Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Har så en fin Beogram 3500 som jeg har brugt sammen med en alm forforstærker i sin tid, dvs at jeg selvfølgelig skulle have et adapter stik på og
som de sagde ved Dragsbæk B&O forretning i Ålborg , skulle jeg skille stik af på beogrammen og tage to ben ud af stikket for at det virkede, som sagt
så gjordt, det virkede og det spillede bare, men nu vil jeg have min Beogram 3500 sat sammen med det beocenter 9500 jeg lige har købt, UPS, de to
små ben fra stikket er sgu væk, nogen som ved om man kan købe nye
Til top Vis audia6turbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audia6turbo

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

mop007 skrev:
Hej B&O Fans,Her er en lille update på mit B&O retro eventyr..Jeg har desværre ikke været for heldig.. Jeg fik jo hentet en
Beomaster 8000 før jul som jeg har leget med kort med et sæt mindre højttalere. I går fik jeg endelig tid til at sætte et sæt MS150 til og det er ikke
gået efter hensigten. Radioen spillede 30 minutter og skriver nu Clipping konstant i displayet og de store basenheder buldrer. Kun ved at slå filtre fra
og skrue helt ned for bas har jeg styr over højttalerne.. Det ser ud til at radioen ikke slipper for renovering :-(Den ene af de små S120 siger absolut
intet men det var forventeligt men jeg havde håbet det bare var basenheden som sælgeren fortalte. De var dog gratis så det overlever jeg!Omkring
MS150 så har jeg vist også forregnet mig. Min kone synes S120 er acceptable men MS150 er alt alt for store og får ikke plads i huset på trods af mine
gode ord :-) Så de ryger nok igen. ÆV - Jeg er på nippet til at kaste håndklædet men...

det var sgu da trist med den Beomaster, må jeg spørge dig hvad du gav for de ms 150 er , og hvad stand de er i , har jo også selv lige købt
et par som nok også bliver solgt igen pga størelse

mop007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

audia6turbo skrev:
  det var sgu da trist med den Beomaster, må jeg spørge dig hvad du gav for de ms 150 er , og hvad stand de er i , har jo også selv lige købt
et par som nok også bliver solgt igen pga størelse

Jeg gav 800,- med fødder.. Kabinet vil jeg mene er 8-9 ud af 10. Ophæng er hele men mellem bassen skal der nok kigges på på et tidspunkt!
Til top Vis mop007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mop007

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Okay, gav sgu 2500kr for mine men de er også tip top med nye skum kanter, er dine øvre basser møre i kanten kan du godt regne med at de to
nederste også skal laves da de jo er lige gamle

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

De pins kan nok fås ved en velassorteret B&O forhandler.

Tillykke med 9500. Du er velkommen til at smide et par billeder her.

Det eneste triste med en BM8000 eller MS150 klar til service er ejerens holdning dertil. Desto mindre den koster desto mere kan forvente det i old school B&O.  

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

mop007
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

audia6turbo skrev:
Okay, gav sgu 2500kr for mine men de er også tip top med nye skum kanter, er dine øvre basser møre i kanten kan du godt regne med at de to
nederste også skal laves da de jo er lige gamle

De nederste er skiftet så de er klar til brug.. :-)

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Det eneste triste med en BM8000 eller MS150 klar til service er ejerens holdning dertil. Desto mindre den koster desto mere kan forvente det i old
school B&O.  

jeg smider et par billeder ind senere, slet ikke klar til noget inu, ps nogen som kender til Beolab 4000, er de værd at kigge efter ?
For på sigt sælger jeg måske nok de beovox ms 150 som jeg godt nok lige har købt, de er simpelthen for store til det værelse de er kommet på , nu
ser vi lige, vil dog lige spille lidt på dem inden salg , så må vi se hvad der byder sig , tror det bliver aktive denne gang

mop007
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
smide et par billeder her.

Det eneste triste med en BM8000 eller MS150 klar til service er ejerens holdning dertil. Desto mindre den koster desto mere kan forvente det i old school B&O.  

Bare man er bevist om hvad man køber og forventer.. Jeg har ikke købt fra øverste hylde og heller ikke betalt høje priser for udstyret da jeg netop havde forventet/frygtet at der skal renoveres..

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Det eneste triste med en BM8000 eller MS150 klar til service er ejerens holdning dertil. Desto mindre den koster desto mere kan forvente det i old
school B&O.  

Hvad skal man give for en Beomaster 8000 idag, forventer den skal laves jo , nogen bud på hvad der er rimeligt at give ?

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

mop007 skrev:

Anderz skrev:
smide et par billeder her.

school B&O.  

Bare man er bevist om hvad man køber og forventer.. Jeg har ikke købt fra øverste hylde og heller ikke betalt høje priser for udstyret
da jeg netop havde forventet/frygtet at der skal renoveres..
jeg er helt ny på banen med det gamle B&O udstyr og kan da se at næsten alt
skal tages med forbehold, 80% af det gamle grej skal nok ses efter hvis det skal værre helt ok , det har selvfølgelig noget med prisen at gøre

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

audia6turbo skrev:
Har så en fin Beogram 3500 som jeg har brugt sammen med en alm forforstærker i sin tid, dvs at jeg
selvfølgelig skulle have et adapter stik på og
som de sagde ved Dragsbæk B&O forretning i Ålborg , skulle jeg skille stik af på beogrammen og tage to ben ud af stikket
for at det virkede, som sagt
så gjordt, det virkede og det spillede bare, men nu vil jeg have min Beogram 3500 sat sammen med det beocenter 9500 jeg
lige har købt, UPS, de to

BG3500 passer ikke umiddelbart sammen med BC9500, da de begge har indbygget RIAA forstærker, hvilket betyder at
lyden bliver forstærker to gange, hvis du tilslutter BG3500 til phono indgangen på BC9500. Jeg tror dog det vil virke, hvis du
tilslutter BG3500 til AUX indgangen på BC9500, men så mister du samtidig muligheden for Datalink, hvis ikke jeg tager fejl.

audia6turbo skrev:
Hvad skal man give for en Beomaster 8000 idag, forventer den skal laves jo , nogen bud på hvad der
er rimeligt at give ?

500-1000.- for en urenoveret er ikke urimeligt. Den kosmetiske stand har meget at sige, da det er svært at gøre noget ved
ridser og hakker i alu- og glasoverfladerne. Dernæst betyder det selvfølgelig også noget, om den kan tænde, og om BeoLab
8000 Terminalen medfølger - den kan hurtigt koste 300-400.- hvis den skal købes separat. Jeg gav iøvrigt 125.- for min
BM8000 inklusiv fjernbetjening, så den fik jeg jo nærmest foræret.

/Dennis
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Loudspeaker skrev:
audia6turbo skrev:
Har så en fin Beogram 3500 som jeg har brugt sammen med en alm forforstærker i sin tid, dvs at jeg
som de sagde ved Dragsbæk B&O forretning i Ålborg , skulle jeg skille stik af på beogrammen og tage to ben ud af stikket
så gjordt, det virkede og det spillede bare, men nu vil jeg have min Beogram 3500 sat sammen med det beocenter 9500 jeg

BG3500 passer ikke umiddelbart sammen med BC9500, da de begge har indbygget RIAA forstærker, hvilket betyder at
lyden bliver forstærker to gange, hvis du tilslutter BG3500 til phono indgangen på BC9500. Jeg tror dog det vil virke, hvis du
tilslutter BG3500 til AUX indgangen på BC9500, men så mister du samtidig muligheden for Datalink, hvis ikke jeg tager fejl.

audia6turbo skrev:
Hvad skal man give for en Beomaster 8000 idag, forventer den skal laves jo , nogen bud på hvad der
er rimeligt at give ?

500-1000.- for en urenoveret er ikke urimeligt. Den kosmetiske stand har meget at sige, da det er svært at gøre noget ved
ridser og hakker i alu- og glasoverfladerne. Dernæst betyder det selvfølgelig også noget, om den kan tænde, og om BeoLab
8000 Terminalen medfølger - den kan hurtigt koste 300-400.- hvis den skal købes separat. Jeg gav iøvrigt 125.- for min

/Dennis
Ja den skal værre så flot som muligt, helt sikkert, jeg har sat en annonce på den blå og gul og gratis på købes Beomaster 8000 som
skal værre i orden , skal vel bare have en der skal laves, to har skrevet til mig og efter hvad de skriver er deres produkter iorden og regelmæssigt
efterset, priser 2000 kr for den ene og 2200kr for den anden, begge skulle værre 100% i orden , skriver de , tør ikke hoppe på den , hvis l**tet står af
har jeg pludselig givet rigeligt! ikk

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

audia6turbo skrev:
Loudspeaker skrev:
audia6turbo skrev:
Har så en fin Beogram 3500 som jeg har brugt sammen med en alm
forforstærker i sin tid, dvs at jeg

tilslutter BG3500 til AUX indgangen på BC9500, men så mister du samtidig muligheden for Datalink, hvis ikke jeg tager fejl. Det er derfor de ikke
virker sammen så, hmm, ja Aux bruger jeg til musik fra iPad / iPhone , øv , det er jeg da lidt træt af

audia6turbo skrev:
er rimeligt at give ?

/Dennis
Ja den skal værre så flot som muligt, helt sikkert, jeg har sat en annonce på den blå og gul og gratis på købes Beomaster 8000 som
skal værre i orden , skal vel bare have en der skal laves, to har skrevet til mig og efter hvad de skriver er deres produkter iorden og regelmæssigt
efterset, priser 2000 kr for den ene og 2200kr for den anden, begge skulle værre 100% i orden , skriver de , tør ikke hoppe på den , hvis l**tet står
af

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

audia6turbo skrev:
Loudspeaker skrev:
audia6turbo skrev:
Har så en fin Beogram 3500 som jeg har brugt sammen med en alm
forforstærker i sin tid, dvs at jeg

audia6turbo skrev:
er rimeligt at give ?

/Dennis
efterset, priser 2000 kr for den ene og 2200kr for den anden, begge skulle værre 100% i orden , skriver de , tør ikke hoppe på den , hvis l**tet står
af
tror du har ret i at Beogram 3500 og beocenter 9500 ikke virker sammen da de begge har Riia
forstærker indbygget i sig , har prøvet, det virker bare slet ikke , havde ikke tænkt over det , øv øv , og Auxerre indgangen bruger jeg jo til min
iPhone / iPad til streming af musik fra spotify hmm, skal jeg så have en anden pl spiller ????

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Pas på med at citere det samme flere gange, og forsøg at holde lidt styr på det.

Jeg ville kigge efter en BeoGram 9500, hvis jeg var dig - den er designet til systemet. En BeoGram 4500 vil ikke virke, på trods
af det ens udseende, da den ligeledes har indbygget RIAA.

/Dennis

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2014 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor virker min beo4 fjernbetjening ikke på beocenter 9500 , og ja, har skiftet batterier, har også prøvet med et par andre fernbetjeninger jeg har ,
nix, der sker bare ikke noget, hmm hvad kan der værre galt min ?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Måske så er 9500 sat til anden option = 0

Det betyder at den har været brugt med fx et Beovision fjernsyn og alt remote er foregået via Beovision. Option 0 betyder at den ikke styres med Beolink 1000/Beo4 osv.

Så funktion for at sætte option = 1

Tryk: Sound, 1, store, store på Beo4

Det samme på Beolink 1000 hvilket er nemmere men du kan finde dem i list på Beo4. Hvis ikke brug ad to Beo4 og måske du kan sætte Beo4 til 9500 indstilling hvis den har den indbygget. Det afhænger af hvilken type Beo4 du har. En 9500 indstilling giver de basis indstillinger du for brug for til 9500.

Hvis korrekt så vil 9500 blinke for modtaget og Beo4 skulle så virke.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hmm , nu virker skidtet igen

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om ikke Beogram 9500 passer til Beocenter 8500?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se, hvorfor en BeoGram 9500 ikke skulle virke med et BeoCenter 8500. Den eneste forskel er udseendet. De er
fuldstændig ens indvendigt.

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum