Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage tunere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
dibbedut skrev:

Som en lille sidebem�rkning/bl�r kan jeg n�vne at der med tuneren fulgte en 9015 r�ramp og et s�t 800 ohms h�jttalere med 2 sm� diskantsprederbokse.Det hele fremst�r som nyt, dog tr�nger forst�rkeren til et sundhedstjek da den begyndte at s�tte ud i den ene kanal.

fotos er nu lige om hj�rnet....

Til lykke med det!

Det er lige sådan en forstærker jeg spiller på. 800 ohm sættet har jeg også, og det spiller guddommeligt i den mellemste og øverste del af registereret. Bunden mangler! Bl.a derfor har jeg mine store horn tilsluttet de alm. 8/16 ohms udgange og det går an.

PQR

Jammen så tillykke til dig også

Jeg havde godt læst dine indlæg om 9015 men at du også har 800ohmsene er jo bare herligt.Det er super at de har de 3 tilslutningsmuligheder for højttalere.Selvom tuneren er fed er det nu 9015 der løber med hammerlak-medaljen for bedste friskbagt franskbrøds look.

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

747DK skrev:
det er da ufatteligt dødt der er blevet herinde ?
er jeg den eneste der lytter til min tuner med stor glæde og ikke bare som baggrundstøj ?
jeg kan faktisk godt lide at jeg ikke har kontrol over musikken.
så har jeg en mulighed for at overraskes og udvide min horisont.

Nej det er ikke for at henlede på mit antenne spørgsmål. det har selv ret dygtige folk ikke kunne give bedre svar på en en simpel on/off kontakt på 75ohm.

Jeg elsker at høre radio, mest jazz og klassisk.Lige nu foregår det i mono på Philips første hifi-tuner med rør fra cirka 1960.Det eneste jeg skal huske er at trykke mono-knappen ud når jeg går væk fra radio, lige netop derfor hører jeg en del mono-cd samt mono lp

Kan jeg bare splitte signalet over i to phonostik?? så jeg slipper for mono knappen på amp'en, der er kun en udgang fra tuneren.

hvor er det dejligt at se en bruger med relativt få indlæg gennem det seneste år, komme med sådan en dejlig blomst  - drøn flot radio - må P2 spiller noget god Jazz i aften

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:
...

Selvom tuneren er fed er det nu 9015 der løber med hammerlak-medaljen for bedste friskbagt franskbrøds look.

Hammerlak er altid godt. Jeg er selv nyforelsket i en Siemens hammerlak-mono-filmfremviser-forstærker (single ended m. el84 rør) med selv samme finish. Har sågar lige købt/vundet en til på ebay.de og kæmper nu med at den brummer. ØV. Men det kan vel løses. Pokkers vintages grej!

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
dibbedut skrev:

747DK skrev:
det er da ufatteligt dødt der er blevet herinde ?
er jeg den eneste der lytter til min tuner med stor glæde og ikke bare som baggrundstøj ?
jeg kan faktisk godt lide at jeg ikke har kontrol over musikken.
så har jeg en mulighed for at overraskes og udvide min horisont.

Nej det er ikke for at henlede på mit antenne spørgsmål. det har selv ret dygtige folk ikke kunne give bedre svar på en en simpel on/off kontakt på 75ohm.

Jeg elsker at høre radio, mest jazz og klassisk.Lige nu foregår det i mono på Philips første hifi-tuner med rør fra cirka 1960.Det eneste jeg skal huske er at trykke mono-knappen ud når jeg går væk fra radio, lige netop derfor hører jeg en del mono-cd samt mono lp

Kan jeg bare splitte signalet over i to phonostik?? så jeg slipper for mono knappen på amp'en, der er kun en udgang fra tuneren.

hvor er det dejligt at se en bruger med relativt få indlæg gennem det seneste år, komme med sådan en dejlig blomst  - drøn flot radio - må P2 spiller noget god Jazz i aften

Hvor er det dejligt at se en bruger med relativt mange indlæg gennem det seneste år, stadig holder på med sådan en entusiasme

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 10
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes