Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge,
Har fået slæbt mine 802'ere ind til den nye kommende hjemmebiograf. Føj de er tunge! Ved at flytte lidt rundt på det hele, så kan der godt blive plads til denne og min flysimulator som jeg har bygget på igennem lidt tid 

Og hvad denne angår, der skal jeg have fundet nogle mindre højttalere der kan hænges op i et 5.1 setup. Lyden i en simulator består mest af baggrundsstøj, men også bumb og "gung" lyde (flaps, understel, turbulens m.m.) men det regner jeg med at 2 stk. B&W AS6 subwoofere kan håndtere (de er opgraderet med 1 x 500W ICEPower effektdel hver).
Hvad kunne I anbefale til et sådant setup? Det har ikke meget med ægte hifi at gøre, men mit mål er at nå så højt et realistisk niveua som muligt - dog indenfor rimelighedernes grænser Til at trække højttalerne vil jeg smide nogle homemade DIY ICEpower effektforstærkere på, og lydeffekt-serveren har et highend M-Audio lydkort installeret. Så kilden skulle være i orden til en god lydoplevelse.
Jeg ønsker ingen kommentarer til projektorsetup pt. det er en middelmådig LCD'er der er sat op pt. I det endelige setup - når cockpittet er færdigt med kabine m.m. - så skal der hænge 3 stk. Panny AE500 og projektere, der smider 3 x 1280 x 720 billeder ud på 3 lærreder i 76" og på pæn afstand for ikke at få pixeleret visuel oplevelse. Desværre kommer der så nogle "knæk" der hvor de støder op mod hinanden, men det må jeg leve med. Jeg har nemlig ikke råd til den eneste rigtig løsning, nemlig 3 stk. rørkanoner der projektere op på en Mylarfilm der krummer 160 grader i FOV. Det koster en bondegård og er forbeholdt luftfartsindustrien, NASA og millitæret - har nemlig forhørt mig igennem mine tætte forbindelse den vej 
Når jeg engang vinder i Lotto, så skal jeg have en motion-platform så det hele også kan bevæge sig, op/ned og til siderne, men det koster desværre r**** ud af bukserne og kræver også meget plads til generator m.m. Og ikke at glemme højt til loftet. Rent sikkerhedsmæssigt skal det så også suppleres op med pnufmatik tanke, så komprimeret luft kan fylde stemplerne op i tilfælde af at olietrykket falder ved fejl.
Men det bliver nok kun en drøm - desværre. Men den er rar at have 
Men tilbage til udgangspunktet, højttalere til 5.1 opstilling, helst nogen der kan hænges op, og som ikke fylder eller vejer meget. På forhånd tak.
Venligst,
Christian
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft hvor et projekt du er i gang med der ctacta!! Det er sq ambitiøst..
Mht til højttalere skal du vel have nogle der kan klare en del effekt og generere et realistisk lydtryk? Hvor afgørende er lydkvaliteten her? Nogle ældre JBL´er kunne være en mulighed med mindre du har tænkt dig at komme i nærheden af dine B&W´ers lydkvalitet?
Jeg er ked af at sige det, men jeg har desværre ikke så stor erfaring indenfor flysimulatorlyd og dets krav til højttalerne - hvad med nogle af Klipsch højttalere? De spiller med masser af dynamik, kan spille MEGET højt og sidst men ikke mindst rent..
Det var så mine umiddelbare og yderst ydmyge forslag til dit vanvittige, men interessante projekt..
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have nærlæst dit indlæg kom jeg i tanke om M&K´s satellitsæt. De fylder ikke meget og opfylder dine krav?
|
Til top |
|
|
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW... just.. wow
/walks away __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er desværre kendt for at være ekstrem, men på en god måde. Skal man lave noget så skal det være i orden ikke? Er der nogen danske forhandlere til omtalte mærke? Jeg kender dem nemlig ikke?
Jeg har heller ikke den store erfaring med lyd til simulator, derfor denne tråd, men en god ven sagde at jeg skulle se mig om efter noget Car-hifi. Mon han har ret?
Vanvittigt syntes jeg ikke det er, det er nemlig en total fed oplevelse at flyve og en 737NG'er er ikke noget man lige har stående i haven eller på gaden. Jeg har prøvet mange ægte FFS (Full Flight Simaltorer) hos bla. SAS Flight Academy og min er ved at være ganske tæt på.
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Ja, jeg er desværre kendt for at være ekstrem, men på en god måde. Skal man lave noget så skal det være i orden ikke? Er der nogen danske forhandlere til omtalte mærke? Jeg kender dem nemlig ikke?
Jeg har heller ikke den store erfaring med lyd til simulator, derfor denne tråd, men en god ven sagde at jeg skulle se mig om efter noget Car-hifi. Mon han har ret?
Vanvittigt syntes jeg ikke det er, det er nemlig en total fed oplevelse at flyve og en 737NG'er er ikke noget man lige har stående i haven eller på gaden. Jeg har prøvet mange ægte FFS (Full Flight Simaltorer) hos bla. SAS Flight Academy og min er ved at være ganske tæt på.
|
|
|
TapeConnection ved jeg forhandler Miller&Kreisel.
Tjek eventuelt deres hjemmeside ud http://tapeconnection.dk
og M&K´s egen http://www.mksound.com/
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak S.B.P. jeg vil besøge dem i weekenden og se/høre på dem.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg skulle overveje 2 forskellige systemer. Et internt som integreres i cockpittet a la bil-stereo, og et andet mere voldsomt og defust der placeres udenfor kabine til motorstøj m.m. ? Nogen bud?
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal reproducere støj så tror jeg bilstereoenheder er ganske
velegnede....
/U.
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Ctacta... Det var dog et yderst interessant projekt du der har gang i, har du en vis interesse indenfor fly og flysimulatorer? Jeg må sige at det er meget velarbejdet og gennemarbejdet - hvad man lige kan se ud fra billederne du har taget..!?
ctacta skrev:
Måske jeg skulle overveje 2 forskellige systemer. Et internt som integreres i cockpittet a la bil-stereo, og et andet mere voldsomt og defust der placeres udenfor kabine til motorstøj m.m. ? Nogen bud? |
|
|
Det ville nok give et meget realistisk billede, hvis du brugte denne løsning. Et internt system i kabinen til kommunikation og lignende, og et eksternt til udefra kommende larm (motorstøj, vind, torden, etc...)!!
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool setup - hvor fanden får man plads til det?
Jeg troede du boede i lejlighed ;-)
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
Cool setup - hvor fanden får man plads til det?
Jeg troede du boede i lejlighed ;-)
|
|
|
Jo, men der er en fuld kælder uden ejendommen, der blev renoveret for mange år siden, og kælderen blev forstærket med betonelementer. Jeg har så ca. 45 m2 helt for mig selv 
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Jeg har så ca. 45 m2 helt for mig selv  |
|
|
...det var da lækkert! Vil du så bare benytte kælderen til simulatoren? Eller hvad har du af andre planer??
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du læser de 3 første linjer i mit første indlæg, så har du hele tiden haft svaret på dit spørgsmål. Ingen grund til gentagelser
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der har nogle bedre bud på kompakte højttalere til kabine, og nogle eksterne til ekstern lyd og effekter?  Jeg mangler input
|
Til top |
|
|
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er næsten for langt ude til at det bliver nemt at finde nogen som kan give brugbare input på det der..
Ligefør at det er nemmere og billigere at tage flyvercertificat (hvis man ikke absolut skal ud og flyve boeing)
Men held og lykke med dit projekt..
Desværre så har jeg ikke nogen gode bud på hvordan du skal få separat cocpit lyd og ambient lyd. Prøv og kast en mail til nogen som har prøvet at bygge en sim før..
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er den at andre sim byggere ikke fokusere på lyd, jeg har været overalt, og alm. aflagte højttalere gør det ikke. Om det er langt ude, ved jeg nu ikke, der er ca. 1 million seriøse FS sim'ere worldwide. Hvis man havde et certifikat, så får man ikke lov til at flyce et kommercielt fly, og slet ikke afprøve vilde ting og flyve under vidt forskellige vejrforhold. Det er det der gør en sim til noget fantastisk, og det er jo også derfor at man træner piloter i en sim fremfor i et rigtigt fly.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med Avance magnum 12? lille kompakt og med masser af lyd. en imponerende højttaler til prisen... jeg hørte den idag for første gang WOW.
og du har vel hørt på System Audios kompakte modeller, de vejer ikke ret meget og fylder heller intet.
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helløw Ctacta, sikke et byggeri!
Du skal selvfølgelig bygge et sæt Duelund-"køkkenhøjttalere",de forstår at forsvinde og chokere i en og samme bevægelse, men dine ICE-forstærkere bliver jo nok desværre afsløret.. - derimod en god klasse B-forstærker...
Mvh. Jens/Modifix, - der efterhånden har hørt ICE i en hel del varianter..
http://herlevhifiklub.dk __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL's control serie er fantastiske med hensyn til dynamik og holdbarhed. De fås med 5" og 6½", de kan stadig fås, men burde også kunne fås brugt.
Hvis du går mobilløsningen, kan jeg anbefale Kenwoods serie med lilla membraner og neodymium magneter eller Infinity med bånddiskant. (tror dig ikke de findes længere).
|
Til top |
|
|