| Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en gammel tanke, fra da jeg eliminerede alle overflødige ting i mit anlæg, og det efterlod mig med en forstærker, højtalere/sub, tv og pc.
Forstærkeren er en gammel Yamaha fra da en 5 kanals sag med digital indput kom under 5000 kr, så den er vel ti år gammel eller noget, med måske
5x70W i 8 ohm.
Højtalerne er nogle endnu ældre Dynaudio Focus i selvbygversionen som front, kombineret med nogle lidt nyere Audience 42W i bag og 42C i center
og en SVS PC-12 NSD aktiv sub. Derudover en Mac mini med win7 som kilde og et 60 tommer LG.
Så alt i alt et okay men langt fra prangende anlæg, og jeg har været godt tilfreds. Specielt efter at jeg anskaffede subben. Jeg bruger det både til
films og musik. Jeg tænker dog at effektforstærkeren et det svageste led, og overvejer om det kan betale sig at opgradere den.
Jeg har kigget lidt på en brugt Rotel RMB 1075 med 5x120w i 8 ohm på dba til 4500.
http://www.dba.dk/thx-forstaerker/id-1003616245/
Eller måske 1077 eller 1095 efter hvad jeg kan finde.
Alternativet er om man får bedre lyd ved at bruge pengene på at konvertere højtalerne til aktive, som var den anden mulighed.
Eller måske noget helt tredie jeg ikke har set?
EDIT: Har forsøgt at gære det mere læsevenligt, men teksteditoren er ikke gode venner med min ipad.
|