Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 September 2014 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

En Beocord 9000 er vel også en af de allerbedste casettebåndoptagere der findes derude :-)
Det sagde de i hvert fald i HighFidelity i sin tid i deres test..
Hvis jeg husker ret...

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2014 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Synd Allan at du mister interessen for dit Beolab 8000 system men jeg er ikke meget bedre når jeg ser tilbage på min tid med sådan et B&O setup.

Som det var gik det fra tidlig forår 2008 til 2009-10(For BM8000) hvor jeg flyttede også blev det til mit første 6500 system. Man skulle lige se om det
var noget nu da man havde muligheden. Men 6000 har altid været mere sikkert da det jo er sjældent og komplet. En kort overgang på den blå for
4000kr. men who cares i disse dage? Det spiller stadig forrygende godt så forbliver hjemme!

Men BC9000 var jo tilbage i 2003 samtidig med 2000 der blev samlet sammen sådan ganske tilfældigt. På en 3 uger komplet med Attyca II og
serviceret lokalt. Jeg havde ikke nogen ide om at samle det til komplet men det blev sådan indtil 2006.

Beogram 8002 var fra QXL sammen med palisander BM6000 og BC8000. Den blev lavet af samme Total butik som 2000 systemet men et par
måneder efter så godt som død! Martin viste interesse via Beoworld og til sidst bragte jeg den så personligt til Kbh. Han går den efter og den kom
tilbage i som ny velfungerende stand for en brøkdel af hvad Total havde forlangt.

Så gik det derudaf og det var ganske cool. Samtidig begyndte jeg denne tråd for at dele min old school B&O interesse.

Jeg har stadig min white edition BM8000 og BC9000 på lager. Pt er der ikke lige det store behov for at havde det sat op. 9000 er sat til Beosystem
6000 for dens optage magi og den anden store grund til at købe en 9000 igen. Første grund? Orginal white edition!

9000 er flagskibet for dens CCC optage muligheder. Lige gyldigt hvad bånd du kan finde så vil den altid optage det bedste på det givne bånd.

Den blev rost til skyerne med god grund dengang.

Priser på Beolab 8000? For mig at se så good luck med de priser de bliver udbudt til. Du er privat sælger ikke en B&O butik der skal have advancer og
stille garanti.

Den hvide Beogram 8002 på den blå som et eksempel er der stadig til 2500 kr.

Ja jeg kunne godt bruge den men det haster ikke som det har gjort før i tiden.

Jeg bruger også min BC5500 meget. Min 6500 skal stadig havde nye motorlejer og jeg har ikke lige sendt den til Martin endnu.

Hvad vil du havde istedet Allan?

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 September 2014 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Som skrevet før så har jeg jo stadig mit Original møbel til BM8000 systemet fra 1982 da jeg havde et komplet anlæg i ca. 8 år.

Jeg har en fuldt fungerende Beocord 8004, og jeg har også 2-stk Beocord 9000 som kan afspille, men ikke spole frem + at den ene ikke rigtigt
optager ordentligt + en velfungerende Beocord 2200.

Har også 2-stk Beomaster 6000 den på 2*75watt hvor jeg jo selvfølgelig kæmper med volumen, mit Beomaster/Beovox 1000 fungere fint, der er lidt
skrat i lige i starten når jeg bruger det men det går hurtigt over.

Har også en Beomaster 5000/5500 og en Beocord 5500 som jeg bruger meget.

Kunne godt tænke mig en Beomaster 8000, men meget mere end 2000kr. vil jeg nok ikke smide på den.

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 27 September 2014 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så må du lede videre efter en anden 😃 Skulle jeg sælge min Beomaster alene
skulle jeg mindst have 3500 for den. Den er total renoveret fra A-Z.

Det er slet ikke sikkert at det bliver solgt. Jeg vil gerne prøve et andet setup igen,
men samtidig kan jeg ikke nænne at sælge mit B&O men jeg har ikke råd til at
finde et andet med mindre det her bliver solgt.

Så bare rolig Anderz min interesse er der stadigvæk 😃

Men jeg gider ikke sælge det for skambud eller håndører.

mop007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 September 2014 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hej..

Sådanne anlæg er kun interessant som purister som os og en stor del af interessen er jo at finde tingene til meget fornuftige priser ikke..?

Jeg har selv købt en Beomaster 8000 sidste år og har haft den hos Martin men jeg er også klar over at pengene er smidt ud af vinduet for der er nok tæt på nul interesse i en gammel radio til 3-4000 kr selvom den er nyrenoveret med hele pakken..

Der er forresten en beomaster 8000 i Randers der er interessant til de der lige mangler..

http://www.dba.dk/anden-radio-bang-olufsen/id-1010580899/
Til top Vis mop007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mop007

mop007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 September 2014 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Nå linket virker ikke så kopier venligt selv :-)
Til top Vis mop007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mop007

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 September 2014 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Allan A, jeg skriver jo heller ikke at jeg vil købe din for 2000kr, så selvfølgelig skal jeg finde en anden, og skal jeg det så kan jeg se at Radio & TV
experten sælger dem for 3295kr, så selvfølgelig skal jeg da ikke købe din for mindst 3500kr, og det er helt ok.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2014 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hvad det ikke noget med at beosystem 8000 var og er B&O eneste high end system, og hvor det lyder lige så godt som det så ud.

Det var det eneste B&O system jeg har hørt der virkelig lød god, og måske stadig gør.

B&O var også dem der løse problemet med at kunne værre svært at bruget og indstille en pladespiller, ved at lave modeler der lige var til at sætte op, og så ikke meget andet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 27 September 2014 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan så oplyse at det grej som de sælger hos radio og tv eksperten ikke lever
op til den pris det koster. De bliver ikke ordentligt renoveret. Den eneste grund til
at jeg skrev at min skulle koste 3500 var fordi jeg ikke vil sælge den separat. Jeg
sælger kun mit anlæg samlet hvis det skal sælges, hvilket det ikke bliver til en
latterlig bundpris.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2014 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jo StarTrek Beolab 8000 var det tidlige '80r svar på det tidliger legendariske Beolab 5000 fra start '70rne og det sidste nok
fra B&O var Beosystem 7000. På det tidspunkt i '90rne var det ikke nødvendigt at gå i den retning med store enheder.

Alt old school B&O er nemt at sætte op. Det er mest plug and play når det virker! Men hvad så kan man nyde musikken. One
touch system. Skal det absolut være mere besværligt?

Jeg kan sagtens se problemet i hvad en BM8000 etc. egentlig burde koste og med erfaring kræver de kvalitets service
grundet alder. Det er at forvente.

Ser man på udbuddet af B&O i 7000 kr. klassen bare på den blå så er det smag og behag. Du kan vælge blandt en del. Selv
et Beolab 5000 uden Beogram 3000 kan lade sig gøre eller et Beosystem 6500/7000. Beocenter? Beosound 9000.

Fra et økonomisk syn så er Beolab 8000 nok ikke det bedste bud for at udgifterne hjem på. Man skal være meget på
passelig for at det kan løbe rundt.

Min BM8000 kostede de 500 kr. BC9000 holder til en eventuel dba pris så jeg vil kunne hente udgiften hvis det var hoved
sagen.

Sælge til bund pris eller under er heller ikke noget jeg er intereseret i så jeg kommer nok til at beholde Beosystem 6000 lidt
endnu.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Så er der nyheder!

Jeg er i øjeblikket i forhandling om ikke bare en men 2 forskellige Beomastere.

Det eneste tip? Tilbage til '70rne de gode gamle dage.

Omkring næste weekend kommer de forbi Martin så stay tuned!

Vinylking
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Skal det så være en af dem her

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Et godt bud men nope.

Vinylking
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

BM 4400 er min bedste BM, jeg har BM 901, 1000, 2400, 3300, 4000, 4400, 5000 (pizza) og BS 3000
BM 4400 slår dem alle.
Fandt forresten Beovox M70 og et par trumpet fødder i USA i sidste uge

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Du har jo tidligere snakket om BeoMaster 6000 4Channel, så det kunne være et bud. Er du mon ude i at skulle til at eksperimentere med
quadrofoni? Jeg har jo efterhånden fået samlet mig et komplet BeoSystem 6000 sammen - mangler kun 'BeoMaster 6000 Commander'. Jeg har
dog ikke helt besluttet mig for endnu, om apparaterne skal bevares som de er, eller om de skal renoveres og bruges, da det er
prøveproduktioner/ prototyper. Museums- eller brugsgenstand? Kom endelig med input, der taler for eller imod.

Jeg er forresten gået næsten 100% over til et Old School B&O setup igen - stadig med et tvist af lidt nyere teknologi. BeoMaster 8000 er igen i
centrum med BeoVox MS150.2. Dette har kun været muligt pga. lidt moderne teknologi, da jeg simpelt hen ikke kunne forene mig med BeoLab
Terminal. Når man er vant til en BeoLink 1000, er det svært at vænne sig til den dårlige ergonomi og at skulle sidde og pege med
fjernbetjeningen.

Jeg købte for efterhånden et par år siden en LinTronic TT455-RT-238 Signal Converter, der kan afkode fjernbetjeninger, og gør det muligt at styre
stort set alle apparater med en Beo4, BeoLink 1000 eller lignende. Dette galdt dog ikke BeoMaster 8000 fandt jeg ud af, da det krævede nogle
specielle koder. Den blev derfor sat til side i sin tid, indtil jeg for nyligt igen besluttede mig for, at forsøge at få det til at fungere. Efter en mail til
LinTronics CEO, Michael Lindgaard, og et par dages tid, fik jeg en mail tilbage med en fil, der skulle kunne løse problemet - hvilket den gjorde! Så
jeg er nu i stand til at betjene min BeoMaster 8000 med en BeoLink 1000, hvilket har bragt glæden ved den tilbage. Sikke en befrielse, ikke at
skulle sidde og pege med fjernbetjeningen. Det eneste, der betjeningsmæssigt er anderledes er, når man justerer volumen, ved at holde knappen
nede. Det går lidt langsommere, men det er jo klart, når signalerne først skal konverteres. Resten fungerer som med den originale fjernbetjening,
så det er bare perfekt!

Jeg overvejer nu at anskaffe mig en BeoGram 8002, så jeg har lidt andre medier end bare Spotify. På trods af en Argon DAC1 som mellemmand
mellem PC og BM8000, er lyden stadig ikke på altid højde med CD eller LP. En BeoGram CD har også været under overvejelse, men de skaber
lidt konflikter med BM8000s DataLink, så det kræver lidt mere end som så, hvis det skal være med mulighed for fjernbetjening.

Billeder af det nye setup kommer inden længe.

/Dennis
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Nej det er heller ikke Beomaster 6000 Quad endnu men meget godt bud.

Beolink 1000 med BM8000?

Interesant må jeg sige! Så tilbage til old school B&O? Velkommen i stuen og klubben som altid er åben.

Jeg mangler stadig en matchende BG8002 men der er ingen behov eller priotering.

Nej de her 2 Beomaster vil matche noget af det løse B&O og kommer i en samlet ordning.

Jeg har dog fundet et nyt behov og det er for PC lyden der kunne bruge noget bedre end lydkort til monitor så jeg vil forsøge
med en Beomaster og de her 2 vil kunne bruges in any case uanset hvor jeg vil kunne bruge dem.

For Beovox vil jeg se om CX50 vil kunne gøre det men denne gang sorte. Ellers bliver det mine Beovox 2702 som jeg ikke
rigtigt har brugt siden? 2008?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hvad kan gøre med old school B&O?

Holde det ved lige og benytte det som det er ment.

Jeg har ikke rigtigt hørt Beocord 1100 siden jeg fik den hjem og testede den 5-10 minutter for at afgøre den mekaniske
stand.

Det gjorde den jo til UG så der er jo ingen undskyldning for ikke at sætte den til og vise hvad den dur til.

Som sagt så er dette nummer 2 Beocord fra sidst i '70rne som stadig ikke har behov for nye remme før man kan trykke
play. Beocord 5500 undtaget.

Ind på TP1 på Beomaster 6500 og så manuelt tryk på power, bånd i og så rewind til sidst play. Det er da besværligt?

Jeg benytter Beolink 1000 meget i det daglige men også lidt MCP6500 for tid samt vækkeur.

Jeg har du fundet ud af at der mangler 2 gummi fødder på Beocord 1100 så den står ikke lige. Er der nogen der sådan nogen
tilovers et sted?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Så er det tid til at løfte sløret for de indkommende 2 Beomastere.

Yep Beomaster 901 og 1100!

De har været på DBA i et godt stykke tid til en meget fair pris. Lokation er meget tæt på Martin så der er de nu på vej.

For 901 så har stadig Beovox 2702 og Beogram 1202 blandt de enkelte diverse enheder og 1100 der har vi jo Beocord 1100
i det mindste. Det giver et Beosystem 900 på nær Beocord.

Nu må vi se hvad der skal bruges for at forbinde til pc lyd. Jeg kunne bruge aux på Beosystem 6500 men vil ikke kunne
benytte aux 100% hvis jeg vil høre radio, cd, bånd eller lp når det kommer til den tid.

Der er mulighed for 1 Beomaster 4000 hvis jeg kan få en tilbage melding fra sælger.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Lidt triste nyheder:

Sælger af Beomaster 4000 svarer ikke.

Beocord 1100 er gået død ved play back. Intet power eller lys.

De gode nyheder:

De 2 Beomaster er ved Martin

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2014 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg havde engang en Beomaster 3002 som spillede sammen med et sæt Cervin Vega U 12.
Det er nok det anlæg jeg har været mest glad og tilfreds med.
Eller også er det min hukommelse der bedrager mig, Det er trods alt nok 35 år siden

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes