Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
phan2m skrev:
Det tror jeg så du har ret i, men man kan jo sige, at suben ikke løber nogle steder *G*
|
|
|
Næe det er ikke sådan en sub man lige skiller sig af med fra den ene dag til den anden  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
sorena Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 20 December 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej phan2m
spændene projekt,er du blevet færdig med gulvsubben,har læst dine tråde,da jeg også er vild med jbl højtalere,har selv haft jbl l100 i 22 år og været meget glade for dem.
vil det sige at du kun skal have en g sub og ikke 2 stk. som henrikb, og er det fordi det er nemmere at ungå stående bøljer i en gulvsub,eller er det fordi du syntes at de fylder for meget? Har du fået de nye jbl ? og er du tilfreds med dem,kunne forstå at du ikke havde hørt dem før køb,mendu har vel hørt andre jbl højtalere før,hvad hvis du ikke bliver tilfreds med lyden? så er det da noget af en udskrivning.
vh søren
|
Til top |
|
|
sorenand Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og glædelig nytår til jer alle
hej claes ville lige spørge dig hvofor du ikke gider svare på indlæg i din egen tråd, jeg syntes jo det lød spændene med den gulv sub,så spørger jeg igen,er det sikkert nok at handle de jbl højtalere hos musicians-gear.com,de kan jo udsætte leveringen meget længe,hvis de vil, man skal jo forud indbetale beløbet til de tyskere,hvor længe har du måtte vente på jbl højtalerne,går ud fra du er oppe at køre med dem nu,er spændt på at høre hvad du mener om dem,og samspillet med subben ,jeg har heller ikke hørt 6332 i nu,kun læst i trådene at de er meget gode,håber du vil skrive lidt denne gang,kan jo se at du var herinde 24-12 netop angående leveringsproblemer med postvæstnet af pakker,håber ikke det samme med tyskerne?
mve søren __________________ sorenand
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorenand skrev:
hej og glædelig nytår til jer alle
hej claes ville lige spørge dig hvofor du ikke gider svare på indlæg i din egen tråd, jeg syntes jo det lød spændene med den gulv sub,så spørger jeg igen,er det sikkert nok at handle de jbl højtalere hos musicians-gear.com,de kan jo udsætte leveringen meget længe,hvis de vil, man skal jo forud indbetale beløbet til de tyskere,hvor længe har du måtte vente på jbl højtalerne,går ud fra du er oppe at køre med dem nu,er spændt på at høre hvad du mener om dem,og samspillet med subben ,jeg har heller ikke hørt 6332 i nu,kun læst i trådene at de er meget gode,håber du vil skrive lidt denne gang,kan jo se at du var herinde 24-12 netop angående leveringsproblemer med postvæstnet af pakker,håber ikke det samme med tyskerne?
mve søren
|
|
|
hej søren, hvis du nu valgte at logge dig ind med det profilnavn,som du brugte til at sende mig en privat besked med, så ville du opdage, at jeg har skrevet 2 besvarelser til dig :) __________________
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Er lidt en sucker for kælder dyb bas i biografen - men det der giver jo ordet helt ny betydning - min dybeste respekt  |
|
|
Right on! Det er da pokkers ambitiøst......hvad er FS (egenresonans) på sådan en enhed der?Respekt for store enheder, det er så rigtigt og generelt ikke så udbredt mere. Sikker på at det bliver så godt så godt. Hvilken forstærker skal styre den 18" der?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Plissken skrev:
Er lidt en sucker for kælder dyb bas i biografen - men det der giver jo ordet helt ny betydning - min dybeste respekt  |
|
|
Right on! Det er da pokkers ambitiøst......hvad er FS (egenresonans) på sådan en enhed der?Respekt for store enheder, det er så rigtigt og generelt ikke så udbredt mere. Sikker på at det bliver så godt så godt. Hvilken forstærker skal styre den 18" der?
Mvh
|
|
|
hehe tusind tak. jeg er også rigtigt meget til store enheder, jeg har prøvet meget forskelligt efterhånden og jeg syntes altid at det er faldt bedst ud med de store :)
FS for enheden er 20hz
Jeg er utroligt tilfreds med resultatet. Dog har jeg ikke haft nogle proffe's vurderen endnu. men det ku være lækkert.
lige nu bruger jeg en brokoblet Crown k2 __________________
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow det må jeg sige, det ser sku voldsomt ud.
hvordan klarede subhullet så vinteren? :)
Mvh.
|
Til top |
|
|
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vil lige spørge, om det er mulig at "bare" bygge et rum (kldrum) sådan som du har gjort, men så putte en færdig bygget sub ned ??
Lykken er at sub er gemt væk, men lydbillede vil det hænge sammen ??
MVH JAN
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Wow det må jeg sige, det ser sku voldsomt ud.
hvordan klarede subhullet så vinteren? :)
Mvh.
|
|
|
hehe der har ingen problemer været. jeg har lige set film på anlægget og der er rigeligt med bas.
og det er ikke blevet til mudderbas her med alt det regn vi har haft *G*
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pauseklovn skrev:
Hej
Vil lige spørge, om det er mulig at "bare" bygge et rum (kldrum) sådan som du har gjort, men så putte en færdig bygget sub ned ??
Lykken er at sub er gemt væk, men lydbillede vil det hænge sammen ??
MVH JAN
|
|
|
Tjo det ser jeg intet problem i at lave et kælderrum, for at sætte en normal sub ned i. Det eneste som jeg umiddelbart kunne se som et problem, det ville være, hvis du sængede den langt ned i et hul. hvilket måske ville skabe en tuning ved en given frekvens.
Jeg syntes at lydbilledet hænger fint sammen, så længe man bare kan styre sin lyst til at blive rystet rundt.
|