| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Whatever.. *smiler og ryster på hovedet*
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Eltax monitor III som sælges gennem Dansk supermarked er ALTID 2. sortering, og ALTID i bøg-plastikfiner (retteligt er det åndenød!), og de koster 6 gange om året 500 kr/sættet.
I radiofaghandelen kostede de rundt 2000 kr, og i England hvor de alle dage har været et hit, kostede de 200 pund sterling. Til 2000 kr købte jeg laaangt hellere et sæt små Mission højttalere, men til 500 kr er de et hit, intet mindre! 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
De Eltax monitor III som sælges gennem Dansk supermarked er ALTID 2. sortering, og ALTID i bøg-plastikfiner (retteligt er det åndenød!), og de koster 6 gange om året 500 kr/sættet.
I radiofaghandelen kostede de rundt 2000 kr, og i England hvor de alle dage har været et hit, kostede de 200 pund sterling. Til 2000 kr købte jeg laaangt hellere et sæt små Mission højttalere, men til 500 kr er de et hit, intet mindre!  |
|
|
Så kan jeg bedre forstå den lidt ringe finish, det burde de dog skilte med. Selv til den "høje" engelske pris har de da formået at score topkarakter hos whathifi, som selvfølgelig er så ringe til at teste, at halvdelen af HiFi4all´s brugere er bedre til det, ellers ville de jo aldrig kunne score topkarakter  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et par Monitor III, købt i Bilka for nogle år siden, og de har en helt ok finish. Ingen småfejl i frontstoffet eller i samlingerne. Seriøst, jeg har ikke kunnet finde fejl i finishen, og har lige kigget efter igen.
Til de 500 kr. er de et fund af de sjældne! At de så hele tiden kommer på tilbud gør dem endnu bedre!  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, jeg kunne godt tænke mig at lytte til Monitor IX gulvhøjttaleren !!! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sæt jeg har vundet fra cableman via qxl er uden fejl whatsoever lignende dem Hans J har taget nærbilleder af
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J; ja Dansk Supermarked burde gøre opmærksom på, at der er tale om 2. sortering, men hos dem tales der om et restlager-salg, HVER gang! Sårn er de, det skal man bare lige huske på!
NB: En 2. sortering behøver ikke at fejle noget!
What Hifi? Jo; de er vist nemme at dupere, men bemærk at Eltax er et dansk mærke (sårn cirkus), og så plejer What Hifi ikke lige at give topkarakterer; de er jo rimeligt anglophile, så et eller andet må disse højttalere altså gøre rigtigt.
Cablemandens priser er pr stk, men OK til 800 kr plus fragt er det stadigvæk et godt tilbud.
|
| Til top |
|
| |
MOHIOKI Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan spiller Eltax'en ift fx DALI Concept I? Anyone?
__________________ Hille
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke rigtig se nogle konkurenter til 500.- Til denne pris er det ganske enkelt et vaskeægte fund - outstanding. På ingen måde en "Hi-Fi" højttaler i ordets værste forstand, men ganske fornøjelig og aldrig kedelig at lytte på (og er det ikke det det drejer sig om ??).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt; en habil musikformidler, intet andet!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Cablemandens priser er pr stk, men OK til 800 kr plus fragt er det stadigvæk et godt tilbud. |
|
|
Bare til orientering så tager cableman.dk ikke fragtgebyr. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så tilfreds med denne lille perle at jeg har anbefalet den til alle jeg kender Helt enig med klc..
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ægte Biwire eller er det bare for syns skyld? Jeg synes da ikke jeg har set det på så små højttalere før __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener helt bestemt det var ægte, men nu er det et stykke tid siden jeg monterede Nordost i mine (joke).
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv 3 sæt og er meget tilfreds, QXL er på tiden fyldt med Eltax monitor III både i sort og bøg eller eg.
De lyse går for omkring 400,- og de sorte lidt mere for et sæt, så hvis man vil prøve denne lille højtaler så er det QXL og under reolhøjtalere.
De 3-sæt jeg har har der ikke været noget med frontstof og kabinet, de er i perfekt stand.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KLC-audio; mine har da kørt med Nordost/Wyre-Wizard, og den opgradering kan da nemt høres! (Bruger dog Mission 732 i øjeblikket)
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
|
Jeg har selv 3 sæt og er meget tilfreds, QXL er på tiden fyldt med Eltax monitor III både i sort og bøg eller eg.
De lyse går for omkring 400,- og de sorte lidt mere for et sæt, så hvis man vil prøve denne lille højtaler så er det QXL og under reolhøjtalere.
De 3-sæt jeg har har der ikke været noget med frontstof og kabinet, de er i perfekt stand.
|
|
|
QXL: Man skulle jo tro annoncøren på de fleste "reol-højttalere" har rigtig mange Eltax monitor III __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
Poul-erik skrev:
|
|
|
|
QXL: Man skulle jo tro annoncøren på de fleste "reol-højttalere" har rigtig mange Eltax monitor III
|
|
|
Forstår ikke helt hvad du mener, men cableman er forhandler af Eltax. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |