Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 24 Maj 2014 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hmm der er jeg ikke helt enig med dig , jeg synes nærmere det går helt galt hvis man blander kabel mærker sammen...
det er ihvertfart min oplevelse .... har leget meget med det i alle de +20 år jeg har leget med hifi .....
har lige leget med det da jeg gik over til VDH .. hvor jeg blandede noget af alt det jeg har liggende , røg hele tiden
tilbage til ens kabel igen.....
men vi er jo forskellige ... heldigvis for det
mvh john
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Maj 2014 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot perle... så fik jeg da lige ødelagt et af de små stik der sidder på de tynde ledninger fra tonearm og til pick-up....
det er sgu da godt man har en x pladespiller indtil jeg ENGANG for den lavet , jeg er ikke så hurtig...
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
.......det er ikke altid en fordel, at benytte det samme type kabel i det meste af kæden. Har prøvet og det endte ret kedeligt.
F.eks én af gangene, havde jeg AudioQuest Ruby serien overalt. Jeg endte hver gang med forskellige kabler på hvert apparat.  |
|
|
Med er ordentlig gang Audioquest Ruby passer din beskrivelse meget godt. Kedeligt.
Selv et enkelt af disse kabler kan få øjnene til at falde i! 😉
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Maj 2014 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe er de da så kedelige , så behøver man ikke sovepiller :-)
mvh
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Maj 2014 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstil dig, et enkelt Ruby signal kabel, som er meget behageligt i spillestil og klang. Der er et romantisk skær over sig. Dybde og rum fornemmelse, er faktisk slet ikke så tosset. Det er slet ikke så tosset et kabel, anvendt i rette sammenhæng. Men så er det, man måske får den ide, at koblet et kabel mellem cd og pre, samt mellem pre og effekttrin. Så er det lissom, at det får et nyk i samme retning i hvert led......og så er det, at spillestil og klangen bliver meget dysset ned. Forstil dig, et kabel i den modsatte ende at Ruby, hvad lyden angår, altså lyst, hurtigt og lidt markeret i samme kæde all over. Det ville da i modsætning til ovenstående, blive meget slankt og tyndt.
Derfor mener jeg, at det ikke altid er en fordel med samme type kabel i hele kæden, men selvfølgelig kan det da godt. Det kommer jo an på det anvendte kabel. Jeg havde jo, mens jeg havde disse Ruby kabler i signal vejen, også AudioQuest Midnight højttaler kablet på også. I stedet for Ruby, skulle det nok havde været Emerald eller Diamond kablet i samme årgang/serie, med dette ht kabel. Det havde sikkert funket. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
nu er kabel svært at diskutere om , der er jo så mange parameter der spiller ind som du også er lidt inde på... men er
stadig ikke helt enig med dig .... som jeg skrev er det MIN erfaring at det er bedst ihvertfald i mine øre men derfor er der
mange andre meninger som kan være lige så rigtig i deres øre.... nogen kabel er måske ret kedelig så kan jeg godt
forstille mig det bliver værre hvis man bruger det over hele linien ikk....
allanowich har du slet ikke en tråd hvor man kan se hvad du spiller på, det kunne være spændende at se ikk
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fik jeg lavet min audio classic pre... det var dejligt,,,
men vil ha fat i nogle nye rør for der er lidt radiofoni ( er det ikke sådan det hedder )... så skal ha læst på nettet hvilke
rør jeg skal kigge efter, de er heldigvis ikke så dyre de små rør så kan tillade mig at gå efter nogle af de bedre rør ...
så kan den accrus endelig komme på pension
mvh john
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde du ikke sat den til salg
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm alt er jo til salg...næsten  ... der er ikke rigtig rift om den så jeg beholder den så kan den gamle accrus
kommer til salg , måske den er nemmere
men jo den har været til salg
mvh
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har et stand punkt end til man tager et nyt
Hvad fik du så lavet.... en ny rørsokkel __________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaaa sådan har vi jo det allesammen , det er der vist ingen der kan løbe fra... jeg kender ikke nogen der er så hellig
neeej det var noget lednings halløj... så den var MEGET LIDT DEFEKT  ....
men jeg søger stadig en ny og bedre pre men det haster ikke så meget nu.... så en dac kommer i første række.....
og så skal jeg stadig ha solgt noget af alt det kabel jeg har liggende ... det ligger jo bare og ligger
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
jaaa sådan har vi jo det allesammen , det er der vist ingen der kan løbe fra... jeg kender ikke nogen der er så hellig
og så skal jeg stadig ha solgt noget af alt det kabel jeg har liggende ... det ligger jo bare og ligger  |
|
|
Hej john!
Er det en god ide, at sælge god gamle kabel  , mener jeg har læst at du havde sat noget
godt brugt kabel på, og det lød godt efter et par år i "skuffen"  , ja jeg er selv lidt i tvivl
sommetider. pt. har jeg original lakrids på Mc. 402 det er i grunden ok  MEN nu
er effektforstærker nok heller ikke den mest krævende.
M V H SAVKLINGE
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juni 2014 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej savklinge
hmmm jeg vil ikke mene jeg vil komme til bruge det mere nu hvor jeg er begyndt med dyrholm......
jeg forærer et vdh first mk 2... havde 3 sæt.... jeg er en flink mand... man skal jo hjælpe vennerne ikke sandt...
men det kan være det helt kommer af sig selv for de er ikke til at komme af med.... måske jeg er for dyr
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
så bliver der sgu mere tid til hifi uden konen ( nu x konen ) skal se CSI eller andet bæ hehe .... for som nok kan regne
ud fra det i parentesen skal man skilles , så nu kan den stå på musik , hifi , musik , hifi..... og det er nu ikke det
væreste der kan ske når det nu skal være....
så nu kan man købe det uden at høre ¨ er det nu nødvendigt ¨.... selv om hun ikke har været slem tværtimod men
har ikke altid set fidusen i det man har købt eller lavet hehe.. men det er der nok ikke så mange kvinder der kan se....
så nu tro jeg den skal stå på rummet , få det spillet ind og dæmpet rigtig ... en møjsom affære men spændende....
men nu skal hun ha fundet en lejlighed og bliver self boende indtil da....
en spændende hifi tid man går i møde nu
mvh john
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor uheldig må man da ha lov at være......
jeg ville skifte rca stik på min ene pladespiller, det var ikke noget problem... først blev min densen riaa træt og dø i den ene kanal ( den højre )så den
skal til lægen,,,, fair nok det kan ske,,,,
jeg har en x ikke ret god men kan da bruges,,,
så ville da lige sætte min pink på indtil jeg har fået loddet de nye stik på..... så viser det sig sgu at et af de små kabler i den tone arm som går til
pick uppen er knækket helt inde ved armen ....
har ikke rigtig kigget på det for blev lidt ' vred ',,, så nu skal jeg sikkert ud og købe en ny arm !!!! det er på god gammeldags jysk em smule træls
....
nå men sådan er det .... jeg må ha en ond nisse der synes jeg skal mobbes TIS
mvh
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de små kabler, lever jo et risi(kabelt) liv, må man sige.  Kablet i armen, kan da sikkert skiftes. Du behøver jo ikke give den hele armen......øh skifte hele armen.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det gør de jo de stakkels små kabler ....
ved ikke om jeg gider bøvle med de kabler i armen , har siddet og kigget på det , nu har længe snakkert med mig selv om jeg gerne vil prøve en
anden arm på den så det er nu det skal være....
har kigget rundt omkring på dvs. sider at folk gerne bruge helius arme på pink pladespiller så tænker på at jeg vil prøve....
der hørte en helius sporpio arm med til den , men den havde han fusket for meget med så den gad jeg ikke kigge på ... så den røg ud i restaffald ...
tænker lidt på den der orion de har lavet...
mvh
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orion er en pragtfuld arm på 10" og dermed mindre fejlsporing. Den er god til de stivere pickupper.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den ser fin ud.... de kan efterhånden ikke være så dyre mere ,,,,,,
kan da også lige se du køre jo også med en helius arm
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
har været ude og kigge på en kammersjuk forleden .. en linn lp 12.... da han ville starte op med vinyl igen .... den kunne jeg aldrig finde på at
købe,,,, enten var da i stykker ( vil jeg næsten håbe ) for hold da kæft det flydende op er følsen .... den kan kun hænge på væggen ellers går det da
HELT GALT....
|
Til top |
|
|