Emne: B & W headphones...? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Jeg har været MiniDisc bruger i ca 10 år, så ja har prøvet sonicstage At jeg så syntes at iTunes er lige så ringe som sonicstage er noget helt andet 
Jeg ved godt mit indlæg var lidt provo, det var også meningen men jeg kunne altså ikke lade være. Med det antal iPods og iPhones der bliver solgt gør de jo et eller andet rigtig i det firma, at det så ikke er de slags produkter jeg vil ha .. tjah jeg behøver jo ikke købe dem. |
|
|
Vi skal være lidt provoer, det er det der gør forummet sjovt, jeg er sq ikke den store fanboy af Ipods, men jeg synes på den anden side heller ikke det er helt fair, bare at være imod dem fordi de har stor succes. Jeg synes også et er et rigtigt godt produkt. Jeg ved ikke hvordan sonicstage fungere med minidisk, men til deres HDafspillere er den et sandt mareridt, jeg var ihverfald meget imponeret over hvor godt Itunes virkede sammen med Ipods. Sonys afspillere kunne også kun afspille deres eget mystiske format. ikke noget med lossless og alt det fine der.. Jeg synes også at Itunes smartlist er andre mediaplayer playlist funktioner meget overlegen. Jeg står også ved at Ipodden er ansvarlig for head-fi's succes Sidst men ikke mindst kostede min Ipod kun 160 kr (kassedamen lavede en fejl), så den har afgjort været et fantastisk køb for mig..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov jeg synes faktisk de bøffer ser fede ud, mon det der gummi noget er et "cover" så man ikke har en klump ind mod øret ? Hvis ikke ser de ret ukomfortable ud og komfort er i min bog lige så højt på listen som lyden, begge dele skal sæføllig være OK. men det ene uden det andet efterlader mig kold og ligegyldig..
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonicstage fungerede fint med min MD, men jeg har heller aldrig opgraderet til andet end dender fulgte med på en cd (dvs ikke noget med at oprette bruger eller have adgang til online shop etc). Det var rimelig simpelt, man dragndroppede mp3'er eller en cd og så encodede den til atrac. Jeg blev først "audiofil" efter min sidste MD afgik ved døden, og den blev brugt 90% på min cykel så kvalitetten har self ikke været framragende. Men den lød stadig bedre end f.eks. min Nokia music express og de iPods (dvs mini/nano og andre nye, har aldrig haft fingre i en af de helt gamle) jeg har hørt.
Men det var jo heller ikke det det skulle handle om. For mig er komfort 80-95% af en hovedtelefon og jeg kan ikke fordrage on-ear, så de b&w'er bliver nok ikke relevante for mig, selvom jeg selvfølgelig skal prøve dem ved lejlighed (jeg har åbenbart lidt stive stritører fordi alle on ears syntes jeg klemmer efter meget kort tid). __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nok data mængden der gjord min Sony til et mareridt, den havde 20 Giga og det er jo lidt flere numre end en MD, det skulle dog være blevet et fornuftigt program siden, har jeg læst. Min potte er en 5,5 Gen, video, den sidste produceret med Wolfson chip. Men nu må jeg/vi heller overlade tråden til B&W.....  
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 November 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Husk lige på at havde der ikke været nogen Ipods været havde vores hobby været nærmest ikke eksisterende.
|
|
|
Dén må du lige forklare! Jeg er slet ikke med.... 
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da ikke den store tvivl om at vi skylder Ipodden det boom vi har af nye høretelefoner som vælter ud på markedet, de reklamere alle sammen med at de er til Ipods....
Kigger du på de forskellige indlæg her vil du også se at de fleste starter op med en eller anden Ipod og ønsker bedre lyd..
Dette underfora på HiFi4all ville ikke eksistere uden Ipods..
Læg venligst mærke til at jeg siger ikke at et anden smart produkt ikke kunne have udfyldt rollen ligeså godt (måske bedre), men det gjorde det ikke.
VHS vandt jo også i sin tid over Betamax og Video2000 som begge var bedre formater.
Vores nuværende filmformat er blevet valgt på grund af en spillekonsol.
Sådan er der så mange sjove ting i verden, sidst men ikke mindst, så skyldes det boom vi har i transpotabel lyd Apple's Ipod, om man kan lide dem eller ej..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 28 November 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg har da ikke den store tvivl om at vi skylder Ipodden det boom vi har af nye h�retelefoner som v�lter ud p� markedet, de reklamere alle sammen med at de er til Ipods....
Kigger du p� de forskellige indl�g her vil du ogs� se at de fleste starter op med en eller anden Ipod og �nsker bedre lyd..
Dette underfora p� HiFi4all ville ikke eksistere uden Ipods..
L�g venligst m�rke til at jeg siger ikke at et anden smart produkt ikke kunne have udfyldt rollen liges� godt (m�ske bedre), men det gjorde det ikke.
VHS vandt jo ogs� i sin tid over Betamax og Video2000 som begge var bedre formater.
Vores nuv�rende filmformat er blevet valgt p� grund af en spillekonsol.
S�dan er der s� mange sjove ting i verden, sidst men ikke mindst, s� skyldes det boom vi har i transpotabel lyd Apple's Ipod, om man kan lide dem eller ej..
|
|
|
Jeg holder nu stadig på at hvis der ikke havde været nogen ipod så havde vores lille interresse forum nok været større. Måske gjorde Ipoden lidt reklame tidligere, men er sikker på at mobiltelefoner havde drevet udviklingen af bærbar lyd længere hvis der ikke havde været en ipod. Men det er self kun gisninger, jeg havde hvertfald stadig være på dette forum selvom apple ikke havde kopieret creative, jeg startede jo med Sony og et par ksc75  Og jeg havde nok også stadig spurt admin om ikke vi kunne få denne gren, hvilket vi jo så heldigvis gjorde
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 28 November 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Claus i det! iPoden har spillet en afgørende rolle på hardware siden. Og Napster har givet en stor hånd med til at få den digitale distribution
igang
selvom kunstnerne ikke kunne lide det dengang tror jeg nok de er blevet glade for iTunes Music Store idag.
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
At Apples overlevelse kun skyldes iPodden, vil jeg helt sikkert sige ikke har noget hold i sig. Som det ser ud nu, så er apples kontantbeholdning
alene stor nok til at købe Dell, så at de skulle blive opkøbt tvivler jeg stærkt på.
Nu er jeg selv skiftet til Apple for 2 år siden, efter et helt liv med PC, og må godt nok sige at jeg aldrig har oplevet et system som virker så
flydende som Apples, som du har iPod, iPhone eller andet fra Apple, så kan alt arbejde sammen, uden at du skal til at finde drivere, opdateringer
og en masse 3 parts softeware til at få tingende til at virke. Hvis vi bare kigger på iPhone VS Nokia for eksempel, så har jeg stort set aldrig haft
andet end problemer med at få mine telefoner synktroniseret til min PC, enten har softwaren ikke være i rigtig version, ellers har telefonen af en
eller anden grund slet ikke være understøttet, selv om software og telefon er fra samme mærke. Med iPhone smider du bare et kabel i, åbner
iTunes og trykker synkroniser, og venter 2 min til den er færdig, og det er det.
At Apple muligt vis har lånt lidt fra nogle andre der der jo ikke noget nyt i. Alle låner lidt hist og her. Skal man kigge på nogen som virkeligt
stjæler med arme og ben, så kig på Microsoft windows, det er meget begrænset hvad de selv kommer med af nye funktioner til deres system, alt
det nye kommer ofte fra Mac og Linux.
Jeg må ok sige at jeg har det meget som Claus-dk. Jeg ser heller ingen problemer i at Apple ser hvad for noget musik jeg høre, hvis det kan
hjælpe mig til at finde mere af det jeg godt kan lide, frem for at jeg skal søge i uendeligheder efter noget som måske ikke er interessant
alligevel, og i mange tilfælde kan man ovenikøbet også støde på nye grene af ens ynglings gengre, som måske er endnu federe end det man
hidtil har hørt.
Ikke fordi jeg tror at nogen her gør noget forkert, men som reglen er min erfaring at dem der ikke vil kontrolleres, har en eller anden grund til at
frygte at blive opdaget i noget.
At man så kan diskutere kvaliteten af lyden fra iPod og iPhone er noget andet, men ville man have den perfekte lydoplevelse, så kommer man
nok ikke uden om et stationær anlæg alligvel.
Jeg ved ikke om Apple har haft den store betydning inden for head-fi, men jeg vil dog ikke mene at markedet ville være overtaget af
mobiltelefoner. Hvis man er villig til at købe en iPod og en telefon ved siden af, så vil man også være villig til at købe et andet bærbart
musikmedie, og gå med ved siden af sin mobil.
Og lige til sidst, Nej jeg er ikke Apple fanboy, jeg blev så hamrende træt af at windows aldrig ville hvad jeg ville, og besluttede mig for at prøve
en mac, og det har jeg så haft lige siden, da det for mig, er et langt bedre produkt.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
At Apples overlevelse kun skyldes iPodden, vil jeg helt sikkert sige ikke har noget hold i sig. Som det ser ud nu, s� er apples kontantbeholdning
alene stor nok til at k�be Dell, s� at de skulle blive opk�bt tvivler jeg st�rkt p�.
Nu er jeg selv skiftet til Apple for 2 �r siden, efter et helt liv med PC, og m� godt nok sige at jeg aldrig har oplevet et system som virker s�
flydende som Apples, som du har iPod, iPhone eller andet fra Apple, s� kan alt arbejde sammen, uden at du skal til at finde drivere, opdateringer
og en masse 3 parts softeware til at f� tingende til at virke. Hvis vi bare kigger p� iPhone VS Nokia for eksempel, s� har jeg stort set aldrig haft
andet end problemer med at f� mine telefoner synktroniseret til min PC, enten har softwaren ikke v�re i rigtig version, ellers har telefonen af en
eller anden grund slet ikke v�re underst�ttet, selv om software og telefon er fra samme m�rke. Med iPhone smider du bare et kabel i, �bner
iTunes og trykker synkroniser, og venter 2 min til den er f�rdig, og det er det.
At Apple muligt vis har l�nt lidt fra nogle andre der der jo ikke noget nyt i. Alle l�ner lidt hist og her. Skal man kigge p� nogen som virkeligt
stj�ler med arme og ben, s� kig p� Microsoft windows, det er meget begr�nset hvad de selv kommer med af nye funktioner til deres system, alt
det nye kommer ofte fra Mac og Linux.
Jeg m� ok sige at jeg har det meget som Claus-dk. Jeg ser heller ingen problemer i at Apple ser hvad for noget musik jeg h�re, hvis det kan
hj�lpe mig til at finde mere af det jeg godt kan lide, frem for at jeg skal s�ge i uendeligheder efter noget som m�ske ikke er interessant
alligevel, og i mange tilf�lde kan man ovenik�bet ogs� st�de p� nye grene af ens ynglings gengre, som m�ske er endnu federe end det man
hidtil har h�rt.
Ikke fordi jeg tror at nogen her g�r noget forkert, men som reglen er min erfaring at dem der ikke vil kontrolleres, har en eller anden grund til at
frygte at blive opdaget i noget.
At man s� kan diskutere kvaliteten af lyden fra iPod og iPhone er noget andet, men ville man have den perfekte lydoplevelse, s� kommer man
nok ikke uden om et station�r anl�g alligvel.
Jeg ved ikke om Apple har haft den store betydning inden for head-fi, men jeg vil dog ikke mene at markedet ville v�re overtaget af
mobiltelefoner. Hvis man er villig til at k�be en iPod og en telefon ved siden af, s� vil man ogs� v�re villig til at k�be et andet b�rbart
musikmedie, og g� med ved siden af sin mobil.
Og lige til sidst, Nej jeg er ikke Apple fanboy, jeg blev s� hamrende tr�t af at windows aldrig ville hvad jeg ville, og besluttede mig for at pr�ve
en mac, og det har jeg s� haft lige siden, da det for mig, er et langt bedre produkt. |
|
|
Er glad for at du kan lide din mac og din Ipod. Som du siger der virker fint sammen og det ser pænt ud. Jeg synes bare at det er noget ... ja der er bedre ting derude. Vi har bare forskellige behov, jeg kan godt lide at have den bedste hardware også have mulighed for at bruge den som jeg vil. Eks. jeg har en e51 og snart en e52, det er en super telefon, jeg køber ikke en telefon for at surfe på nettet, det har jeg jo en x200t til, som så også holder 8 timer på batteriet og har multitouch. Men godt ord igen, vi er her jo for at tale headfi, vil lige lægge denne op igen hehe http://www.youtube.com/watch?v=7tyExKyBQ-w&feature=relat ed Dog ik så sjov når man kan tysk
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej man er nødt til at skrue ned for lyden.. Men Hitler var jo heller ikke kendt for hans fornuftige tilgang til tingene, så hans reaktion er da til at forstå, han sendte jo alle smukke og interlektuelle i KZlejre, så hvis han havde fået sin vilje havde jeg måske haft en creative afspiller, nå men heldigvis tabte han og Ipodden vandt....   Jeg har ingen forstand på telefoner, mine criterier for en telefon er batterilevetiden, er den lang er jeg glad og så skal den være lige så nem at bruge som Ipodden, men det kan Nokia slet ikke finde ud af.. Jeg har lidt svært ved at se hvorfor man skal bløde en formue for at ringe, hvis de andre funktioner i sådan en fyr bare ligger i dvale, for den ringer vel ikke bedre end min telefon ?? Men det rager egentligt heller ikke mig..   Min næste pomcuter vil også være en apple, bare de ikke var så fandens dyre, jeg var inde og snuse i Merlin og så hvor hurtig sådan en fyr starter op, det gik lige så hurtigt som mit TV, der kunne miniblød godt nok lære noget, alene den tid jeg vil spare på at vente på at l**tet starter op gør at jeg vil have en Apple, tænk på alle de minutter der bruges verden over på at vente på at windows starter op, de kunne bruges mere konstruktivt..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
skulle lige prøve noget
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæ hæ tag den  
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ved det godt. men btw macos starter ik hurtigere op end eks win7, og i princippet heller ik vista Desuden er macos noget bras, men det har masser af eye candy... sorry det skulle lige ud af systemet. Apples produkter er også generelt billige, en Imac er super billig, du kan næsten ikke købe en IPS panel skærm for det hvad apple kan sælge en skærm plus en computer for. Men deres hardware er så også billig, se bare på deres i7 udgave af Imacen, hvor mange af dem virker Mener btw også at en mobil skal have lang standby tid og være let at bruge, jeg synes også at den skal være bygget som en tank og kunne få forbindelse selv på månen. Og det kan en e52, med eks. 28 dages standby
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Religionskrigen mellem Mac og PC er noget af det største tidsspilde at lægge forumplads til - desuden kan man henvise til forumets regler:
"at du holder dig til det oprettede emne (tråden) - hijacking accepteres ikke!" som der står i forumets retningslinier.
Med venlige hilsener
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja vi driller jo bare hinanden...... Der er i hvert fald ingen krigeriske tanker i mit hoved, jeg er bare en drillepind   BTW sådan en telefon må jeg have mig......Jeg synes ofte der er en rådårlig forbindelse når jeg er i mit månedomicil...
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med Macs er at det er for folk der har givet op. De ville egentlig hellere have haft en brødrister, men den kan ikke komme på nettet, ergo så køber man en Mac.
Macs virker kun med hvad Apple mener de skal virke med og det er noget skrald - så lukkede systemer vil altid være noget skrald.
Apples standard test forbruger er en pige på 12-14år, alt hvad Apple producerer er med hende in mente - forstå mig ret, det er da herligt at der på markedet eksistere produkter der kan betjenes af et motorisk hadicappet egern, men at kalde det styrende eller innovativt er fanboyagtigt. Apple er og vil altid være en virksomhed der lever af at prodcere andres ideer begrænset så førnævnte pige kan betjene det.
Det er da fint nok, men at sammenligne en mac med en velbygget 7 pc svarer til at sammenligne et sæt sennheiser RS100 med en par sennheiser HD800 - der kommer lyd ud af begge, men...
Nu skal jeg jo ikke være mere hellig end godt er jeg har været 7-8 ipods igennem, og 4 iphones, men efter 14 dage er de for restriktive i brug.
IMHO
M
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
Problemet med Macs er at det er for folk der har givet op. De ville egentlig hellere have haft en br�drister, men den kan ikke komme p� nettet, ergo s� k�ber man en Mac.
Macs virker kun med hvad Apple mener de skal virke med og det er noget skrald - s� lukkede systemer vil altid v�re noget skrald.
Apples standard test forbruger er en pige p� 12-14�r, alt hvad Apple producerer er med hende in mente - forst� mig ret, det er da herligt at der p� markedet eksistere produkter der kan betjenes af et motorisk hadicappet egern, men at kalde det styrende eller innovativt er fanboyagtigt. Apple er og vil altid v�re en virksomhed der lever af at prodcere andres ideer begr�nset s� f�rn�vnte pige kan betjene det.
Det er da fint nok, men at sammenligne en mac med en velbygget 7 pc svarer til at sammenligne et s�t sennheiser RS100 med en par sennheiser HD800 - der kommer lyd ud af begge, men...
Nu skal jeg jo ikke v�re mere hellig end godt er jeg har v�ret 7-8 ipods igennem, og 4 iphones, men efter 14 dage er de for restriktive i brug.
IMHO
M |
|
|
 N� men som burning siger, vi b�r ikke Hijacke  Men jeg låner lige dette citat til min facebook :D "
Problemet med Macs er at det er for folk der har givet op. De ville
egentlig hellere have haft en brødrister, men den kan ikke komme på
nettet, ergo så køber man en Mac."
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er til fri afbenyttelse. Er stoppet...
M
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W for the win!
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|