Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 04:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snydt, hvad kan man gøre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:

Jeg ville også forsøge at ringe fra en anden telefon.

Som alle andre siger hvis du ikke kan få fat på hende så skriv en besked om at du anmelder hende for bedrageri hvis ikke hun sender varen eller sender pengene tilbage til dig.

Hvis du gør dette så er jeg rimelig sikker på at hende nok kommer til at lettet røven!
Men ja det ville være nice hvis du havde en adresse. Men det er jo lidt svært hvis det kun er mobil med taletid. 

 

Hej...

Man kan bare taste *31* foran selve nummeret (i hvert fald fra en fastnettelefon) - så kan nummeret ikke ses i 'den anden ende'...

Hilsen

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Slettet..

Aslak kan ikke læse indenad...



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Der er vidst en bagatelgrænse på kr 800,-

Købeloven regulere alene handel mellem erhvervsdrivende og privat og ikke privat og privat imellem. Jeg tror ikke du kommer ret langt med en politianmeldelse, hvis der ikke er tale om en gammel kending.Cry

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Du kan komme til at "snakke" med politiet hvis du "kommer til" at tage en liter mælk med ud af en butik uden at betale så mon ikke 450,- kan få dem til at reagere. En lommetyv bliver jo heller ikke først anholdt og når de så finder ud af at der er for under 800 så slippe ham fri! Det kan godt være der ikke kommer en dom ud af det, men det kan jo være hun har naret andre end dig og så bliver din dråbe måske den der får bægret til at flyde over!! Tal med din lokale politi station. Om ikke andet kan de også rådgive dig.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har for 2 timer siden skrevet, at hvis de ikke ringer eller jeg modtager min pakke inden fredag, vil der falde en anmeldelse.

Om det hjælper eller ej, må vi se til den tid. Hvis ikke, så må jeg nok indrømme at jeg ville blive iriteret, det er jo trods alt det politiet er der for.

De har ihvertfald ikke svaret endnu, og jeg kan se smsén er leveret.


__________________
I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:

Der er vidst en bagatelgrænse på kr 800,-

Købeloven regulere alene handel mellem erhvervsdrivende og privat og ikke privat og privat imellem.

Det er ikke rigtigt!

Men lige meget hvad, så er købeloven nok ikke til megen hjælp i en sådan situation.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Forbrugerklagenævnet som behandler forbrugerklager har en bagatelgrænse på kr 800,-.

Er ikke jurist og kender derfor ikke fortolkningerne af købeloven, så hvis der sidder en kyndig der kan oplyse os om vores rettigheder i privat handel ville det være fedt.

§1a siger at: Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom. Og nævner derefter en række forbehold.

Stk. 2. §§ 72-87 gælder dog kun i forbrugerkøb.

Stk. 3. §§ 5, 10 og 11, § 17, stk. 2, § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb.

Stk. 4. Loven gælder ikke for køb, der er omfattet af den internationale købelov.

I §4a fastslås hvad et forbrugerkøb er: Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.

Spørgsmålet er så om om §1a er nok eller §4a stk.2 kommer ind i billedet eller om det i givet fald skal være et civilt søgsmål.

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig XenoCypraZ jeg kan se du har 720 indlæg her på forummet! betyder vel at du kikke på det ret tit?? og det med at passe på i privat handler, er et emne det er oppe engang imellem.

Hvordan kan du være så naiv, at overføre penge, blot efter et par SMSèr..???

Nogle skal lære på den hårde måde.

Hun er smart....hvad er du..??

 



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Undskyld mig XenoCypraZ jeg kan se du har 720 indlæg her på forummet! betyder vel at du kikke på det ret tit?? og det med at passe på i privat handler, er et emne det er oppe engang imellem.

Hvordan kan du være så naiv, at overføre penge, blot efter et par SMSèr..???

Nogle skal lære på den hårde måde.

Hun er smart....hvad er du..??

Det ved jeg nu ikke.

Jeg har handlet med mange over email, og der er det vel endnu lettere at skjule sig, end over telefonen, med mindre det er et nummer med taletidskort, som ikke kan spores.

Ved numre med taletidskort, sørger jeg for at afhente varen selv, og har aldrig mødt en snydepels endnu (Snart 30 brugthandler uden uheld).

EDIT: Når man kender svindlerens kontonummer, er det egentlig enkelt nok at klage til selve banken også. Det er muligt at man ikke får sine penge den vej, men banken vil tænke sig om en ekstra gang, inden de låner penge ud til den person igen. Det er tit en god ide at true med at klage til selve banken også.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

 

    Hun er smart....hvad er du..??

    Synes Du hun er smart

    Er man smart her i DK. hvis man kan tage røven på nogen

    Mvh.



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig overføre penge, med mindre jeg havde snakket med vedkomne (ikke bare SMS). Jeg sørger også ALTID for at have en mail, der bekræftre handlen, så man senere kan dokumentere at der er indgået en aftale. Og inden jeg overfører pengene kontrollerer jeg ALTID at telefonnummeret ikke er hemmeligt, og at jeg kan finde vedkomnes navn og adresse.
Hvis ikke dette er muligt, kan der gemme sig en hustler med et taletidskort bag nummeret!

Skulle det så ske, at en eller anden ikke sender noget, ville jeg prøve nogle gange at kontakte vedkomne, evt med skjult nummer.
Hjælper det ikke, burde man kontakte politiet.

Jeg tror dog selv jeg ville ordne sagen.... Jeg ville tage et smut forbi vedkomnes adresse og ringe på. Der ville jeg anmode om at få udleveret det jeg havde betalt for, samt at få dækket evt udgifter til transport. For et halvt år siden havde jeg nok valgt at gøre det på vej hjem fra arbejde... En kampuniform giver nok lidt autoritet.... Måske jeg skulle gemme ørken eller kampuniformen... de kunne blive meget nyttige en dag....



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:

Forbrugerklagenævnet som behandler forbrugerklager har en bagatelgrænse på kr 800,-.

Er ikke jurist og kender derfor ikke fortolkningerne af købeloven, så hvis der sidder en kyndig der kan oplyse os om vores rettigheder i privat handel ville det være fedt.

§1a siger at: Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom. Og nævner derefter en række forbehold.

Stk. 2. §§ 72-87 gælder dog kun i forbrugerkøb.

Stk. 3. §§ 5, 10 og 11, § 17, stk. 2, § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb.

Stk. 4. Loven gælder ikke for køb, der er omfattet af den internationale købelov.

I §4a fastslås hvad et forbrugerkøb er: Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.

Spørgsmålet er så om om §1a er nok eller §4a stk.2 kommer ind i billedet eller om det i givet fald skal være et civilt søgsmål.

Købeloven gælder for civilkøb, dog undtaget de særlige forbrugerkøbsbestemmelser - så simpelt er det

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Oki CPH-R og Hr. Alt for HURTIG

Det er bare så nemt og sidde og være bagklog bagefter, jeg har lavet over 100 handler, og det er første gang det er kikset, hvis i ikke har noget og komme med, så lad da være.

Jeg har ofte kun emailet med folk, og handlet over Ebay. Og det er ikke gået galt. Så tag da og flet næbbet, i stedet for at være bagklog.

Og netop fordi jeg har set at emnet har været oppe før, skrev jeg her, der burde jo være nogen der har samme uheldige erfaring som mig.


__________________
I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted
 
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Er der sket noget nyt i sagen, har du fået dine varer, eller er hun meldt til politiet?

__________________
Vh

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87
 
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg vender tilbage i aften, jeg har ikke fået dem meldt, men der er nyt i sagen... Desvære dårligt nyt.


__________________
I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Sur *øv Jeg har handlet en del og er kun blevet snydt engang! Det var en forhandler og beløbet var ret stort! (ikke hifi) men jeg ville ikke have skrupler ved at handle på samme måde som du har gjort. naivt, ja men omvendt, så er de gode handler også tit de hurtige

nå, bare lidt moralsk opbakning, du må bare på´en igen, men køb nu noget hifi næste gang

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Bass skrev:

Forbrugerklagenævnet som behandler forbrugerklager har en bagatelgrænse på kr 800,-.

Er ikke jurist og kender derfor ikke fortolkningerne af købeloven, så hvis der sidder en kyndig der kan oplyse os om vores rettigheder i privat handel ville det være fedt.

§1a siger at: Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom. Og nævner derefter en række forbehold.

Stk. 2. §§ 72-87 gælder dog kun i forbrugerkøb.

Stk. 3. §§ 5, 10 og 11, § 17, stk. 2, § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb.

Stk. 4. Loven gælder ikke for køb, der er omfattet af den internationale købelov.

I §4a fastslås hvad et forbrugerkøb er: Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.

Spørgsmålet er så om om §1a er nok eller §4a stk.2 kommer ind i billedet eller om det i givet fald skal være et civilt søgsmål.

Købeloven gælder for civilkøb, dog undtaget de særlige forbrugerkøbsbestemmelser - så simpelt er det



Der er også bestemmelser vedrørende handelskøb i Købeloven.
Derudover er det slet ikke Købeloven der skal på banen da der ret beset endnu ikke er foregået et køb. Derimod skal man kigge i Aftaleloven.
Og hér er det så spørgsmålet om en sms-korrespondance kan anses for at være retligt bindende tilbud og accept af tilbud. Hvis ikke har du såmænd blot overført 450 kr...
hvilket er sur røv!
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad, så hører det under bedrageri. Der er jo bevis for at der har fundet korrospondance sted - og den ligger hos teleselskabet. De sletter ikke uden videre sendte/modstagne sms'er. Mener teleselskabet er forpligtet til at opbevare dem i 5 år.
Spørgsmålet er så bare hvor grov en forbrydelse der skal til for at politiet kan få indsigt i dem.

__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Sådan noget kan godt gøre mig rigtig sur, der er nogen ting man bare ikke skal. Jeg siger ikke at det er idiotisk at handle på denne måde, har da selv gjort det (bare hvor jeg stod med penge og vare) og jeg sendte selvfølgeligt som lovet det køberen havde betalt for. Jeg mener dog at man skal "kende" sælger inden sådan noget skal foregå (jeg havde snakket med køberen i en uge til 2 inden) ved godt det lyder tosset, men jeg tror ikke der er andet at gøre.

Håber du får dine penge igen + diverse renter og sådan.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Ja, ring fra et andet nr eller sms.

__________________
Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes