Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

... Jeg selv er ikke i tvivl. Det er skide svært at finde den der effektforstærker, når han nu er glad for sine højtalere og ikke vil skifte dem. ...

Nu har jeg fulgt denne tråd med stor interesse - mest pga. af de lækre setups. Din kommentar ovenstående afsted kom dog en interessant strøgtanke: Manden er meget glad for sine ekstremt flotte højtalere - det er bare ikke lykkedes ham at finde den "perfekte" forstærker, der får højtaleren til at performe "perfekt" på alle Mr. HighEnd's parametre. Så der det måske i virkeligheden højtaleren der er problemet, og ikke forstærkerne?

mr highend skrev:

Hej Malthe mfl.

6. Og mange andre ting.

Når jeg har prøvet LAMM og Accophase er det ikke for at det skal se ud af noget, men fordi jeg godt kunne tænke mig at se hvor langt man kunne gå. Jeg har set flere spille på Extrema med super grej (LAMM, ML, Accupase, m.m.) og hvor langt var jeg fra det???? Derfor! Dog skete der også dette, at jeg kendte de to udstillere Dynamax og High End Sound - de var med på ideen og udfordringen. Tidligere har jeg prøvet adskillige effekter og andet udstyr fra Audiovision i Skive og Evald Steensen - super grej! (det er jo det jeg har i dag). Hvad gør man så for at se og prøve noet nyt - prøver. Jeg vil ikke bare tale om, at jeg har læst et eller andet  - jeg vil prøve det for at kunne udtale mig. Det kan jeg nu.

Det næste der skal ske er at nu rabler det her. Jeg skal prøve med "spøgelser" for at se om det hjælper eller om de kan gøre det der skal til. Søren Bertram kommer forbi med "the Ghost" icepower monotrin. Så se med her på linket de næste uger.

Med "konkurrenceånd" og lytteglæde

Mr. Highend

Jeg havde egentlig opfattelsen af, at du var på jagt efter et nyt forstærkersæt,

High Fidelity Aps © 2005 skrev:

18 · På forstærkerjagt
Det er ikke let for Morten at finde den helt ideelle forstærker til sine fremragende højttalere.

men ifølge dit svar til malthe ovenstående er du mest i markedet for bare at lytte??  Eller springer du på, når den "perfekte" dukker op?

Har du i øvrigt prøvet sådan et sæt på dine SF? http://www.activhifi.dk/tilbud.html Gryphon Audio Sonata Allegro / Antileon Signature . Tror du vil få en anden oplevelse end Proceed, Accu og Lamm...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Folk der står udenfor vores sfære, kan godt finde på at mene vi er ludomaner

Jeg ved nu ikke......

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Ellers er der den nye Adyton fra norge, samt Krell og de tunge ML 33H og 33, men så nærmer vi os en halv krig. Kunne måske være at noget klasse D var en ide, og så BI-ampe dem, med Klasse D i bunden og noget andet i toppen. Det må være muligt at låne et sæt fra f.eks. Bertram ... og så hvordan det rykker.

SATMIT 

3DX har haft gode erfaringer med rørbaseret pre og IcePower effekt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18137

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej Mgp.....

Mht til højtalerene som kunne være problemet.....tanken har strejfet mig. Men jeg har hørt forstærkeren der kan nappe dem...LAMM. Det er bare så kostbart, at der må været et alternativt....men jeg ved mr. Highend tager det som en udfordring, at finde forstærkeren. Men det kunne være med tiden, at han fandt det nemmere med en anden højtaler. Jeg ved han har prøvet.

Mvh 

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Highend

Jeg synes du har fat i noget essentielt med hensyn til hifi som hobby og ikke som livet. Det er skønt at lytte til nyt grej, og det er ligeledes skønt at få nye dimser hjem til anlægget, men er udgifterne ikke inden for rimelighedens grænser fylder det hele pludseligt for meget, og hobby-tilgangen forsvinder.

Min egen tilgang til hifi er indtil nu holdt inden for nogle ganske rimelige økonomiske rammer. Dette gør det dog ikke mindre sjovt! Lytteglæden er rigtig stor, og som SATMIT skriver kan man ganske enkelt ikke lade være at skrue op for lyden. Man drages af musikken. Ligeledes giver anlægget rigelige muligheder for at tweake og lege med opstillinger osv., så at naboen har et finere anlæg end mig betyder ikke det store.

Jeg forstår dog ikke diverse kommentarer omkring hvorfor du lytter til diverse super-duper highend grej, når du alligevel ikke har råd til at anskaffe dig det. Det er fedt at opleve andet grej, og på denne måde opbygge sin egen reference i form af en ideallyd, og igen er det en stor del af denne hobby at udvide sin horisont. Misforståelsen ligger for mig i at dette forveksles med en søgning efter hifi-nirvarna, hvor alt falder på plads og intet kan blive bedre. Dette nirvarna opnås ikke ved indkøb af hundedyrt grej, men i stedet i at være i stand til at finde glæden i det man nu engang har!

Edit: Jeg har endnu ikke haft mulighed for at læse artiklen, men den vil blive læst med stor interesse.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kører med krell KSA 150 på mine extremaer ..... 150 watt i klasse A. Jeg syntes at synergien er der og jeg mangler bestemt ikke noget i den kombination .Toppen er glat og bunden er fast (og ja.... vi snakker stadigvæk om højttalerne)og jeg syntes det er meget holografisk , med masser af sjæl.Det var også den forstærker Martin Colloms fra stereophile brugte da han testede højttaleren i1992

Men referancerne er jo forskellige !!!!!

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Tak for de mange flotte og velmente ord!

Min kommentar er,at man gennem dette lange link faktisk får svarene på de fleste af de ting,der bliver bragt op her til sidst.

Om jeg skifter højttalerene: Så skal der i alt fald dukke noget meget specielt op - noget jeg tror på - hvilken filosofi??? Det skal passe til rummet, spille holografisk- 3D (som smaj skriver - han har også hørt mit setup), der skal være hul igennem, homoganitet, det skal være let at lytte til, punktformighed m.m. - Det synes jeg jeg har. Men alt kan jo blive bedre - hvis man tror man har det bedste anlæg i verden,skal man jo stoppe sin hobby - ! Så kan man vel ikke opnå mere"! Dog har jeg altså set og hørt mange højttalere - både andre steder og her i mit lytterum (det kan læses tidligere på linket og i artiklen) - og intet er blevet stående. Hos mig får det lidt tid til at forplante sig - musikken kommer ind over og så viser det sig,om det er bedre eller det bare er anderledes.

Med hensyn til forstærkeren, så er denne Proceed HPA2 rigtig god (et overset blad efter min mening) - det er Sonus Faber Musicaen også - så jeg er en glad mand. Godt nok prøver jeg meget og søger gerne - og kommer det rigtige tilbud på noget der bare er bedre - så køber jeg - ingen tvivl om det. Men er det som dr. Lyd/270961 skriver bare 5% bedre, så .... LAMM/Accuphase er rigtig gode, men også 100 til 150 % dyrere - derfor ingen investering denne gang.

Ellers vil jeg sige at det sagtens kunne være en lille fin forstærker og en lille fin CD der kunne stå her - hvis den bare kan det jeg går efter. Det er ikke prisen men andre ting der "spiller". Dog synes jeg det er svært at sælge ud for at gå ned i setup - måske kommer disse ting ikke ind i huset igen. Det vigtigste er dog helt klart, at man skal tro på det der stå på hylderne. Er man bare en gang blevet snydt eller det gentagende gange gået op i røg, så....

Hobbyen er for mig "drømmen" om en super god lyd - hvordan jeg kommer til målet er lidt tilfældigt eller lidt heldigt om man vil. Dog løber jeg ikke fra det jeg tror på med mindre jeg er blevet skuffet over et eller andet!

I den senere tid har jeg fået øjnene op for andre ting end for eksempel Madrigals produker - som jeg ellers er rigtig glad for - og forskellige nye ting har vist deres værd. Ofte oplever jeg dog at synagien først kommer med en kæde fra samme firma (idag spiller jeg på Madrigal, MIT, Analyse - amerikansk + Sonus Faber. Dette er efter min mening en god blanding. Men andet kunne sagtens imponere mig. Eks. Jeg høret et lille NAIM sæt med hele linien - der blev jeg overrasket på den rigtig gode måde.

Dog kan jeg blive lige modsat, hvis jeg kommer i samtale med HIFI nørder, der tror, at det de har ikke kan blive bedre eller, at det de har er den bedste slags lyd - for hvem har lyttet til det hele. Man er altså nødt til at have hørt for at vide - ellers er det tom snak eller gætterier. Så lidt åbenhed ville ikke skade.

Det er jo det der sker her på linket  - "respekt" for det.

Mr Highend.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Har prøvet rør pre og icepower, det rykker ikke ved min opfattelse af musik.

Glæder mig til at høre Mortens mening efter Bertrams besøg. 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Ice-power har jeg hørt i en meget vellykket sammensætning, men den kan i ikke så heldige tilfælde skære ørerne af en(læs: diskanten er ikke noget af skrive hjem om). Næh må vi så bede om analoge forstærker...og hvor langt er vi så nået ? Ja, jeg spørger bare. Længe leve grammofonen iøvrigt.

Mvh

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jo Ice power kan være mange ting - Jeg havde JJazz på besøg - 1000w og 500 w - spillede fremragende, men blev ikke ved med at være ICE. De blev ganske simpelt brand varme. Forklaring???

Men musik kunne de spiller. Så lad os se om disse spøgelser fra Søren Bertram kan noget - jeg tror det bliver skægt. Jeg har nemlig set billeder af prototyperne. Sådan!

Måske vil disse blive vist på linket her

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

En lille Teaser.

Spøgelset er over os! Et prototype-billede på the Ghost af Søren Bertram - det endelige udseende er lidt usikkert, men det kunne se ud som følgende:

Billedkvaliteten i linket står ikke mål med det fine billede, jeg har fået tilsendt. Det var lidt svært at få fomatet til at passe til hifi4all formatet. Dog kan man danne sig et indtryk. Hvad der er inden i må komme på et senere tidspunkt.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Ser råt ud.

Mvh

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej igen!

En lille Teaser.

Spøgelset er over os! Et prototype-billede på the Ghost af Søren Bertram - det endelige udseende er lidt usikkert, men det kunne se ud som følgende:

[IMG]style="WIDTH: 153px; HEIGHT: 97px" height=879 src="uploads/mrhighend/2005-05-14_010832_The_Ghost_proto1_li lle_format.jpg" width=927> 

[IMG]style="WIDTH: 151px; HEIGHT: 100px" height=857 src="uploads/mrhighend/2005-05-14_011021_The_Ghost_proto2_li lle_format.jpg" width=1077>

Billedkvaliteten i linket står ikke mål med det fine billede, jeg har fået tilsendt. Det var lidt svært at få fomatet til at passe til hifi4all formatet. Dog kan man danne sig et indtryk. Hvad der er inden i må komme på et senere tidspunkt.

Men alt respekt for det han laver , så lige meget hvafd de gør ved dette ,så når det alrig en alm high-end amp

J
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Jeg er nu ikke helt sikker - jeg har hørt flere rigtig gode Ice Power forstærkere. Selvfølgelig skal det komme an på en prøve. Altså A - B test naturligvis.

Hvad nu hvis det bare virker - så ville det da være kedeligt at lade være.

For øvrigt - Sonus Faber og læder - se lige her:

19/12 fjernet

The Ghost i læder og Alu. - flot. Hvad med lyden - det må vente!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen!

Jeg er nu ikke helt sikker - jeg har hørt flere rigtig gode Ice Power forstærkere. Selvfølgelig skal det komme an på en prøve. Altså A - B test naturligvis.

Hvad nu hvis det bare virker - så ville det da være kedeligt at lade være.

For øvrigt - Sonus Faber og læder - se lige her:

The Ghost i læder og Alu. - flot. Hvad med lyden - det må vente!

Det ligner en madkasse  

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Så kan misundelsens brød jo komme i, ikke?

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Så kan misundelsens brød jo komme i, ikke?

Madkasse eller ej, den kan sikkert spille ok.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej Alex!

Rart at vide at du stadigvæk er med!

Rart at vide at du stadigvæk ser det positive i alt.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Alex!

Rart at vide at du stadigvæk er med!

Rart at vide at du stadigvæk ser det positive i alt.

Ja da ! jeg er skam med endnu  - som udgangspunkt har jeg et positivt syn, indtil andet er bevist.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jubilæum - indlæg nr. 200.

Tak for interessen! Husk at det er en hobby og at udgangspunktet var positivt - hvilket det stadigvæk er. Hæng på og lad os se hvad der sker!

19/12 fjernet

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes