Emne: SYSTEMDEK ???? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej r-l-b
For at vende tilbage til udgangspunktet, så er der stor forskel på en Rega med S arm og en nyere P3 og du bør undgå den gamle type. S-armen var fin dengang for ca. 25 år siden, men ikke idag, der kan heller ikke længere fåes reservedel, hvorfor det kan blive en nedslående oplevelse. Jeg kan forstå, at du har mulighed for, at låne både en systemdek og en P3 og lytte på dem, hvilket trods alt er det bedste, det er jo dig der skal leve med pladespilleren. Mange velmenende råd er baseret på helt personlige præferencer, iblandet tudsegamle lytteindtryk, krydret med antiparti mod det ene eller andet princip, flydende, fast, mellemhjul, direct drive osv. Et godt råd er at købe noget der virker, du ikke skal rode med dag og nat for at få til at spille og som du kan få reservedele til, men det selvfølgelig kun hvis du mest er interesseret i at få hørt musik. Er du interesseret i at pusle med en pladespiller, modificere, finde alternative motorer, remme, kabler, lod, tallerkener, lejer, låg, fjedre og har du den fornødne indsigt, ja så er der da mange gode forslag blandt ovenstående fine antikvariske phonographer.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha
Så blev det lige sagt 
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej r-l-b
For at vende tilbage til udgangspunktet, så er der stor forskel på en Rega med S arm og en nyere P3 og du bør undgå den gamle type. S-armen var fin dengang for ca. 25 år siden, men ikke idag, der kan heller ikke længere fåes reservedel, hvorfor det kan blive en nedslående oplevelse. Jeg kan forstå, at du har mulighed for, at låne både en systemdek og en P3 og lytte på dem, hvilket trods alt er det bedste, det er jo dig der skal leve med pladespilleren. Mange velmenende råd er baseret på helt personlige præferencer, iblandet tudsegamle lytteindtryk, krydret med antiparti mod det ene eller andet princip, flydende, fast, mellemhjul, direct drive osv. Et godt råd er at købe noget der virker, du ikke skal rode med dag og nat for at få til at spille og som du kan få reservedele til, men det selvfølgelig kun hvis du mest er interesseret i at få hørt musik. Er du interesseret i at pusle med en pladespiller, modificere, finde alternative motorer, remme, kabler, lod, tallerkener, lejer, låg, fjedre og har du den fornødne indsigt, ja så er der da mange gode forslag blandt ovenstående fine antikvariske phonographer.
Helt enig, køb noget der virker altid, det vil sige noget der er lavet ordentligt. Det er hverken en systemdek eller rega! Det er billige lejer og dårlige små motorer med remme som bliver slappe osv osv. Min bror havde en rega, lejet gik forbløffende hurtigt i stykker. De gamle DD kæmper kan erhverves for en slik i dag, dvs ml. 1000 - 2000 kr. Har lige set en gammel kenwood på dba der ser interessant ud. Har også en anden i tankerne, men holder det for mig selv, da jeg overvejer at købe den selv, selvom jeg har huset fyldt ha ha...det stopper tilsyneladende aldrig, har bare en svaghed for de gamle ting som er lavet forrygende og kostede en krig i gamle dage. I dag ville de stort set være ubetalelige, se hvor få DD der prodceres til hifi og tjek lige prisen!
Har selv hørt en del og haft en del, også en del Voyd, og jeg bryder mig kun om DD eller de store mellemhjuls, incl. EMT, selvom jeg foretrækker lyden fra en 401. Smag og behag...en Verdier er måske det eneste jeg kunne lokkes til med rem...men ikke Voyd, systemdek og slet ikke en rega som jeg regner for noget af det værste der kan købes for penge...en Denon DP47 klasker den sønder og sammen, måske dette var en mulighed?
vh, og god fornøjelse/jagt...
Venligst
Bent |
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove ved regaen er at den efter at have fået en ny rem spiller meget fint - bortset fra det med det inderste nummer - nu vil jeg prøvet at høre den side om side med systemdek og se hvad der sker. Jeg må jo erkende at jeg er til alt det gamle retro fis - mit/mine anlæg består af revox b750 (1981) og A78 (1972) forstærkere med tilføjelse <af nylig indkøbt quad 33/303 (1973) og sågar en luxman 120 A (1982) med en vist ganske gode RIAA. Dertil Revox B77 i flere variationer 1979-1982) B710 MKII (1982) og B790 (1981) og B760 (1982). Til det bruger jeg højtalere F3 Focus (1984?) og Duelund egoisthorn (1977 med coral 1982) om et par dage samt et par nyelig indkøbte B&W DM4 (1973-4) - mit nyeste grej er NAD 5434 CD fra 1992 og Mission 700 fra 1999 - Musikken er JAzz, Klassic og akkustisk - meget med kvindelige sangere - lidt laid back norah jones katie malua tori amos etc. Alt ialt er jeg glad for det gamle grej - men det bliver nok CD der står for tur - kunne godt tænke mig en der var lige så simepl og lille som QUAD - en ½ formats i bredden - meget stabil med rigtig god lyd - ok at den kan lave repeat af et nummer eller en CD men derudover er jeg ligeglad med programmer og fjernbetjenming - Nå de var langt fra rega og systemdek men nu ved i hvad de bliver udsat for - god bededag
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige... Ganske interessant debat, der er ved at udvikle sig.
Jeg blander mig lige lidt i tråden, hvis det ellers tillades. Jeg er selv indehaver af en Denon DP37F og har en Denon DP47 stående hos den gamle (min far), der bruger denne flittigt. Men, på baggrund af trådens kaldenavn "Systemdek", så vakte det straks min interesse. Jeg har nemlig fået tilbudt, at købe sådan en Systemdeck IIX, der er modificeret med en REGA RB300 arm...Mit spørgsmål går på, hvor meget man (læs: jeg) egentlig bøde for sådan en plov? Det skal siges, at den er i fantastisk flot stand.
Pt. spilles der på Oracle Alexandria Mk.III, der også er flydende ophængt, endvidere modificeret med en Rega RB300 arm... En flot og ganske vellydende pladespiller, der demonstrerer en flot perspektiv og virkeligt stort og engageret lydbillede. Gang på gang må min cd-afspiller se sig slået.
PS: Håber det er ok, at jeg lige kommer med nogle få spørgsmål, i en ellers god og dedikeret tråd/debat.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
tadman skrev:
|
Helt enig, køb noget der virker altid, det vil sige noget der er lavet ordentligt. Det er hverken en systemdek eller rega! Det er billige lejer og dårlige små motorer med remme som bliver slappe osv osv. Min bror havde en rega, lejet gik forbløffende hurtigt i stykker. De gamle DD kæmper kan erhverves for en slik i dag, dvs ml. 1000 - 2000 kr. Har lige set en gammel kenwood på dba der ser interessant ud. Har også en anden i tankerne, men holder det for mig selv, da jeg overvejer at købe den selv, selvom jeg har huset fyldt ha ha...det stopper tilsyneladende aldrig, har bare en svaghed for de gamle ting som er lavet forrygende og kostede en krig i gamle dage. I dag ville de stort set være ubetalelige, se hvor få DD der prodceres til hifi og tjek lige prisen!
Har selv hørt en del og haft en del, også en del Voyd, og jeg bryder mig kun om DD eller de store mellemhjuls, incl. EMT, selvom jeg foretrækker lyden fra en 401. Smag og behag...en Verdier er måske det eneste jeg kunne lokkes til med rem...men ikke Voyd, systemdek og slet ikke en rega som jeg regner for noget af det værste der kan købes for penge...en Denon DP47 klasker den sønder og sammen, måske dette var en mulighed?
vh, og god fornøjelse/jagt...
|
|
|
Det er langt fra min oplevelse.
Jeg har haft en Denon DP47 og mange andre DD, mellemhjuls og remtrukne spilledåser. Flydende og stive. Det er med musikformidlingen for øje at jeg ender op med remtrækket. Uden konkurrence det bedst lydende.
De direkte drevne lød alle frygteligt kedsommelige, uengagerende og manglede i vid udstrækning perspektiv og opløsning.
Min Systemdek har kørt uden vanskeligheder i mere end 15 år. Der er ingen remproblemer, lejeproblemer eller hvad der ellers nævnes ovenfor. Og skulle man skifte en motor hver 10. år så ville jeg såmænd også gerne ofre det for den overlegne lyd det så giver.
Hvis man vil lande midt mellem remtræk og DD så er mellemhjulet en løsning og da er Garrard 401 eller Mørch nogle gode eksempler. Hvad de har i langtidsholdbarhed mangler de altså en lille smule i nerve.............men det er nostalgi og helt sikkert sjovt og spændende at eje og Det er gode spilledåser.......helt sikkert. Og der findes sågar folk som betegner 401'eren som verdens hidtil bedste pladespiller. Men det må være ud fra betragtninger som ikke kun medtænker formidlingen af musiken men også samlerværdi, udseende, holdbarhed etc.
"dolph"
Hej
Det var sært, jeg kan sagtens nikke genkendede til det du siger, bare omvendt? Har du nogen sinde hørt et masterbånd, så og sige indspillet på et? Jeg synes nemlig at gode DD og mlhjul, dvs. 401 og ikke den lille Mørch, spiller med den stramhed og tørhed som et masterbånd - ahr langt fra selfølgelig, men alligevel. Jeg er sådan set ligeglad med nostalgi, da stort set resten af mit anlæg er high tech, jeg går efter lyden...en 401 har efter min mening og alle andre jeg kender som har en eller har hørt den lige det ekstra over alle andre maskiner...hvorfor, spørg mig ikke, en EMT 930 burde vel have det samme, måske er det den tungere pladetallerken på 930'eren der gør det? Da jeg samlignede 401 og systemdek 8 var lydbilledet på 401 3 gange så stort, åbent, stramt og med masser af drive. Jeg fik faktisk en 401 forærende af min far igennem hans far, men afslog da jeg var så glad for min systemdek, men testede den lige på mit anlæg for at se om den virkede og selvom den havde stået stille i 20 år, havde intet stel og dårlig pu, udklassede den min dek på under 5 sek.!!!
Desværre havde min far lugtet lunten da jeg sagde at jeg alligevel gerne ville have den og derfor måtte jeg finde en selv, som jeg så købte af Poul halv pris i Århus. Poul selv mente dengang at den spillede lige op mod hans SME eller at forskellen var minimal, han samlede dengang på Garrard, men jeg synes nu subjektivt bedre om Garrard'en, selvom den SME TT er ret sexy på sin egen måde og kunne være sjov at have stående også.
Men, det er da ikke alle DD der er gode, ex. spiller MS DD af l..t ...ja, det er en af de store modeller vi taler om ...
Jeg havde en dp47 stående for sjov fundet på et loppemarket og jeg var forbavset over hvor godt den spillede, eller også var det den MS der spillede forfærdeligt selvom den havde en fantastisk pu på ( audio note soara) og den bedste step up traffo der kan købes for penge (super nova). Den lød som om den var i stykker, måske var den det også ha ha...alt det andet ms jeg har hørt var også ekstremt ringe, så det er måske ikke et tilfælde. Har også haft en rx1500 og den var dybt kedelig...gaaaab...
Jeg kender til gengæld ingen som kan lide den systemdek i vennekredsen. Det rører selvfølgelig ikke ved at du er glad for din og har gode erfaringer og derfor er den det rigtige for dig. Har bare ikke samme oplevelse.
jeg må dog indrømme, at jeg kun har hørt 4-5 DD, heribland sp10 og EMT. Det er muligt at dette er et dårligt fundament?
og lige et undskyld til ham som startede tråden, emnet er vist kørt af sporet - håber alligevel at du får noget ud af det...
vh, TADMAN
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er mit indtryk at der er stor forskel på hvad der begejstrer mennesker, hvorfor det er oplagt at inddrive egne erfaringer. Det kan være at R-L-B bedst kan lide en NN med mellemhjulsafkobletdirektefjedrende drev, det kan også være at han bare vil have en stabil pladespiller uden for megen fnidder, hvorfor han dog er på mere fast grund ved at købe en Rega, Systemdek, Linn eller lignende, hvor der enten er mange i omløb eller, hvor der, relativt nemt og til få penge, kan findes reservedele. Alt andet lige, så skal der lidt mere detektivarbejde til at opspore betalbare Garrader, der er i perfekt stand og det skal så følges op af yderlig søgen, hvis alderdomsproblemer sætter ind.
Til Tadman
Hvis din brors Rega leje gik forbløffende hurtigt i stykker, så har det enten været skilt ad eller udsat for tunge pladestrammere ellers holder de typisk 30 år, hvilket da godt kan synes forbløffende hurtigt, ihvertfald når man når min alder. Angående Regamotoren, så er den nu ikke så billig, det er ikke utænkeligt at en Garradmotor er dyrere, men der er vist også lidt flere penge at rutte med fra start. Det at den ikke koster som en Garradmotor, betyder nu ikke at den er dårlig, tværtimod. Motoren finder du i langt dyrere konstruktioner, der dog, hvis den var så dårlig, er i en priklasse, hvor der ville være råd til, selv en dieselafhængig Mercedesting.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Det er mit indtryk at der er stor forskel på hvad der begejstrer mennesker, hvorfor det er oplagt at inddrive egne erfaringer. Det kan være at R-L-B bedst kan lide en NN med mellemhjulsafkobletdirektefjedrende drev, det kan også være at han bare vil have en stabil pladespiller uden for megen fnidder, hvorfor han dog er på mere fast grund ved at købe en Rega, Systemdek, Linn eller lignende, hvor der enten er mange i omløb eller, hvor der, relativt nemt og til få penge, kan findes reservedele. Alt andet lige, så skal der lidt mere detektivarbejde til at opspore betalbare Garrader, der er i perfekt stand og det skal så følges op af yderlig søgen, hvis alderdomsproblemer sætter ind.
Til Tadman
Hvis din brors Rega leje gik forbløffende hurtigt i stykker, så har det enten været skilt ad eller udsat for tunge pladestrammere ellers holder de typisk 30 år, hvilket da godt kan synes forbløffende hurtigt, ihvertfald når man når min alder. Angående Regamotoren, så er den nu ikke så billig, det er ikke utænkeligt at en Garradmotor er dyrere, men der er vist også lidt flere penge at rutte med fra start. Det at den ikke koster som en Garradmotor, betyder nu ikke at den er dårlig, tværtimod. Motoren finder du i langt dyrere konstruktioner, der dog, hvis den var så dårlig, er i en priklasse, hvor der ville være råd til, selv en dieselafhængig Mercedesting.
Alt kan gå i stykker. Min brors var spritny og uden pladestrammer. Jeg købte for sjov en planar 3 for et år siden og jeg genkendte lyden med det samme. det mærkelige var, at jeg monterede en Kiseki pu pga den dårlige dynamik, men det hjalp ikke! Kiseki pu er ellers meget dynamikiske. Jeg synes stadig at det er en l...pladespiller, som er billigt lavet og lyder ligeså, men ligemeget, smag og behag, jeg gider ikke en længere diskussion om dette emne. Hvis nogen synes om disse TT, så fint, det er da kun godt at der stadig sælges analog. Jeg er ligeglad om den findes i dyrere konstruktioner, for mig er det meste hifi en dårlig joke! Se på ex. cd. Du får stadig kun 8 gange oversampling fra de fleste firmaer og nul dsp osv., kun rør med en tårnhøj udgangsimpedans og meget andet, det er da til at dø af grin over, eller det modsatte. Jeg synes ikke at en rega eller en dek er noget at skrive hjem om, snarere noget billigt bras,desværre! En Garrard motor er ikke bare dyrere, det er noget helt helt andet! I øvrigt er jeg ligeglad med pris, det er ikke nødvendigvis det der tæller.
At du har gode erfaringer er kun godt, jeg hylder absolut billig god lyd, helt afgjort!
vh, Tadman
Venligst
Bent |
|
|
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestemt en spændende tråd. Jeg glæder mig meget til at høre 'dommen' over testen mellem en Rega og den billigste Systemdek.
Holdningen omkring at de bedre Systemdek modeller skulle være noget billigt bras kan jeg overhoved ikke tilslutte mig. Systemdek MK I, III og IV modellerne var ikke billige i analogens guldalder, og lyden med en god Helius arm var bestemt ikke så ringe i mine øre.
Omkring Helius armene, og de dårlige lejer er det ikke rigtigt. Det som giver de dårlige lejer er, at nogle desværre overspænder lejerne i et forsøg på optimal justering. Ved overspænding springer pinolerne (nålene) og så er armen død eller skal renoveres. Helius tonearmene er generelt solide konstruktioner, men mht. forarbejdingen er de desværre ikke på højde med det bedste på denne parameter, de giver ikke den samme lækre finger fornemmelse som f.eks. SME eller FR eller you name it.
Rega´s MDF plade med et par stykker gummiringe som motor ophæng som det mest high tech ede i konstruktion kender jeg kun i den gamle udgave så...., men den blev da en storsælger på det danske marked, så måske havde den andre kvaliteter en prisen. Jeg opdagede det bare aldrig.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt i mit opdaterede indlæg undervejs er Systemdek ikke kommet i hus endnu selvom Duelund hornene spiller (stadig i umalet tilstand) ja de spiller som en drøm. Jeg har som jeg skriver opdateret pickupen på regaen til en ortofon om super 30 - og jeg har købt en gummirem til Regaen - det kan godt være at den er 25 år gammel men den lyder altså ret godt og spiller fint sammen med Quad 33/303.
De af jer der har kabler der koster mere end regaen og udstyr der koster mere end min bil har sikkert ret i at den enten har den ene eller den anden skavank - jeg synes at ideen/filosofien bag regaen er fin - keep it simple med nogle få elementer som så tilgengæld er i rimelig god kvalitet.
Jeg tror det er meget nemt at blive "for" bidt af at finde fejl i stedet for at nyde musikken, men det er klart at det også kan bliver så skidt at det er en straf for ørene og det gode humør at lytte til.
Jeg købte noget brugt grej af en ældre herre - gode ting - han havde investeret i 5 kanals + sub snurrerundtlyd - store jbl højtalre og en monster stor reciever - fik lov at høre det og høflig som jeg er gav jeg ham ret i at det vel nok var flot lyd - men inderst inde var jeg glad for at jeg kunne køre væk med det virkelige guf - for magen til ukoordineret larm og bulder som hans anlæg kunne præstere skal man da lede længe efter.
Han havde rodet med hifi inkl. hornkonstruktioner m.m. et helt liv - men jeg tror han for mange år siden var holdt op med at lytte til musikken for kun interesere sig for det næste isenkram han skulle investerer i - eller også var han blevet døv undervejs __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Sådan.... hi-fi er kun et nødvendigt onde, for at man kan nyde den gode musik. Vi kan jo ikke rende til koncert, heletiden..
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Systemdek i topform spiller rigtig godt .
Tro nok det var den pladespiller jeg havde i flest år .
Og den står og spiller ved en ven idag uden problemer den er fra 1988 , med lige en Helius arm .
Så har man været god ved sådan en så kan den vil køre hele livet .
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fra omkring 88-90 - men har stået stille siden 1996 - så hvis ikke smøre midler m.m er hærdtet - skulle den være lige til at køre videre med - tolmed har den kun været brugt lejlighedsvist i perioden fra kø og til 96. - Jeg glæder mig i hvert faldt til at den kommer i hus.
Så kan det være der skal skiftes pickup - jeg ved ikke hvad der sidder på den nu - men er pickuppen dårlig kan jeg nok få et godt råd eller to herinde til hvad der passer til en helios arm  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også en af de heldige som har haft Systemdek - en IIX'er med acryltallerken. Jeg modificerede plinten med mdf-plader, blygummi, og ikke-hærdende fugemasse. Det gjorde plinten meget lyddød og også en hel del tungere. Metalbunden skal også af. Jeg lavede en ny bund af dæmpet mdf-plade - men man kan også blot spille helt uden. Armen var en RB300. Og jeg kan kun tilslutte mig flertallet (tror jeg det er) - den spille sg' godt. Og jeg ville til hver en tid turde sætte den op mod en P3. IIX'eren lever jo også stadig i dag - nu hedder den bare Audio Note TT1. Se evt. http://www.audionote.co.uk/turntables.htm Et af de tweaks som gav overraskende meget ved IIX'eren var at skifte gummifødderne på "chassiet". De bedste resultater opnåede jeg med Black Diamond Cones, men spikes synes jeg også er bedre end de originale gummifødder. Jeg ville også skifte leje-olien uanset hvad med den alder den har. Kan anbefale fuldsyntetisk motorolie - Mobil 1. Prøvede også med en lidt tykkere olie men det duede ikke. Og hvis man køber en liter Mobil 1 er der leje olie nok til 50 pladespillere i 50 år  Og ja - låget skal af når man spiller  mvh __________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|