| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 10 November 2014 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til old school B&O tråden ning!
Du mener vel Beomaster 3000-2 ???
Selv med mit kendskab til ældre Beomastere så har jeg aldrig hørt om 3002.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom dommen over Beomaster 901 og 1100 fra Martin: Skrot!
Beomaster 901:
Jeg kan ikke få bundpladen af uden at brække den i stykker for skruerne
er fuldstændig rustet fast.
Skruerne til toppladen kunne jeg med lidt vold få løse og jeg kunne tage
et foto af indmaden (vedhæftet).
Det hvide på billedet er hvor printkortet er skadet af vand (eller noget andet).
De trykknapper der ikke sidder fast, kan ikke blive inde.
Efter min mening er denne Beomaster lige til skrotten.
Beomaster 1100:
Den er næsten tavs grundet et knækket printkort bag volumen- og balance-kontrollerne.
(Vedhæftet)
Den kan bringes til at spille i begge kanaler.
Skal den helt op på mærkerne, skal den have nye kondensatorer og nye trimmere til tomgangsstrøm (trimmere, montering,
justering ). Måske et andet balancepotentiometer eller en reparation af det eksisterende og måske
lidt andet, der først viser sig når de andre ting er bragt i orden.
Skal optikken også være i top, skal der andre paneler, metalskinner osv. til.
Det skal jeg i givet fald se nærmere på.
For de 15okr. denne investering kostede mig viser det sig at være 2 nitter i old school B&O lotteriet og de generale udbuds
priser for velfungerende 901 og 1100 ligger langt under hvad dette vil koste for de her 2 som nu er overgået til Martin for
stumper.
Vi må se om der bliver en anden Beomaster eller måske 2 igen snarest for min pc lyd er stadig skidt.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 15 November 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var synd Anderz, jeg har en BM 1000 her der fungerer, den frembringer, med de rigtige højtalere, en behagelig lyd, ikke en du bliver træt af at høre på og kan trække ogdå større højtalere. Men nu ved vi hvor vi skal henvende os, hvid vi skal bruge dele.
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Online Indlæg: 366
|
| Sendt: 01 December 2014 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så i går at der stod en Beolab 5000 samt tuner Beomaster 5000 i min lokale genbrug. Jeg gad dog ikke selv slæbe det hjem, så hvis der er
andre interesserede derude, står der et sæt i flot stand derude, samt samtlige 70´er beocord modeller
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2014 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor befinder den genbrugs butik sig? Adresse tak!
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2014 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se at komme afsted Anderz
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2014 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre det bliver ikke i denne omgang. Et beolab 5000 system er lige for overkill til behovet og priserne på Beogram 3000
er for crazy.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligger på AC Illumsvej i Silkeborg. Det hedder Silkeborg Genbrug og har en
masse varer ude ved vejen. Y-men's ligger lige ved siden af
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2014 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er prislejet på B&O? Nogen steder i Herning koster det lidt mere end det burde.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2014 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste Beolab 5000 jeg har set (1 uge siden), kun modtageren, blev solgt for USD 350.00 på USbay. Det er meget sjældent at jeg ser dem herovre, der går ca. et år eller2 imellem dem, Men ring til dem i Silkeborg og spørg hvad de koster, hvis prisen er rigtig køber du den til mig, stiller dem på lager og jeg henter dem engang næste år Priserne stiger altid op til jul, de kommer ned igen i Januar, men BGs er lige nu meget populære og det vil vel være så indtil de unge mennesker mister lysten til vinyl igen. Min søn fik min BG 1000, Martin gav den lidt service, og nu kommer hans venner med LPer og beder ham spille, fordi de ikke selv har grammofon. Jeg havde kunnet sælge 10 BGer hvis jeg havde boet i DK Anders køb de Beolabs hvis prisen er rigtig. omkring USD 400.00 hvis de er nogenlunde i orden, og jeg mener det med at købe til mig, men check det lige og PM mig om hvordan det går, jeg er meget intereseret, betaler også afhentning, kan evt arrangere en der henter hvir nødvendigt. En BG 3000/Thorens er næsten umulig at få fat i, den sidste jeg så herovre gik for USD 2.500.00, så jeg sparer op og vil evt købe hos Frede.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2014 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Privat besked til Allan A og Vinyl King!
|
| Til top |
|
| |
jeppe121 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2012 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 December 2014 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også et beolab 5000 sæt til salg på Lauritz pt.:
http://www.lauritz.com/da/auktion/bang-olufsen-anlaeg-6/i364 8171/#
Mvh
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nåede derud af idag men jeg fik intet svar tilbage om at holde det for mig og ingen kendskab til pris.
Der blev solgt noget B&O igår så der røg det altså. Men det jo DK det her så tilbudende på et basis Beolab 5000 kan gøres
på lavt budget. Ved basis menes Master, Tuner, Beovox samt Beocord.
I øjeblikket kører der et Master,Tuner samt Beovox 5000 for 2000kr. i nordjylland.
Af hensyn til interesse bedes salgs annoncer ikke offentlig gøres her i denne tråd. Who knows. Måske det i Silkeborg blev
solgt på grund af denne tråd???
Ellers var der en del B&O mest '70r. Godt præsenteret var Beogram, 2 Beocentere, Beocord 2000 deluxe uden låg samt
Beovox 3000 hvor af den ene manglede fronten. En lys Beocord 1900 samt en Beomaster 900 i hjørnet med andet hifi
stablet oven på.
Så lidt trist at komme tom hjem men sådan blev det ikke. Næ jeg så noget jeg kunne bruge i et hjørne som lignede en '70r
Beomaster. Der var ikke monteret 220 volt stik på den og den er forholdsvis pæn.
Så lidt på jagt efter en ledning der kunne bruges eller stikket kunne tages. Det blev fundet sammen med en 5 pol DIN
ledning type P. Igen '70r B&O vil jeg skyde på.
Det blev hurtigt monteret efter hjemkomst og der er lys i alle lamper. Nu mangler jeg bare at teste med Beovox og se samt
høre om der er lyd.
Hvilken Beomaster er der tale om??? Gæt selv eller følg med imorgen hvor jeg nok vil bringe nogen billeder af
nyerhvervelsen.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2167
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeppe121 skrev:
Der er også et beolab 5000 sæt til salg på Lauritz pt.:
http://www.lauritz.com/da/auktion/bang-olufsen-anlaeg-6/i364 8171/#
Mvh
Jeppe |
|
|
Det er da et godt sæt på Lauritz, men man ved aldrig om det virker. alene Beogram CD 7000 har nok en pæn værdi, hvis den virker, for
det er den sidste stationære CD afsp. B&O producerede, og den må da være det bedste apparat i det sæt. Men der er nok samlere der går
efter 5000 sættet, selv om sandsynligheden for det virker nok er ret beskeden. Båndspilleren kan afleveres i nærmeste container uanset om
den virker eller ej. Men HUSK der er fortrydelsesret ved køb i auktionshuse - 14 dage. Jeg har købt elektronik der ikke virkede
overhovedet, jeg satte det til for at prøve det ved afhentning, og afviste købet da det ikke virkede. Så husk at der er fortrydelsesret i
henhold til købeloven. Men Lauritz satte det bare på igen. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har først set mine beskeder nu. Jeg sidder ikke klistret fast til Internettet da
jeg ikke er hjemme i denne måned
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også ude og rejser, i Texas, kommer hjem på Tirsdag, men rejser igen onsdag til Aguascalientes i Mexico. Så jeg kan kun komme på internet sporadisk, synd at Beolab 5000 var solgt, men forsætter med at lede
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er altid en grund til at ryger på Lauritz.com
Selv har jeg ramt plet med næsten defekte enheder ved Beosystem 6000. Martin havde lige overstået min Beogram 8002
som den første af meget efterhånden og derefter 6000/8000 osv.
Med LX5500 var det Beolink 1000 der var død. LX fungerer stadig og Beolink 1000 fik ny indmad samme dag jeg modtog LX.
En del af de medfølgende kabler og 1611 konverter box har jeg også brugt.
Mit første Beosystem 6500 var jo Beomaster,Beocord CD og Beocord med Beo4. Timer out på display og annonce fra
Lauritz? Defekte udgange! Ved Timer out mutes udgange det står i selve brugs anvisningen dertil og ganske rigtigt. En eller
anden havde bare rørt for meget så højre kanal var dårlig. Resten virkede fint og kom aldrig til Martin.
http://dk.teknik.elektronik.narkive.com/qrdMoytW/beomaster-6 500-hojre-kanal-dod
Det ovenstående link fandt jeg noget efter jeg solgte det første 6500 system. Det kan være vedkommende. Martin er enig.
Så var der jo lige det spolebånd som var forsvundet muligvis stjålet fra et musik øvelokale i Århus. Det var med mit
Beosystem 6000 men båndet blev returneret straks jeg fandt ud af det.
God rejse til jer begge Søren og Allan A. Den her tråd vil altid være her når I vender hjem og et Beolab 5000 skal nok dukke
op til rimelig pris.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak Anders 😊
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 06 December 2014 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylking skrev:
| Jeg er også ude og rejser, i Texas, kommer hjem på Tirsdag, men rejser igen onsdag til Aguascalientes i Mexico. Så jeg kan kun komme på internet sporadisk, synd at Beolab 5000 var solgt, men forsætter med at lede |
|
|
Er det slet ikke nemmere, at rejse direkte fra Texas til Aguascalientes?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2014 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så en 24 timer cirka efter jeg kom hjem igår med denne Beomaster 3000 i teak. Umildbart det eneste galt er at der
sidder en plastic dims ved selve tuner hjulet der er brækket så den ikke følger med snoren.
Begge højtaler udgange er ok og skrat i knapper samt virkemåde er stadig ganske godt i forhold til alder som må være
ældre end mig selv altså 40 år + måske 1970-72? Diagram over elektronikken er der stadig i den endnu ikke åbnet konvolut
under coveret og selve cover skal nok havde en gang olie for at skinne lidt mere. Plastic cover mangler hvilket er vist nok
typisk på denne stil Beomaster men Martin har vist reproduceret dem på et tidspunkt.
Alle caps inklusive ROE er der stadig så jeg vil lige høre Martin om hvad der vil være det bedste for fremtidig daglig brug.
Til de 250kr. den har kostet inklusive de 2 ledninger så er prisen rimelig fair efter hvad jeg kan se. Jeg kommer til at
beholde den et godt stykke tid.
Så er det spørgsmålet om passende Beovox og under test bruger jeg mine 2702 som lyder udemærket til formålet. Ellers
skal jeg lige forsøge med Beocord 1900 samt finde en 240 ohms antenne. Hvem har sådan en?
|
| Til top |
|
| |