| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg tror da du har lavet det du har, fordi du mener det er det bedst tænkelige. Jeg har ikke gode erfaringer med LClock, som godt nok var XOII. Jegh har heller ikke gode erfaringer med OPA627 eller med FETs. Begge giver et glansbilledagtigt lydbillede med en sort baggrund. Jeg bliver simpelthen så irriteret på det, at jeg bare slukker skidtet.  Min er modded, men det kører ikke med den interne DAC, fordi jeg glemte lige de -15V, så jeg bruger for tiden en ekstern DAC, som er DACén i DCDS1, som blot har fået cuttet DC spærren i udgangen, hvilket jeg mener er helt rigtigt at gøre på den.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel overstået mod! Dog gør du deg selv en bjørnetjeneste ved å hente ud signalet efter IC512/612. Spilleren har to sæt RCA; forsøg å sænde signalet fra IC511/611 til det andet sæt
Eneste optimale løsning er dog å anvænde spilleren balanseret, da med en virkelig god pre-amp. På et riktig gpdt anlæg formidler spilleren da en 3D svært få spillere er i nærheden av.
Jeg har tidligere beskrevet en opdimensionering av analogdelens strømtilførsel, denne har ingen av dere fattet hensigten med til nå. Dumt for dere folkens; den giver et voldsomt(!) løft, absolutt lige meget som "kastreringen".
Mvh. RS __________________ Høyttalerkabler, delefilter samt intern høyttalerkabling er at anse som forlægning av forstærkers strømbaner og bør derfor dimenisjoneres derefter
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Idet jeg formoder dette er til klitgt:
Vel overstået mod! Dog gør du deg selv en bjørnetjeneste ved å hente ud signalet efter IC512/612. Spilleren har to sæt RCA; forsøg å sænde signalet fra IC511/611 til det andet sæt Har været forsøgt, men det var ikke optimalt her.
Eneste optimale løsning er dog å anvænde spilleren balanseret, da med en virkelig god pre-amp. På et riktig gpdt anlæg formidler spilleren da en 3D svært få spillere er i nærheden av.
Jeg har tidligere beskrevet en opdimensionering av analogdelens strømtilførsel, denne har ingen av dere fattet hensigten med til nå. Dumt for dere folkens; den giver et voldsomt(!) løft, absolutt lige meget som "kastreringen". Det har vi fattet, men hvis nu der er andre prioriteter? Hvad med f. eks. først at skifte de lidt kedelige IC813 (7815) og IC814 (7915) ud med en 317/337 baseret løsning, de støjer mindre og man kan regulere forsyningsspændingen ind til nøjagtig symmetriske værdier for + og -?
Mvh. RS
MVH klitgt |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
klitgt skrev:
PaleRider skrev:
|
Vel overstået mod! Dog gør du deg selv en bjørnetjeneste ved å hente ud signalet efter IC512/612. Spilleren har to sæt RCA; forsøg å sænde signalet fra IC511/611 til det andet sæt Har været forsøgt, men det var ikke optimalt her.
Jeg har tidligere beskrevet en opdimensionering av analogdelens strømtilførsel, denne har ingen av dere fattet hensigten med til nå. Dumt for dere folkens; den giver et voldsomt(!) løft, absolutt lige meget som "kastreringen". Det har vi fattet, men hvis nu der er andre prioriteter? Hvad med f. eks. først at skifte de lidt kedelige IC813 (7815) og IC814 (7915) ud med en 317/337 baseret løsning, de støjer mindre og man kan regulere forsyningsspændingen ind til nøjagtig symmetriske værdier for + og -?
Mvh. RS
MVH klitgt |
|
|
|
|
|
317/337 løsningen finder jeg smagfuld. Er det noget vi kunne få lidt mere om - benstilling, justering m.m.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
klitgt skrev:
PaleRider skrev:
|
Mvh. RS
MVH klitgt
|
|
|
|
|
|
317/337 løsningen finder jeg smagfuld. Er det noget vi kunne få lidt mere om - benstilling, justering m.m. |
|
|
Det skal jeg nok publicere når der er noget at fortælle.
MVH
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan såmenn udføres mang en sofistikeret oppgradering av denne spiller, nevnte noen likeretting? Jeg anbefaler å oppgradere analogdelens strømtilførsel før man begir seg til å eksperimentere med komponenter da denne oppgraderingen løfter spillerens ydelse til et helt andet nivå og dermed gør det uendelig meget enklere å vurdere hvordan div. komponenter virkelig fungerer.
- øøhh..: http://derauma.biz/en/hifi/detail/668/d989a119029964fd34d849 cdf90e5040/
Mvh. RS __________________ Høyttalerkabler, delefilter samt intern høyttalerkabling er at anse som forlægning av forstærkers strømbaner og bør derfor dimenisjoneres derefter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Det kan såmenn udføres mang en sofistikeret oppgradering av denne spiller, nevnte noen likeretting? Jeg anbefaler å oppgradere analogdelens strømtilførsel før man begir seg til å eksperimentere med komponenter da denne oppgraderingen løfter spillerens ydelse til et helt andet nivå og dermed gør det uendelig meget enklere å vurdere hvordan div. komponenter virkelig fungerer.
- øøhh..: http://derauma.biz/en/hifi/detail/668/d989a119029964fd34d849 cdf90e5040/
Mvh. RS |
|
|
Eller også vil en opgradering af komponenterne gøre det uendeligt meget nemmere, at vurdere om en opgradering af analogdelens strømbaner overhovedet er relevant. Hvad kom først - torsken eller rognen? Nu regner jeg så ikke lige med Palle Rytters bifald på dette her, men jeg mener, at hvis man har en situation, hvor f.eks. opgradering af noget ledningsføring, til/afkobling, stik og andre ikke konstruktionsmæssige parametre, synes at være fuldstændigt afgørende, om et line-up kan accepteres eller ikke. Så mener jeg man man er i gang med at ændre på et problem, som man angriber indirekte i stedet for at korrigere direkte. Jeg har selv prøvet, og også set mange andre, lave forsøg med til/afkobling, kabler, stik, netledninger og andet mærkeligt og dyrt tilbehør, hvor f.eks. en mindre akustikregulering ville have løst problemet let og elegant. Når man angriber problemer indirekte, så er det min erfaring, at det er som at ballancere på en knivsæg, hvor blot den mindste ændring vil få læsset til at vælte. Derfor ser jeg det som et must, at implementere f.eks. hurtige støjfrie reguleringer og måske nye DAC´s for at skabe stabilitet, lav forvrængning og stor båndbredde før jeg begynder at rode med tweaks alá netledninger, tykke strømbaner osv. I øvrigt har jeg ikke lyst til vurdere noget som helst igennem et par uPC4570, som jeg i øvrigt mener er brugt i spillen, for at formilde lyden fra PCM58PK og den efterfølgende sample and hold switch en kende. Så hvis man gerne vil indsætte NE5534AN eller noget andet i I/V konverteringen, så skal man være sig bevidst, at man rykker noget tættere på de HF problemer sådan en switch uværgerligt har. Så træd lidt varsomt her. PCM1704UK ville løse dette problem helt og aldeles, med mindre problemerne stammer fra NPC filtret, som netop styrer S/H Switchen, men det virker helt utænkeligt, eftersom en S/H switch jo blot er en hjælp til at fjerne glitches fra en DAC.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
317/337 løsningen må også kunne anvendes de steder, hvor der sidder 7805/7905. Hvad hedder 317/337 i 5V udgave?
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændingen bestemmes af en spænding deler. Men det var måske ikke det du mente ?
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
317/337 løsningen må også kunne anvendes de steder, hvor der sidder 7805/7905. Hvad hedder 317/337 i 5V udgave? |
|
|
Som sagt ovenfor er der en 317 til positiv - og en 337 til negativ-siden og de dækker fra 1,25V til ca. 37V afhængig af de modstandsværdier, der anvendes kredsløbet.
Så vidt jeg har forstået er 317/337 pincipielt det samme som 780x/790x med ekstern mulighed for at variere spændingsreguleringen med eksterne modstande i stedet for indbyggede, der fikserer spændingsreguleringen.
Desuden er der mulighed for afkobling med kondenstorer, der sænker støjen i forhold til de faste 780x/790x IC'er.
Se mere om denne regulatortype her http://tkhifi.homepage.dk/lm317_tips.html Erstat 317 i stien med 337 for at se tilsvarende side om 337 regulatoren.
Og der er mere om emnet her http://www.tnt-audio.com/clinica/regulators_noise2_e.html
klitgt
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow... håber i vil sammenfatte en seriøs beskrivelse af hvad og hvor meget og hvordan alt dette debaterede kan implementeres i DCD3560!?...
Hvilke kerdsløb der kan / bør forbedres, hvordan og med hvad osv...
Konkret beskrevet udfra service diagrammet over maskinen..
Dette vil virkelig være noget der rykker!! ... 
Både PaleRider og hans fremgangs måde...
Samt cm3 & klitgt
Og deres forslag mm.....
Så kan man vælge eller blande eller hvad man nu ellers vil og har mod på...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor kan jeg ikke bypasse analogdelen? har taget signalet fra det 3. ben fra højre forfra på IC511/IC611 men der er kun lidt støj.
nogen der ved hvad det skyldes?
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om du har fat i IC'ens ben 6. Det er indgangen .
Udgangen er fra ben 7. 
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at være helt på det rene med benene:
IC'en har et lille hak ind i den ene ende. Hvis hakket peger opad (mod "nord") er ben 1 det øverste til venstre for hakket (NORD-VEST). Tæl nedad mod uret....
Så ender du øverste til højre for hakket (NORD-ØST) og ender således ved ben 8.
Pas på med at tælle den gale vej når du ser det hele fra bunden, hvor du jo skal lodde .
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, skal jeg også have et dc-filter? og hvor kan jeg købe sådan et?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et DC filter?? det skulle ikke være nødvendigt!... bestemt ikke i serie med signalet!! FØJ!!!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca skrev:
| ok, skal jeg også have et dc-filter? og hvor kan jeg købe sådan et? |
|
|
Hvis der er en smule DC-offset fra udgangene af IC611 etc. klarer forforstærkeren eller evt effektforstærkeren det sikkert. De fleste apparater har en kondensator i signalvejen mindst ét sted.
Prøv evt. at tænde cd'en og de andre apparater "på apparaterne" og derefter på stikkontakten, så der kommer strøm på dem allesammen på én gang. hvis basmenbranerne på højttalerne springer frem og bliver stående fremme er der DC gennemgang på systemet og du må overveje at slippe af med det.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også en 3560'er i hus og ville lige sætte en netbrønd på, det er der da dælemig ikke møjt plads til
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Så fik jeg også en 3560'er i hus og ville lige sætte en netbrønd på, det er der da dælemig ikke møjt plads til  |
|
|
Den kører nu ellers med sit eget kabel allerede.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Den kører nu ellers med sit eget kabel allerede. |
|
|
Jo jo, det er som ganske smart, med både en brun og en blå ledning 
Jeg har nu valgt at fastmontere kablet istedet, som forøvrigt er et Supra LoRad 2,5. Det kræver lidt fingerfærdighed, men det er jo godt at naboen lever af at lodde høreapparater.
|
| Til top |
|
| |