| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
arj - min var en 450'er 
skala har den dog :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har den så fået lov at spille lidt. Har haft AC/DC på fulde hørm på den. Uhhh, det lyder af gamle dage. og i mørket er VU metrene blå, skala´en grøn, Stereolampen rød og skalapinden orange. Dejlige afdæmpede farver.
Mne nu har den ("kun" ledningsudgang 75/300 ohm) Hvordan får jeg smækket den til et antennestik for perfekt modtagelse? Den spiller faktisk ret godt. og den vil ovetage BASF D6200HIFI´ens plads fremover  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har nettop fået denne funky 1. generation digiltal tuner ind af døren.
Standen er er perfekt og som ny sælger har dog ikke været helt ærlig og afprøvet den inden salg.
jeg har brugt en halv liter kontakt spray for at få alle funktioner igang.
Virker lige så seriøst opbygget som en onkyo t-9090
. der var intet der virkede bortset fra lys og display der kom ikke engang lyd ud af den.
men nu funker den 100%. flot og afdæmpet designet står faktik fint til min PM7200.
jeg vil betegne den som en æterstøvsuger den er er mere støjsvag end min tidligere Onkyo t-9090 ! nul sus på problematiske stationer som virgin. og ja betjeningen er dejligt enkel.
den glemmer forresten ikke stationerne ved strømafbrydelse som der står flere steder på nettet.
Lyden er ret analog men den er monteret med nogle fæle fastmonterede sytrådskabler.
De skal natuligvis udskiftes og det kan sagtens ændre lyden radikalt.
men absolut en keeper :-)
Er der nogen der kender noget til sådan en sag ? kan ikke finde noget som helst data på den.
lige et par billeder. de er alle lånt fra nettet. men min står ikke tilbage fra dem
 __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige bemærkes at det ikke er den tåbelige midi størrelse men de sædvanlige 42+cm
Så ja det er en ret stor tuner :-D
Lyden har desuden åbnet sig en del ved burnin nu .
Så det går den rigtige vej :-)
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først har jeg fundet ud af at min Nad 4020A i 79 kostede små 1200. udfra diverse tunerfora kan jeg forstå at de er ret vild med den men samtidig træt af at den vandrer. og det gør den ikke meget men lidt gør den. så vidt kan jeg forstå at den er 3 gangs. intet odiøst men absolut vellydene. den er nu rykket tilbage i kontoret sammen med min 3020I som den står så godt til.
Min Toshiba har fået nogle ordentlige signal kabler på. sikke en forandring kæmpe lydbillede og den absolut mest støjsvage tuner jeg har hørt. der får min tidligere Onkyo t-9090 lammetæv !
Nul sus. den har den "sorte" ro der er svært at beskrive.
jeg er blevet fantastisk glad for både lyd og betjening og design på den.
rart at man kan skifte station uden at skulle orintere sig i et hav af knapper
Absolut et scoop og en keeper. :-)
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål!!

Kan man på en eller anden måde få ledningsudgangen over til antennestik? Findes der evt. en adaptor på markedet? __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Spørgsmål!!

Kan man på en eller anden måde få ledningsudgangen over til antennestik? Findes der evt. en adaptor på markedet? |
|
|
jeg forstår ikke helt spørsmålet ?
du kan jo bare klippe et antenne stik og tilslutte den afklippede ende på tuner og stikke den anden i stikket eller købe et stik og lave det selv. der er jo kun skærm og leder i kablet. eller er det 75 ohm der er problemet ? __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg læste lige at du faktisk har spurgt om det før og at din Nikko har 75 ohm stik.
Skærmen på antenne(flet) stikket stikker du bare ned i ground/gng/jord og kernen/ lederen stikker du 75 ohm indgangen.
Det er nøjagtig det samme på min toshiba :-)
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
jeg læste lige at du faktisk har spurgt om det før og at din Nikko har 75 ohm stik. Skærmen på antenne(flet) stikket stikker du bare ned i ground/gng/jord og kernen/ lederen stikker du 75 ohm indgangen. Det er nøjagtig det samme på min toshiba :-) |
|
|
Fino. Det prøver jeg  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk at klippe den rigtige ende . stikkene er ikke helt ens og det skulle gerne være det rigtige der var intakt :-)
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg nok ikke den eneste der er stødt på dette problem .
Jeg vil gerne have to antenner sat til min toshiba da jeg har fundet en kanal i den frie æter jeg også gerne vil høre. jeg kører normalt med en 75ohm tilslutning på bynet.
Der er en skrue til 75 ohm og en skrue til 300 ohm samt en fælles skrue til stel.
Jeg er godt klar over at jeg ikke bare kan tilslutte en stueantenne samtidig med 75ohms antennen.
Hvis jeg laver en omskifter Kan de så dele stel /gng fra tuner ? og derefter separate tilslutninger ud til antenne ? og skal en omskifter ikke være temmelig seriøst afskærmet ?
Eller findes der en smartere løsning ?
Mvh
Dennis
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da ufatteligt dødt der er blevet herinde ?
er jeg den eneste der lytter til min tuner med stor glæde og ikke bare som baggrundstøj ?
jeg kan faktisk godt lide at jeg ikke har kontrol over musikken.
så har jeg en mulighed for at overraskes og udvide min horisont.
Nej det er ikke for at henlede på mit antenne spørgsmål. det har selv ret dygtige folk ikke kunne give bedre svar på en en simpel on/off kontakt på 75ohm.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
det er da ufatteligt dødt der er blevet herinde ?
er jeg den eneste der lytter til min tuner med stor glæde og ikke bare som baggrundstøj ?
|
|
|
Nej du er bestemt ikke den eneste  Der lyttes dog også en del til netradio. Nogle gang bliver man sku træt af alternative og Dansktop på p4 og p3 
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruge skam også min - Den er som regel altid indstillet på P2, men det er ikke altid jeg vil høre klassisk, så tager jeg
ofte pladerne frem istedet. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
det er da ufatteligt dødt der er blevet herinde ? er jeg den eneste der lytter til min tuner med stor glæde og ikke bare som baggrundstøj ? jeg kan faktisk godt lide at jeg ikke har kontrol over musikken. så har jeg en mulighed for at overraskes og udvide min horisont.
Nej det er ikke for at henlede på mit antenne spørgsmål. det har selv ret dygtige folk ikke kunne give bedre svar på en en simpel on/off kontakt på 75ohm. |
|
|
Jeg elsker at høre radio, mest jazz og klassisk.Lige nu foregår det i mono på Philips første hifi-tuner med rør fra cirka 1960.Det eneste jeg skal huske er at trykke mono-knappen ud når jeg går væk fra radio, lige netop derfor hører jeg en del mono-cd samt mono lp
Kan jeg bare splitte signalet over i to phonostik?? så jeg slipper for mono knappen på amp'en, der er kun en udgang fra tuneren.

|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Jeg elsker at h�re radio, mest jazz og klassisk.Lige nu foreg�r det i mono p� Philips f�rste hifi-tuner med r�r fra cirka 1960.Det eneste jeg skal huske er at trykke mono-knappen ud n�r jeg g�r v�k fra radio, lige netop derfor h�rer jeg en del mono-cd samt mono lp
Kan jeg bare splitte signalet over i to phonostik?? s� jeg slipper for mono knappen p� amp'en, der er kun en udgang fra tuneren.

|
|
|
Hi dibbedut Fantastisk Phililps rør-ting der (jeg er forudindtaget!). Så vidt jeg har forstået kan du sagtens lade monosignalet dele sig til de to kanaler i din amp Den slags splitledninger (en hun til to han) er vist gode at køre i en butik der gør i bil-audio. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at vide der stadig er liv i æteren
#dibbedut ja gør som pqr skriver ingen problemer så laver du dual mono. en skærm og split leder.
Den er godt nok flot den phillips
Hvis i er til blandet musik og klassisk rock kan det godt betale sig at kigge på NDR2. er på de fleste fællesantenner
Glem jeres fordomme om tysk radio . ikke unormalt at høre pink floyd.
deres livekoncerter er ukomprimerede.( tror jeg utrolig mellemtone)
NDR2 minder vel om p3 dengang p3 turde have kant.
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en lille sidebemærkning/blær kan jeg nævne at der med tuneren fulgte en 9015 røramp og et sæt 800 ohms højttalere med 2 små diskantsprederbokse.Det hele fremstår som nyt, dog trænger forstærkeren til et sundhedstjek da den begyndte at sætte ud i den ene kanal.
fotos er nu lige om hjørnet....
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være jeg skulle sætte min gamle Denon tuner til igen, ellers var jeg gået helt over til DAB. Der er lidt nostalgi over gamle tunere, lidt ligesom knasende vinyl.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Som en lille sidebem�rkning/bl�r kan jeg n�vne at der med tuneren fulgte en 9015 r�ramp og et s�t 800 ohms h�jttalere med 2 sm� diskantsprederbokse.Det hele fremst�r som nyt, dog tr�nger forst�rkeren til et sundhedstjek da den begyndte at s�tte ud i den ene kanal.
fotos er nu lige om hj�rnet.... |
|
|
Til lykke med det! Det er lige sådan en forstærker jeg spiller på. 800 ohm sættet har jeg også, og det spiller guddommeligt i den mellemste og øverste del af registereret. Bunden mangler! Bl.a derfor har jeg mine store horn tilsluttet de alm. 8/16 ohms udgange og det går an. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |