Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DCD3560 opgradering/tweaks. ny tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 September 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Den kører nu ellers med sit eget kabel allerede.

Jo jo, det er som ganske smart, med både en brun og en blå ledning

Jeg har nu valgt at fastmontere kablet istedet, som forøvrigt er et Supra LoRad 2,5. Det kræver lidt fingerfærdighed, men det er jo godt at naboen lever af at lodde høreapparater.

Jeg vil hugge en hæl og klippe en tå på, at den kører bedre med sit eget netkabel end med LoRad.
LoRad spolerer lyden fra stort set alle apparater.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg vil hugge en hæl og klippe en tå på, at den kører bedre med sit eget netkabel end med LoRad.
LoRad spolerer lyden fra stort set alle apparater.

Fair nok og tak for input

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

@Miju

Hvordan har du fået plads til en netbrønd på din 3560'er  - jeg synes ikke der er plads.

Jeg skal prøve noget andet end Supra på min og overvejede om man skulle sætte en netbrønd på, når man alligevel skulle have fat i hele molivitten.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

@Miju

Hvordan har du fået plads til en netbrønd på din 3560'er  - jeg synes ikke der er plads.

Jeg skal prøve noget andet end Supra på min og overvejede om man skulle sætte en netbrønd på, når man alligevel skulle have fat i hele molivitten.

Hejsa!

Lad helt være, den kører storartet med sit eget netkabel.
LoRad er i bund og grund nok det allermest forfejlede jeg nogensinde er stødt på.
Det har næsten det hele:

• Grumset
  • udynamisk
  • slasket
  • unuanceret
  • rigtigt mange informationer går tabt i det, specielt højfrekvens og svage niveauer duer det slet ikke til.

Beklager - men det er et af denne verdens umængde af overflødige produkter.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Mit "udfordring" er at der allerede er Supra på og det originale er væk og borte, så nu skal der prøves noget andet, da jeg godt kan høre når jeg udskifter Supra på mine andre apparater...

EDIT: jeg venter forresten på lidt strøm-kabler fra Svend

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 November 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

DER ER PLADS TIL EN LILLE ENKELT NETBRØND, MAN SKAL BLOT FINDE DEN RETTE STØRELSE HOS DEN LOKALE EL PUSHER ELLER BYGGEMARKHED... DET SKAL VÆRE UDEN MONTERET SIKRING OG AT DET DER, OG IKKE ALT FOR DYBT..  

DER SKAL DOG SKÆRES LIDT, MED ET "FRÆSE" VÆRKTØJ I BAGPLADEN.

DU KAN EVENTUELT GØRE DET PÅ DEN NEMME MEN MERE PERMANENTE MÅDE, OG FJERNE HELE MONTERINGS RINGEN OG ALT, OG SÅ FØRE KABLET DIREKTE IND I APPERATET PÅ SAMME MÅDE SOM DET NORMALT MONTEREDE. (HVIS DU IKKE ØNSKER ELLER HAR VÆRKTØJ / MULIGHED AT SKÆRE I MASKINEN?)

MVH.

SORRY FOR DE STORE BOGSTAVER, CAPS LOCK HAR SAT SIG FAST! ELLER KAN AF EN OG ANDEN GRUND IKKE AKTIVERES..    NYT TASTERATUR PÅVEJ..

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Mit "udfordring" er at der allerede er Supra på og det originale er væk og borte, så nu skal der prøves noget andet, da jeg godt kan høre når jeg udskifter Supra på mine andre apparater...

EDIT: jeg venter forresten på lidt strøm-kabler fra Svend

Hvor er det originale havnet henne?
Btw. så vil jeg da lige fortælle dig, at jeg har eksperimenteret lidt med forskellige ledninger til 3560. Grundlæggende ermin konklusion, at tykkekabler ikke er sagen. De originale 2X0,5 er alt rigeligt,måske du blot skulle finde noget lignende i sort hos el-pusheren. Støbte stik er af én eller anden grund at foretrække. Så prøv om du kan stjæle ensådan fidus fra ét eller andet apparat.
Og lad så hellere være med, at smide sagerne væk en anden gang.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

De evige kabel-marker desværre.

Kurt von Kubik skrev:
Btw. så vil jeg da lige fortælle dig, at jeg har eksperimenteret lidt med forskellige ledninger til 3560. Grundlæggende er min konklusion, at tykkekabler ikke er sagen. De originale 2X0,5 er alt rigeligt, måske du blot skulle finde noget lignende i sort hos el-pusheren. Støbte stik er af én eller anden grund at foretrække. Så prøv om du kan stjæle ensådan fidus fra ét eller andet apparat.

Jeg har besluttet, at det bliver et "hospitalskabel" når Svend får nogle på lager.

Kurt von Kubik skrev:

Yes, master

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Kurt von Kubik skrev:

De evige kabel-marker desværre.

Kurt von Kubik skrev:
Btw. så vil jeg da lige fortælle dig, at jeg har eksperimenteret lidt med forskellige ledninger til 3560. Grundlæggende er min konklusion, at tykkekabler ikke er sagen. De originale 2X0,5 er alt rigeligt, måske du blot skulle finde noget lignende i sort hos el-pusheren. Støbte stik er af én eller anden grund at foretrække. Så prøv om du kan stjæle ensådan fidus fra ét eller andet apparat.

Jeg har besluttet, at det bliver et "hospitalskabel" når Svend får nogle på lager.

Kurt von Kubik skrev:

Yes, master

Jeg villealtså ogsåprøve et tyndere kabel, gerne med påstøbt stik.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg ville altså også prøve et tyndere kabel, gerne med påstøbt stik.

Det er også en mulighed. Skal jeg forstå det sådanne, at du vil anbefale dette istedet for et "hospitalskabel" ?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
DER ER PLADS TIL EN LILLE ENKELT NETBRØND, MAN SKAL BLOT FINDE DEN RETTE STØRELSE HOS DEN LOKALE EL PUSHER ELLER BYGGEMARKHED... DET SKAL VÆRE UDEN MONTERET SIKRING OG AT DET DER, OG IKKE ALT FOR DYBT..  

DER SKAL DOG SKÆRES LIDT, MED ET "FRÆSE" VÆRKTØJ I BAGPLADEN.

DU KAN EVENTUELT GØRE DET PÅ DEN NEMME MEN MERE PERMANENTE MÅDE, OG FJERNE HELE MONTERINGS RINGEN OG ALT, OG SÅ FØRE KABLET DIREKTE IND I APPERATET PÅ SAMME MÅDE SOM DET NORMALT MONTEREDE. (HVIS DU IKKE ØNSKER ELLER HAR VÆRKTØJ / MULIGHED AT SKÆRE I MASKINEN?)

MVH.

SORRY FOR DE STORE BOGSTAVER, CAPS LOCK HAR SAT SIG FAST! ELLER KAN AF EN OG ANDEN GRUND IKKE AKTIVERES..    NYT TASTERATUR PÅVEJ..

Det kan godt være jeg sætter det nye direkte på også, jeg kunne bare godt tænkt mig "friheden" i en netbrønd. Jeg har mulighed for at "fræse" men der er godt nok ikke meget plads til det. Har du sat din der hvor det oprindelige hul til netkabler er?

Jeg har sku lige foræret mit gamle tastatur væk, ellers kunne du ha' fået det

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

er det samme type på 3560 som på 2560? så har jeg et og ligger som du kan få.
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være jeg sætter det nye direkte på også, jeg kunne bare godt tænkt mig "friheden" i en netbrønd. Jeg har mulighed for at "fræse" men der er godt nok ikke meget plads til det. Har du sat din der hvor det oprindelige hul til netkabler er?

Mellem de to traffoer er der et mellemrum, her kan der "tikke" en netbrønd ind...

Er det en meget lille netbrønd er der lige akkurat plads ude i siden nær det oprindlige hul.. og ud mod ydderkanten.. (der er godt nok ik meget plads men det kan gøres..)

Jeg har sku lige foræret mit gamle tastatur væk, ellers kunne du ha' fået det

Har fået nyt trådløst og det hele endda!..  ellers tak så meget!.. (de var på tilbud hos den lokale Pc pusher til halv pris!..)

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 26 November 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hva så gutter. Er i ikke snart trætte af at pille i den spille. - det ser ud som om i er hoppet ned i det sorte "religiøse forbedringer" hul. For mig at se er det helt gak med det kabelfis, når man ser hvad der ellers er på spil i den spille.

Hvis jeg ikke husker fejl så er det jo noget af et evighedsprojekt, hvor man stortset kan udskifte ud til netbrønden og hen til drevet :).  Var det så ikke noget med en diskret udgangsdel af bipolare? - er der nogen erfaringer her ? (Holfi Ida også med pcm58 kunne være inspiration). Hvis jeg ikke husker fejl har Jocko Homo på diyaudio, nogle rigtigt gode løsninger. Og noter at han frabeder sig det trebenede skidt som strømforsyning som der også er anvendt i rigt må i den Denops. Hvad med noget hurtigere afkobling til konverter/filter/omkring clock og inverterkredse?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

(Holfi Ida også med pcm58 kunne være inspiration)

Er det ikke ligegyldigt hvilken kreds der er i konverteren?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 November 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Hva så gutter. Er i ikke snart trætte af at pille i den spille. - det ser ud som om i er hoppet ned i det sorte "religiøse forbedringer" hul. For mig at se er det helt gak med det kabelfis, når man ser hvad der ellers er på spil i den spille.

Hvis jeg ikke husker fejl så er det jo noget af et evighedsprojekt, hvor man stortset kan udskifte ud til netbrønden og hen til drevet :).  Var det så ikke noget med en diskret udgangsdel af bipolare? - er der nogen erfaringer her ? (Holfi Ida også med pcm58 kunne være inspiration). Hvis jeg ikke husker fejl har Jocko Homo på diyaudio, nogle rigtigt gode løsninger. Og noter at han frabeder sig det trebenede skidt som strømforsyning som der også er anvendt i rigt må i den Denops. Hvad med noget hurtigere afkobling til konverter/filter/omkring clock og inverterkredse?

Jow!
Men jeg er altså heller ingen vegne kommet den seneste lange tid.
Vi brygger på DAC projektet, hvor vi gerne skulle meget længere end med 3560.
Jeg er dog stadig særdeles glad for løbeværket.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej Kubiksgi og andre 3560 nørder

Jammen jeg tror i og for sig, at der er rigtigt meget at hente for få penge i den 3560. Hvis de erfaringer der er på diy nettet er en indikator, så er der ikke noget lydmæssigt at hente ved at gå fra 58 til 1702/1704, en pcm58 er lydmæssigt stærk. Rækkefølgen kunne være - og dette er let at gennemføre:

1. Nyt udgangstrin baseret på bipolar konstruktion. Umodkoblet Strømforsyning - så bygget op om diskrete transer. På separat print.

2. Nye lokale strømforsyninger til resten af spillen. En let løsning kunne være at skifte det 3 benede skidt ud med noget bedre 3 benet skidt :), alternativt ihvertilfælde som minimum for den analoge side af sagen, også noget diskret her. Eksperimenter ift. lyden med den perfekte balance mellem hastighed og liniaritet.

3. Forbedre strømforsyningen omkring hele clockdelen primært for at sikre hastighed i afkoblingen. Jeg ved af erfaring at dette omtrent kan være som at få en helt ny clock eller komme 80% af vejen.

4. Jeg ved ikke hvad der er af reciewer i spillen ?. Men hvis der er mulighed for at ændre på filterfunktionen ? - kunne det være en billig løsning. Jeg tror faktisk at det der holder spillen tilbage ikke så meget er kvaliteten af konverteren som af recieweren. Hvis den fik en cs8412-16 kunne det sikkert give et gevaldigt løft.

PS: Jeg nævnte Holfi IDA fordi den kunne give et svagt lydmæssigt fingerpeg i retning af hvad en bipolar løsning giver af fordele ift. den der oprindeligt var i denopsen.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 November 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa Kramer!

Jeg tror du skal regne med, at 58 kræver en del voldsommere filtrering.
Jeg har prøvet at optimere analogdelen derhen, hvor den er identisk med S1.
Alligevel er S1 monster meget klarere.
Jeg tror det har med s/h kredsløbet og filteret at gøre desværre.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Så giver det selvfølgeligt ikke mening at ændre på spillen, for så er det jo en helt ny dac del vi i realiteten taler om

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 November 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Der er vel ingen receicer i en 3560, eller de fleste andre integrerede afspillere?

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes