og dyb bass (Er hørehæmmet).

Men lad mig høre hvad jeres bud er?

Lige et par spørgsmål..
Laver Onkyp gode forstærker og vil den være god med Cerwin Vega højtalere og subwoofer?
Hvad er forskellen for High-End Surround og Alm. Surround?
Til top Vis cule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cule

cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Har tænkt lidt... Hvis jeg købte den der Onkyo 7.2 Receiver TX-NR609B. Kan jeg så tilslutte 5 højtalere og 1 subwoofer i stuen
og tilslutte to højtalere i køkkenet via dedikerede stereoudgange for en ekstra lydzone, som forstærkeren har?

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 December 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Er sikker på du bliver skuffet over lyden i onkyo når din marantz skuffer, har du prøvet at tilslutte et par andre højttalere end de cv'er ?

du må ikke skrotte den marentz er sikker på en ville elske at eje den.   

Nå men de små surround reciever er ofte kun levringsdygtige i en 25-30 rigtige watt og kommer bl.a derfor hurtigt til kort. det er svært at vejlede dig i hvad du bør gøre, personligt ville jeg nok "bare" købe et par super gode højttalere til den fine fine marantz, nu kan jeg se du kommer fra østjylland, prøv dog at smutte en tur i f.eks tapeconnection og snak med dem de havde marantz førhen hvis jeg husker ret og kan sikkert komme med fine demoer og indput. Der er jo derfor den type butikker er der

Men du kan helt sikkert oppe dit budget ved at sælge dit udstyr brugt.

Dette er ikke for at fremhæve tapeconnection, der er 100 andre fine radiobutikker (ingen nævnt ingen glemt) som også sagtens kan hjælpe.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har prøvet et bare andre højtaler - et par Jamo. Men gider ikke store gulvhøjtaler mere. Men Marantz spiller skide godt
med Jamo højtalerne, men de fylder. Men husk også at det blot er stereo. Onkyo er en High-end Surround forstærker. Men lad
mig høre hvorfor du tror jeg bliver skuffet over lyden?

Ville en Pioneer 7.1 Receiver VSX-921-K så være bedre måske?
Nu tænker jeg jo på at jeg gerne vil have noget surround - højtalerne skal ikke nødvendigvis hænge, men så skal de dog ikke
fylde for meget.

Det skal bruges til tv, ps3, film og musik...

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

High End udtrykket bruges om udstyr/setup der høre til i den absolutte bedste ende inden for hifi, og det koster som regel knapper.

Reglerne for hvornår man kan kalder noget high end er der delte meninger om, vil dog sige at du for svært ved at finde nogen med bare lidt forstand på av-udstyr der vil sige Onkyos receiver høre under begrebet.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

cule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Kan jeg godt se.
Rygtet siger at NAD forstærker der dem der kan leverer mest effekt ved alle kanaler i brug. Passer det?

Nogen der har erfaring med nedenstående forstærker og kan fortælle lidt om hvor man får mest for pengene?

Nad T747
Denon AVR 2312
Marantz SR 5005, 6005, 5006 eller 6006
Harman Kardon AVR 365 eller AVR 460

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 December 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Efter hvad jeg kan se er Cerwin Vega HD63 en sattelit højttaler så valget af surround receiver bør fortages ud fra receiverens features og lydbilled da alle "nogenlunde" receivere bør kunne trække 5 sattelitter.

Men ja de amerikanske mærke som nad og harman kardon er ofte kent for at levere mere "bang for the buck" det ligger ofte i en kraftigere strømforsyning.

Det er svært at vejlede i nøjagtigt hvilken receiver du bør vælge når jeg ikke kender højttalerne overhovedet, men tanken som strejfer er, kan du ikke få hifiklubben til at lave et setup i butikken med højttalere magen til dine med lidt forskellige receivere og subwoofere på ? det kunne give dig et godt udgangspunkt.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes