| Forfatter |
|
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det bare om at ringe til HIFIklubben's reservedelslager i Nørager, telf. 96 72 11 11 og bede om Tinna Kristoffersen. Hun sender gerne et diagram eller bedre en servicemanual (henh. 50kr og ca. 300 kr +efterkrav).
Ellers kan du få brug for meget vidende folk her på forum for at fortælle hvilke steder der skal gribes ind for at få det, du har planer om, til at funke!
;-) Torben
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klitgt
Tak for nummeret til Tinna, det er selvfølgelig lidt lettere når man har et diagram at holde sig til.
Hvad får man ekstra ud af service manualen ? , jeg går ud fra at komponentplacering også er med når man bestiller diagram ?
Jeg tror at jeg har en rimelig god ide om hvor, og hvordan jeg vil sætte ind . Men ellers kan man jo altid få lidt tip her eller på en engelsksproget DIY side . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diagrammet er som regel nok og alle komponenter er angivet med nummer og så videre. Manualen er god hvis man vil splitte dyret helt ad. Det kan f. eks. være nødvendigt at pille et eller andet ud for at komme til de nødvendige printkort. Det er ikke altid det fremgår hvordan bare ved at se på opbygningen. Og så er det jo rart at vide hvordan det skal gøres, så man ikke ødelægger noget, men det er sjældent nødvendigt.
http://audionova.nu/innehall/audionova_DIY.htm
Her er en linkliste over bl.a. DIY!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej.
Nu vil jeg også være med, til lidt tweak'en. Så jeg har lige købt en DCD1700, uvist om hvad den indeholder.
Er der nogen som kan hjælpe med at fortælle hvilke DAC der sidder i sådan en fætter ? |
|
|
Hej LGrau! Tror du ikke det er 4-DAC LAMBDA S.L.C Der sidder nok BB. Enkelte modeller gør dog brug af AD.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
klitgt skrev:
|
Hej kramer71
Hvad har du at byde på ud over elendige 3benede sh*t regulatorer? Kritik kan da være OK, bare den er konstruktiv :-)
Med venlig hilsen Torben
|
|
|
Hej. Som jeg skrev vil jeg mene at det burde være ligetil at skifte til nogle lm typer f.eks. lm317. De har noget lavere støj, som jeg genkalder det. Så kritikken var konstruktiv - men den skal jo også være motiverende 
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK kramer71, som du skrev....
Nu har jeg ledt i begge tråde om DCD3560 ofg ikke fundet et ord fra dig om disse reg. Forøvrigt besværligt at skulle bladre hver side i tråden igennem og taste Ctrl+F og så køre løs med sit søgeord. En fritekstsøgning i hele forum med valg af område (digital, analog, osv.) ville være lykken. Der er skrevet om det før, men alligevel!
Fra datablad på LM7815: VN Output Noise Voltage TA e25°C, 10 Hz < f < 100 kHz 90 mV
Fra datablad på L7815: eN Output Noise Voltage B =10Hz to 100KHz TJ = 25°C 40 uV/Vo
Fra datablad på L7317: RMS Noise, % of VOUT eN TA= +25°C, 10Hz ≤ f ≤ 10KHz typ 0.003 - max 0.01 % / Vo
LM7815 angiver VN=90mV, L7815 angiver eN=40uV/Vo og LM317 angiver % of Vout en=max 0.01%/Vo
Jamen det er da også lige til at sammenligne? Hvad siger de kloge til dette?
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LGrau,
i DCD-1700 sidder der to stk. BB PCM56. Jeg har for mange år siden haft en selv, det er en udmærket maskine...
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
musifix skrev:
|
Hej LGrau,
i DCD-1700 sidder der to stk. BB PCM56. Jeg har for mange år siden haft en selv, det er en udmærket maskine...
|
|
|
Jeg takker.
Håber at den kan holde, til et par tweaks inden den giver op.
Kan man stadig få ny laser osv til disse gamle sende ? __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
musifix skrev:
|
Hej LGrau,
|
|
|
Jeg takker.
Håber at den kan holde, til et par tweaks inden den giver op.
Kan man stadig få ny laser osv til disse gamle sende ?
|
|
|
Det kan man sikkert godt, prøv hfk's serviceafdeling. Ellers plejer Telmo at være stedet at skaffe den slags: Telmo Elektronik A/S, Dr. Olgas Vej 24, 2000 Frb., tlf. 3810 3255 eller telmo@post4.tele.dk. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |