Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Sørgeligt !...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej !........

Jeg har lige læst tråden "kommentarer til Amphion Argon 2 Anniversary".

Kan det virkeligt være rigtigt, at en sådan pæn og ordentlig test (lige som alt muligt andet) absolut skal imødekommes på så negativ, grov og ubehøvlet vis ?.......

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad det er for mekanismer der styrer visse af HiFi4all's brugere. Men sikkert er det, at et lidt mere positivt livssyn ville gavne alle !.......

Det er absolut beundringsværdigt, at redaktionelle medlemmer på dette forum gider gøre sig den ulejlighed, at lave nogle test af div. udstyr.

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Næ egentligt ikke.Det er sørgeligt med sulten og volden i afrika.Det her er bare hifi, og der er ingen grund til at tage meninger og holdninger, særligt alvorligt eller personligt.Problemmet er ikke der skrives lidt hårdt.Men at det tages så ilde op.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvor mange test fremtiden vil byde på her på HIFI4ALL...

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg syntes testen er fin, er der nogle der kan gøre det bedre, så prøv da,

hatten af for manden, at han stadig tester efter sådan en behandling,

ja det er sørgeligt.

Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Hej !........

Jeg har lige læst tråden "kommentarer til Amphion Argon 2 Anniversary".

Kan det virkeligt være rigtigt, at en sådan pæn og ordentlig test (lige som alt muligt andet) absolut skal imødekommes på så negativ, grov og ubehøvlet vis ?.......

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad det er for mekanismer der styrer visse af HiFi4all's brugere. Men sikkert er det, at et lidt mere positivt livssyn ville gavne alle !.......

Det er absolut beundringsværdigt, at redaktionelle medlemmer på dette forum gider gøre sig den ulejlighed, at lave nogle test af div. udstyr.

Sådan har det altid været på dette site. Nogen er glade og positive og anden er noget andet

Man må jo bare håbe på, at hr. Gige og andre skribenter her på sitet, ikke lader sig slå ud af disse "mindre begejstret" personer, som der jo også er en del af vores lille verden

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg normalt ikkek typen der gider at blande sig i den slags debatter her, og jeg synes ikke det er fair at svine sådan, som det nogen gange foregår...
Når det så er sagt, så synes jeg faktisk at den test er ret ringe, jeg synes for det første den er ultra kort og med hans udtalte begejstring er det meget lidt konstruktive ting man kan tage ud fra testen og tage med sig.. Jeg har selv lige købt højtalere i omtalte prissegment, også standere og jeg har da opdaget at der er en milliard højtalere i netop denne prisklasse, derfor synes jeg det er meget bombastisk at melde ud at denne Amphion er toppen af poppen i prisklassen 0-44.000 kr.. Og jeg snakker endda bare om prisklassen 10-20k der er virkelig mange højtalere og jeg tvivler på at anmelderen har været ret mange af disse igennem...
Derfor virker det meget overilet, og måden han skulle have udtrykt sin begejstring på burde nok stå i forhold til den enkelte højtaler og så dem han ellers har hørt i prissegmentet(eller generelt hvis han synes den er bedre en andre højtalere i højere prissegmenter).. Han kunne derfor drage sammenligninger med andre højtalere og på den måde give læseren en bedre idé om hvorfor netop denne højtaler er så god, i hans ører.. Lyd er jo nu engang subjektivt..

Bare mine 50 cents..

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Nu er jeg normalt ikkek typen der gider at blande sig i den slags debatter her, og jeg synes ikke det er fair at svine sådan, som det nogen gange foregår...
Når det så er sagt, så synes jeg faktisk at den test er ret ringe, jeg synes for det første den er ultra kort og med hans udtalte begejstring er det meget lidt konstruktive ting man kan tage ud fra testen og tage med sig.. Jeg har selv lige købt højtalere i omtalte prissegment, også standere og jeg har da opdaget at der er en milliard højtalere i netop denne prisklasse, derfor synes jeg det er meget bombastisk at melde ud at denne Amphion er toppen af poppen i prisklassen 0-44.000 kr.. Og jeg snakker endda bare om prisklassen 10-20k der er virkelig mange højtalere og jeg tvivler på at anmelderen har været ret mange af disse igennem...
Derfor virker det meget overilet, og måden han skulle have udtrykt sin begejstring på burde nok stå i forhold til den enkelte højtaler og så dem han ellers har hørt i prissegmentet(eller generelt hvis han synes den er bedre en andre højtalere i højere prissegmenter).. Han kunne derfor drage sammenligninger med andre højtalere og på den måde give læseren en bedre idé om hvorfor netop denne højtaler er så god, i hans ører.. Lyd er jo nu engang subjektivt..

Bare mine 50 cents..

Se dét er konstruktiv kritik!

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Enig med Andre, sultne børn er tragisk hifi er bare ligegyldig underholdning.

Jeg vil gerne forsøge at give Hr Gige et par ord med på vejen så han undgår disse kommentarer en anden gang:

Testen synes jeg var rigtig fin og velskrevet, højttalerne er sikkert os fine til prisen.

Men desvære efter at have læst hvem der har skrevet testen, og holdt det op mod hvad der tidligere er skrevet, er jeg enig med de andre når de kalder den ubrugelig, idet det meste der står der er ligegyldige rosende ord uden vægt bag, alt kan ikke være fantastisk godt eller 4 gange så godt som prisen, som sædvanlig, overdrivelser som alle de andre tests, undgå dem, de gør IKKE testen mere spændende at læse tvært imod. Ting man ikke aner det mindste om(bl.a. de ting Poul skriver om) -ved man ikke noget om det, så lad være med at skrive det. Derudover, hvis en producent/sælger/importør har hældt en masse øregas i snotten af en(det gør de jo gerne), bør man altid undersøge om de historier nu os er helt sandfærdige og fantastiske som der siges før de kommer i en test, det virker som om der bliver lyttet lidt for meget til den slags.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Det eneste som jeg reagerer negativt på er at han tager producentens påstander og presenterer de som egne og gospel. Der skulle han nok ha undersøgt fakta bedre, eller i det mindste ha kommet med en kildehenvisning. Ellers så står mani en subjektiv test som omtale af højtalere alltid vil være, frit til at sige hvad man mener.

Dog, som man tydeligt kan læse udfra reaktionene så gør han kun producenten en bjørnetjeneste ved at falde for godt ned i halleluja stemningen. Men det er så vidt jeg kan se også Giges stil, at enten er et produkt fantastisk eller ubrugeligt, og intet der i mellem?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hvis man gjorder citater fra Poul forbudte på Hifi4All så ville hidsighederne med sikkerhed dæmpe sig.

For der skal jo altid liiiiiige være en som der skal komme med et citat hvor Poul omtaler den pågældende sag.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Nu har jeg efterhånden fået så mange "tæsk" i dette forum, og jeg har da også været tæt på at smide håndklædet i ringen et par gange. Men der er faktisk noget om, at det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

Jeg er altid lydhør overfor kritik, så længe den er saglig og konstruktiv. At man bare skriver "sikke noget l...", kan jeg ikke bruge til noget. Jeg har ændret min skrivestil siden jeg startede her på siden, for at imødekomme nogle af de forslag der er fremlagt af læsere, men jeg vil stadig ha' lov til at blive begejstret, når jeg møder et produkt som flytter grænser. Det skal med i teksten, ellers er jeg ikke ærlig i min anmeldelse.

Jo, jeg tør godt skrive at disse højtalere kan konkurrere med andre højtalere som koster 3-4 gange så meget. Jeg har hørt rigtig mange produkter, men ikke alt. Det er der trods alt ingen der har. Derfor ved jeg også hvad der kan forventes til prisen, og når et produkt overgår dette flere gange, så skal det også beskrives sådan.

Mvh. Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man bruge test til.

Lyt selv.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hvad kan man bruge test til.

Lyt selv.

Præcis! En test er kun en "teaser" til selv at gå ud og få en på opleveren. Opfordringen er hermed givet videre.

Mvh. Mikkel.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Stereophile Magazine, October 2006
The DD-18 was rated Class A in Stereophile's "Recommended Components" issue.
Electronic House, September 2006
The SMS-1 was chosen by Electronic House as one of its Products of the Year for 2006.
Secrets of Home Theater, December 2005
The SMS-1 received the Audio Processor of the Year award.
The Perfect Vision Magazine, Winter 2005
The DD-10 received the Editor's Choice Award 2005.
TechLiving Magazine, November/December 2005
The SPL-R Series was selected as a must-have for its 2005 HOT LIST.
Custom Retailer Magazine, October/November
The SPL-800R was selected as a 2005 Excite Award Winner.
Stereophile Magazine, October 2005
The DD-18 was rated Class A in Stereophile's "Recommended Components" issue.
What Hi-fi? Sound and Vision Magazine, September 2005
The CHT-12R received the Subwoofer of the Year award.
Hi-Fi News, September 2005
The DD-10 won the Subwoofer of Year award.
Ultimate AV, September 2005
The DD-12 received the Editor's Choice 2005 Gold Award.
Stereo and Video Magazine, September 2005
The CHT-12R was recognized as the recommended sub in its class by this Russian magazine.
Electronic House Magazine, September 2005
The EH 2005 Product of the Year award went to the SPL-R Series.
Sound and Image Magazine, July 2005
The SPL-1200 Series II won the 2005 Sound and Image award from Australia's #1 guide to home theater for active subwoofers over $1000.
Home Cinema Choice Magazine, April, 2005
The DD-18 was chosen as Subwoofer of the year over £1000.
AudioVideo Revolution, December 2004
The DD-12 made the Top100 AV products of 2004.
Positive Feedback Online, December 2004
The DD-15 received the PFO Writer's Choice Award for 2004.
Audio Video International Magazine, November 2004
The DPS-10 received the 2004 Hi-Fi Grand Prix Award.
EISA, August 2004
The DD-10 won the prestigious EISA (European Imaging and Sound Association) award for European Subwoofer of the Year 2004-2005.
Sound & Image, 2004
The Velodyne DD-12 was awarded the best active subwoofer over $3000 by Australia's No. 1 guide to Home Theatre.
Stereo & Video, August 2003
Velodyne CHT-8 was recognized as best sub in its price range by Russian Hi-Fi magazine.
Potrebitel, 2003
Velodyne CHT-12 was recognized as the recommended sub of the year in its price category by Potrebitel Magazine.
Secrets of Home Theater and High Fidelity, 2003
Best of 2003 Subwoofer Technology, Velodyne Digital Drive

< =1.2 src="http://stat08.cliche.eter.dk/counter/2099d65e4e73dc8856e0a9deb04e4e51">

Ja, hvad kan man bruge dem til?

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Hvis man gjorder citater fra Poul forbudte på Hifi4All så ville hidsighederne med sikkerhed dæmpe sig.

For der skal jo altid liiiiiige være en som der skal komme med et citat hvor Poul omtaler den pågældende sag.

Gøre de mest intelligente kommentarer forbudt?

Hvilken fremragende idé . Vi har derimod brug for FLERE Poul citater.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Huhej hvor det går.

Når jeg læser tests af Mikkel Gige, sidder jeg med fornemmelsen af, at jeg lige så godt kunne læse en 5 årigs test af en eller anden plastikscooter eller actionfigur.

Det er netop denne ekstreme begejstring, der hele tiden står i forreste række, mens man samtidig ikke fornemmer nogen form for kapacitet eller grundviden fra anmelderen - lidt ligesom Homer i en donut shop - "Wuhu - the best food in the world!!!"

Når alt er fantastisk, stjæler anmelderen billedet, fordi han gør sig selv til centrum i stedet for produktet.

Det er simpelthen ufatteligt uprofessionelt.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Det er dejligt at i begynder at sætte ord på det i er utilfredse med. At i bare siger "det er l**t" er der ingen der har glæde af. Hvis man får konstruktiv kritik kan man gøre det bedre næste gang.
Når det er sagt syntes jeg heller ikke det var den bedste anmeldelse, der kunne godt have været flere uddybene lytte intryk. En mere grundig anmeldelse ville være rart.

Mvh. Morten(014) 
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Huhej hvor det går.

Når jeg læser tests af Mikkel Gige, sidder jeg med fornemmelsen af, at jeg lige så godt kunne læse en 5 årigs test af en eller anden plastikscooter, eller actionfigur.

Det er netop denne ekstreme begejstring, der hele tiden står i forreste række, mens man samtidig ikke fornemmer nogen form for kapacitet eller grundviden fra anmelderen - lidt ligesom Homer i en donut shop - "Wuhu - the best food in the world!!!"

Når alt er fantastisk, stjæler anmelderen billedet, fordi han gør sig selv til centrum i stedet for produktet.

Det er simpelthen ufatteligt uproffessionelt.

Hej David!

Kender du historien om bageriet? Den der med lugten... Der er så mange blade og magasiner verden over, der også tester hi-fi. Hvorfor læser du ikke dem i stedet?

Hvis du mener at kunne gøre det bedre selv, hvorfor så ikke "joine" redaktionen, så vi kan få en mere voksen vinkel på tingene, når du mener at jeg skriver "legetøjs"-anmeldelser.

Du skriver: "Det er netop denne ekstreme begejstring, der hele tiden står i forreste række". Sig mig engang, hvor mange af mine anmeldelser har du egentlig læst? Dem alle? Så passer det udtryk vist ikke helt.

Men som sagt... Hvis græsset er grønnere derude et sted, bageriet lugter forkert hér, og fuglene på taget er mere spændende, hvorfor smutter du så ikke bare afsted?

Mage til sur mave og opkast skal man lede længe efter. Jeg synker sjældent så lavt, men... Dit utaknemmelige skarn! Det her er helt gratis for dig, jeg får ingen løn, bruger min egen fritid, og samtidig skal jeg finde mig i sådan en gang opkast.

I allersureste mening,

Mikkel

Jenskristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har så også lige læst anmeldelsen og synes da den er god nok. Kan da godt genkende lidt af de problemstillinger som nogle påpeger, men for dælen så er det jo heller ikke være.

Michael har vel gjort sig umage med testen, og da det jo er frivlligt arbejde, skal vi da bare glæde os over at nogle rent faktisk gider gøre det.

Hvis I vil læse over-positive ukritiske tests, så læs Bl.a. hother's anmeldelser af hans altid kære sponser, CSN's produkter. Magen til reklame-anmeldelse skal man lede længe efter, læs disse anmeldelser og vend så tilbage til Hfi4all og så vil I ikke se så slemt på anmeldelserne herinde.

PS. Godt arbejde  Michael! Som skrevet ovenfor, så er det sq dejligt nogen gider tage sig tid til at lave en test. Er man utilfreds med den, så kan man jo lave en selv, som der er forslået masser af gange.

Til top Vis Jenskristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jenskristian

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Jo, jeg tør godt skrive at disse højtalere kan konkurrere med andre højtalere som koster 3-4 gange så meget. Jeg har hørt rigtig mange produkter, men ikke alt. Det er der trods alt ingen der har. Derfor ved jeg også hvad der kan forventes til prisen, og når et produkt overgår dette flere gange, så skal det også beskrives sådan.

Uden at jeg skal gøre mig selv hellig - jeg har også selv brugt lignende superlativer ind imellem - så er der et problem med udtalelsen "kan konkurrere med højttalere som koster 3-4 gange så meget". For præcist hvilke højttalere til 3-4 gange prisen er det man sammenligner med? Er det _de bedste_ til 4 gange prisen, eller betyder det at den kan konkurrere med _nogle_ højttalere til 4 gange prisen? Hvis det er det sidste, siger det så ikke bare at det er den 4 gange dyrere højttaler der er for dyr, mere end at det er denne højttaler der er god? Hvis man skal sammenligne med noget i en given prisklasse (den samme eller en anden prisklasse, det er sådan set underordnet), så må man nødvendigvis sammenligne med det bedste. Ellers kan det vel være lige meget. Jeg er p***ehurtig på en 100 meter, især i betragtning af at jeg er fyldt 30, for jeg løber hurtigere end 9 andre knægte på 18. At det så var 9 knægte på 150 kilo, der faldt besvimet om halvvejs, det kan jeg jo så passende undlade at nævne. Det er lidt dét der sker når man bare slynger "bedre end mange dyrere højttalere" ud i luften. En sammenligning er ikke ret meget værd hvis man ikke har nogen fornemmelse af hvad der sammenlignes med. Derfor synes jeg der var mere værdi i at skrive "det er det bedste jeg har hørt til prisen", hvis det rent faktisk er dét der menes.

Når det er sagt, så er der et problem med superlativer i branchen. Det er svært at fylde en artikel med superlativer, uden at det virker corny og ikke er retvisende overfor produktet. Men hvis man ikke gør, så synes folk det er for kedeligt at læse.

Disclaimer: Jeg taler udelukkende ud fra det principielle i vendingen, ikke om anmeldelsen eller højttaleren.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes