Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 11:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John Doe’s udstyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2014 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Ja, den er jeg glad for. Den ligger 2 trin nede i model. Der er Aureus før min. Den er meget dynamisk og åben.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2014 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

.....det er denne her.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2014 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Skal lige tilføje, at litze trådene kommer ud ved huset på normal vis, ikke som på billedet og skruerne bag huset, er der heller ikke. Den er lavet mere ud i et, end den første udgave.  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 November 2014 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

du vil ikke ha en dens storebrødre ... hvis den er brugt kan den ikke koste mange basse øre ..... man bliver ihvertfald nok ikke ruineret tror jeg.....

det er ihvertfald sådan en arm jeg vil prøve at kigge efter ... der sad kun en rega arm 250 arm på før ... det er ikke ligefrem en der fik helt frem i
sæddet
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Kun hvis jeg skal have en pickup med stivere ophæng og tungere krop. Men den kostede 2800kr i sin tid og 800kr oven i med sølv litze tråde. Orion kostede ca 7000kr på samme tid.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2014 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

okay....

jeg havde engang en SME V på min gyrodek ja for en del år siden ( tror nok jeg har nævnt det på et tidspunkt ) en rigtig dejlig og meget vellydende
arm med den rigtige pick up... sådan vil jeg også gerne ha igen .... men ved ikke lige og det ikke er lidt overkill til den pink ,, synes det lidt
ihvertfald....
mega idiotisk jeg fik sådan en * hjerneblødning * og ikke mente jeg ville ha vinyl igen,,, solgt sammen med ca 2000 lp*er...
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2014 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Pink'en er et godt og vellydende værk, så selvfølgelig kan en SME V matche denne. Ellers er Orion jo også overkill på en måde.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2014 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

hmmm du har måske ret i det ..... nu må jeg hva det ender med .... der er jo mange at vælge imellem .. tænker på linn, de nyer rega , sme , helius
,osv osv....

jaa pink er nok i klasse med thorens ... linn har jeg læst om.... heybrook , mikro seiki.... ihvertfald nok nogen af dem

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2014 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

jeg må se hva jeg kan sælge af alt det * l**t * jeg har liggende..... kan være der bliver til en helt anden pladespiller... drømme , drømme
,drømme,,,,

nå men drømme er heldigvis gratis men kan blive dyr.... man er jo ikke altid så fornuftig som man burde være... jeg er ihvertfald ikk

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2014 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

hej

går og leger lidt med tanken om at anskaffe et par subber som kan tage sig af helt helt dybe bas , det skal helst være 2 stk.....

må gerne være aktiv,,,,
har ikke den store erfaring med subber , den bedste var fra F3... den var rigtig god synes jeg.. men det er dælme nogle store kasser ( for store
),,,

har i nogle ideer som er værd at kigge efter uden de koster det helt vilde....

synes jeg mangler den HELT dybe bas fra mine hørning , der sidder godt nok fire 12 tommer basser i dem ... jeg ved ikke om det er måden de er
bygget op på men mangler lige det sidste synes jeg ( det skal self ikke være bom bom bas som feks vega bas )

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2014 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

kan se der er et sæt amadeus til salg....

er det nogen der er værd at se nærmere på,,, der står hvis det er rigtig at de går ned til 16 hz , det er jo dyb nok ... hvis de kan levere lidt volume
der ,,,, umiddelbart lyder de jo kanon på papiret ikk....

kender dem ikke skal lige nævnes....

mvh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Ægte subbas kræver jo store kasser. Det giver den bedste dynamik. Så der var jo en grund til, at den fra F3-Lyd var stor. Den Amadeus, var vist en ganske udmærket sub.  Køber du evt uden for DK, kunne det måske være noget med en mindre Snell sub.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2014 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

hmm det gør det måske nok,,,, har dog hørt små kasser dog aktive subber der giver god og dynamisk ,, så som velodyne,,, men det som de koster
ihvertfald dem jeg har set over det jeg nok vil gi,,,

ville meget gerne ha F3 subber men ser dem ikke så tit og 2 af dem i min 24 kvadrat meget stue bliver nok lige voldsom nok ... tror jeg...

jeg vil ikke købe i udlandet kun i danmark

en snell sub tjaaaa hvorfor ikke den er sikkert god nok, hvis det er en af modeller som hifi klubben solgte , de højtaler som ikke var peter snell ( var
det ikke det han hed ) højtaler ....

har hørt E'eren fra ham og den hifi klubben solgte var der stor forskel på .....

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Peter Snell nåede aldrig ind på de baner, hvad subber angår. Så det bliver fra konstruktørende efter hans død. At jeg nævner uden for DK, er fordi, jeg ikke synes man ser nogen snell subs til salg herhjemme. Klubben havde Snell sub 10 og 12, sikkert ved bestilling. Men hvis du vil se de subs, der er, så gå ind på min side om snell og gå på side 1 i indhold listen og se siden de befinder sig på. Der er nogen stykker.

Men det kan da være, at det bliver en smule svært at få tilpasset en sub de Hørning horn du har. De har jo en speciel klang og "hurtig" karakter i bassen. Peter Snells mindre modeller, var også lidt svære at få til at passe med en sub pga deres meget høje kvalitet i bassen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2014 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

synes du de lyder så speciel de hørning... har du da lyttet meget til dem...

man kan godt læse du kan li snell højtaler ... nå ja du har jo et sæt

så der var en der havde et sæt hørning rør monotrin tilsalg... dem vil jeg gerne ha... meeeen prisen var dælme ret høj så det bliver nok kun en drøm
hvis jeg da ikke vinder i lotto

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2014 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Horn har bare sin egen charme, hvad lyd angår som regel. Men det homogeniteten mellem to systemer, jeg blot tænker på. At jeg lige nævner Snell, altså de oprindelige, skyldes egentligt bare, at deres bas kvalitet kan være svær at matche en god sub, men det er da lykkedes for nogle trods alt. Dine horn, har en detaljerings evne i den bas de har, som mange subs næppe kan følge med i. Det er det jeg skriver om.  Du må ud og samle flasker, så du kan få råd til de Hørning rør monotrin. **

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2014 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

hej

nu tænker jeg i det store hele.... men hvis jeg kun hvis jeg leger med tanken om en højtaler med bånd... husk det er en tanke... tænker på
magnaplnar eller hva der nu findes ... ved ikke hvad der rigtig findes af mærker.. hvor mange watt kræver sådan nogle ....

spiller ikke rigtig højt ( bor i et bolig kompleks ).... høre rolig musik som cohen , melua og i den stil ... i ved hvor jeg vil hen....

de skal ikke være så som en dør hvis i forstår...

husk på det er en tanke jeg leger med i hoved ikk

mvh

john pedersen

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2014 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Det kommer helt an på den specifikke højtaler
jeg har hørt martin logan med bare 3.5 2A3 rør watt på det lød faktisk meget godt men var lige lidt nok
men en 6c33 med 20 watt vil være fint i det tilfælde .
Magnepan skal vist nok helst havde godt skud i måsen før de rigtig vågner op 80-100 watt og op

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2014 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
Det kommer helt an på den specifikke højtaler
jeg har hørt martin logan med bare 3.5 2A3 rør watt på det lød faktisk meget godt men var lige lidt nok
men en 6c33 med 20 watt vil være fint i det tilfælde .
Magnepan skal vist nok helst havde godt skud i måsen før de rigtig vågner op 80-100 watt og op

hej

martin logan er jo eltrostrat som jeg har læst mig frem til.... dem jeg har hørt er ikke lige mig ... har dog ikke hørt mange modeller

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2014 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

pyhaa jeg har godt sat mig selv på hårdt arbejde.... lige nu skulle man ha en mindre højttaler da hold da op.. men pænt bliver det da.....

man burde ansatte en lille dreng fra de varme lande meget syd på .... de vil jo bare synge i mens de arbejdede * this is how ve party *...

mvh

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes