Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny flad til max 7500kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg skal til at kigge efter et nyt tv, da mit Panasonic PX80 ikke har en dvb-c tuner, og man vil vel altid gerne have noget nyt og bedre...

Håber i kan/vil hjælpe mig, så her er der lidt information der forhåbentligt kan hjælpe jer :)

Budget: max 7500kr
Størrelse: 37-42"
Type: plasma eller lcd
Afstand til skærm: 2-3m
Tuner: dvb-c/t
Full-hd: helst

Skærme jeg har i tankerne:
Sony W5500
Samsung B750
Panasonic G10

På forhånd tak :)

If it works, don't fix it

grene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth!

Jeg har netop købt 2 stk. Sony kdl -32W5500.

Fremragende knivskarpt billede, kan det hele, flot design, nemt at betjene.

Kan købes til ca. kr. 5000,- og fåes også i 37" og 42" - formentlig under 7 kilo.

Dette tv vil ikke skuffe dig.

Se www.sonycenter.dk

Til top Vis grene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grene

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 05 November 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=grene]

Hej Kenneth!

Kan købes til ca. kr. 5000,- og fåes også i 37" og 42" - formentlig under 7 kilo.

Se www.sonycenter.dk[/QUOTE]

Sonys W5500 har et synligt dårligere billede end Pana80 . . ! !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2009 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
grene skrev:

Hej Kenneth!

Se www.sonycenter.dk

Sonys W5500 har et synligt dårligere billede end Pana80 . . ! !

Okay, er jeg glad for du siger.. Har ikke selv set det live endnu, men det regner jeg med at komme til i næste uge hvor jeg lige besøger hifi-klubben og kigger på deres sony model som skulle være magen til w5500..
Tror også det er G10 der trækker mest, jeg tror i hvert fald jeg skal holde mig til plasma når det er det jeg er vant til.
Kom endelig med flere forslag :)

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Vi købte nyt tv, for 3 måneder siden, udgangspunktet var at det skulle være LCD og Full HD, men vi endte med plasma og HD ready. Ved den direkte sammenligning var det bedre, billederne er mere naturtro og farverne er ikke så skarpe, det giver et mere behageligt billede at se på. Til slut konkurrerede Panasonic plasma med Sony W5500, og sonyen kostede nær det dobbelte, da Sonyen er deres bedste LCD. Ved en direkte sammenligning af panasonic hd ready og Full HD kunne man ikke se forskel når afstanden var mere end ca 3 meter ved 50" model. DA panasonicen var mindst lige så god som Sonyen valgte vi den. Derfor kan du ikke få mere tv end dette til 7,5k.

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p50x10y-4692p.html

Men prøv at besøge butikker hvor du kan se flere modeller under gode forhold, og det skal være med tv signal på både analog og digital tuner. Du må ikke acceptere bare at se Blueray film. Tape Connection i Århus har flere opstillet.

Det der reelt betyder noget er antalllet af tommer, så mange som muligt, og den eneste anke jeg har mod ovenstående panasonic tv er at det gerne måtte være større, men så bliver det rigtigt dyrt. Expert har dette tv på tilbud til 11k.

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Vi købte nyt tv, for 3 måneder siden, udgangspunktet var at det skulle være LCD og Full HD, men vi endte med plasma og HD ready. Ved den direkte sammenligning var det bedre, billederne er mere naturtro og farverne er ikke så skarpe, det giver et mere behageligt billede at se på. Til slut konkurrerede Panasonic plasma med Sony W5500, og sonyen kostede nær det dobbelte, da Sonyen er deres bedste LCD. Ved en direkte sammenligning af panasonic hd ready og Full HD kunne man ikke se forskel når afstanden var mere end ca 3 meter ved 50" model. DA panasonicen var mindst lige så god som Sonyen valgte vi den. Derfor kan du ikke få mere tv end dette til 7,5k.

Men prøv at besøge butikker hvor du kan se flere modeller under gode forhold, og det skal være med tv signal på både analog og digital tuner. Du må ikke acceptere bare at se Blueray film. Tape Connection i Århus har flere opstillet.

Det der reelt betyder noget er antalllet af tommer, så mange som muligt, og den eneste anke jeg har mod ovenstående panasonic tv er at det gerne måtte være større, men så bliver det rigtigt dyrt. Expert har dette tv på tilbud til 11k.

"Derfor kan du ikke få mere tv end dette til 7,5k." med det mener du så at jeg ikke kan få bedre tv end det jeg har, eller det du foreslår?

Det eneste problem er at mit PX80 ikke har en dvb-c tuner og jeg vil helst undgå at have en box sat til, men kan jeg vel blive nødt til hvis jeg ikke finder andet. Jeg er villig til at købe fra nettet, så det er den pris der skal være under 7,5k.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Kenneth S. skrev:
Hermann. skrev:

"Derfor kan du ikke få mere tv end dette til 7,5k." med det mener du så at jeg ikke kan få bedre tv end det jeg har, eller det du foreslår?

Det eneste problem er at mit PX80 ikke har en dvb-c tuner og jeg vil helst undgå at have en box sat til, men kan jeg vel blive nødt til hvis jeg ikke finder andet. Jeg er villig til at købe fra nettet, så det er den pris der skal være under 7,5k.

Hvis det er eneste mangel at den ikke har dvb - c så må du købe en box, den koster ca. 500 kr.

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Kenneth S. skrev:
Hermann. skrev:

Hvis det er eneste mangel at den ikke har dvb - c så må du købe en box, den koster ca. 500 kr.

Okay, vil jeg stærkt overveje i stedet så :)

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 07 November 2009 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Jeg må altså tilstå, at jeg blev mindre skuffet over Panasonics roste g10 modeller.

Jeg var 110% sikker på at det skulle være et af disse varianter.
Men efter at havde set på skærmen i noget tid, måtte jeg desværre konstatere, at skærmen ikke kunne bruges (for mig i hvert fald)

Ved lyse scener, "blinkede/filmerede" skærmen, som en gammel crt-skærm med lav opdaterings hastighed. (Hvis i ved hvad jeg mener?)
Dette var meget synligt!

Hvad sker der!? tænkte jeg. Hvordan kan det være ingen har bemærket dette? Er jeg speciel i forhold til andre?

Til sidst endte jeg med et Sony kdl 40w5500 fjernsyn, og det er jeg sådan set tilfreds med.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 November 2009 kl. 05:21 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:

Jeg må altså tilstå, at jeg blev mindre skuffet over Panasonics roste g10 modeller.Jeg var 110% sikker på at det skulle være et af disse varianter.Men efter at havde set på skærmen i noget tid, måtte jeg desværre konstatere, at skærmen ikke kunne bruges (for mig i hvert fald)Ved lyse scener, "blinkede/filmerede" skærmen, som en gammel crt-skærm med lav opdaterings hastighed. (Hvis i ved hvad jeg mener?)Dette var meget synligt!Hvad sker der!? tænkte jeg. Hvordan kan det være ingen har bemærket dette? Er jeg speciel i forhold til andre?Til sidst endte jeg med et Sony kdl 40w5500 fjernsyn, og det er jeg sådan set tilfreds med.

Det er efter min mening også det største minus ved dem. Og ja det er lidt mærkeligt, det ikke er noget man hører eller læser så meget om. Har haft G10 og nu V10. Som også gør det men i noget mindre grad. Pioneer gjorde det også lidt. Men efter min mening er der, så mange flere plusser ved at vælge en af de modeller istedet for fx. 5500 som du nævner.
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Gummimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 November 2009 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hvad med at tage efterfølgren på den du har, Panasonic 42 X 10 den har en c tuner. Ellers har jeg selv købt en SAMSUNG
PS42B451      ved cinemagic, den kan køre fuld hd 24hz selv om der kun står den kun kan køre 1024 x 768. lige nu står den til
4600 hos dem og der er et kanon flot billede på den.
Til top Vis Gummimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gummimand

JanJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Sendt: 07 November 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hvis du er glad for px80 vil jeg sige at du skal gå efter P42S10 som er Full-HD med DVB-C og DVB-T tuner og kan fås til 6500 kr. her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010267371.aspx

Det er super til prisen - vil påstå du skal meget længere op i pris hvis du skal finde noget som er væsentlig bedre (jeg mener f.eks ikke G10 er bedre) HVIS det vel og mærke er indstillet korrekt. På disse nye Panasonic plasma er fabriksindstillingen helt af h...... til. For mit vedkommende var det mest at slå en masse af de "kunstige" billedmanipulations funktioner fra, som er aktiveret fra start. Jeg brugte så et ordentlig indstillingsværktøj til at justere ind med.
/Jan
Til top Vis JanJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanJ

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

For sa*** det er en jungle for at sige det pænt! 

Har hørt der er kommet en firmware opdatering til G10 så den skulle "hakke" mindre, men kan ikke huske om det kun var når der blev vist blu-ray, fordi den ikke viste 96hz, men 60hz i stedet.
Nogen siger så at G10 viser 24p ved 48hz, synes jeg lyder lidt mærkeligt? Mens V10 viser 24p ved 96hz som den jo skal.

Så vidt jeg kan læse er G10 bedre end S10 og koster 500kr mere, så ville da mene at det godt kunne betale sig at vælge G10, hvis det endelig skulle være?

X10 kunne også være en mulighed, men synes bare det er et for lille skridt at tage i forhold til bare at købe en digital modtager.

Til sidst, er V10 meget bedre end G10?

Men tak for hjælpen indtil videre gutter

JanJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Sendt: 07 November 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Ja, du har ret i at G10 har bedre specs end S10. Det er primært NeoPDP som er forskellen. Men specs er jo ikke alt.
Jeg har forøvrigt aldrig haft/set hakken på hverken Blu-Ray eller streamet HD materiale, men jeg har også slået "Intelligent Frame Creation" fra
/Jan
Til top Vis JanJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanJ

werder77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2009
Sendt: 08 November 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hvad er det der "intelligent frame protection" egentlig? noget man bør slå fra eller hvad? Og hvor henne i menuen ligger den funktion?

Har nemlig lige købt en G10 i går...

Til top Vis werder77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af werder77

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Kenneth S. skrev:

Til sidst, er V10 meget bedre end G10?

V10 er bedre - og pænere   - men nej, forskellen er ikke kæmpe stor. G10 er et godt bud, hvis du helst ikke vil bevæge dig i den prisklasse V10 ligger i.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

werder77 skrev:

Hvad er det der "intelligent frame protection" egentlig? noget man bør slå fra eller hvad? Og hvor henne i menuen ligger den funktion?

Det hedder IFC (intelligent frame creation)  Det er et system der fungerer ligesom 100 Hz på LCD-TV og på Panasonics Tv bør du som udgangspunkt slå det fra, ja.

werder77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2009
Sendt: 08 November 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
werder77 skrev:

Det hedder IFC (intelligent frame creation)  Det er et system der fungerer ligesom 100 Hz på LCD-TV og på Panasonics Tv bør du som udgangspunkt slå det fra, ja.

HVorfor bør man egentlig det? Synes det er ulogisk, at man har et system, som tilmed hedder noget med intelligent, som man ikke bør benyttet..? :-)

Til top Vis werder77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af werder77

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Valget falder på et Panasonic G10 i 42 tommer :) Køber det nok engang i december...

Tak for hjælpen gutter ;)

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Sendt: 12 November 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Kenneth S. skrev:
For sa*** det er en jungle for at sige det pænt! Har hørt der er kommet en firmware opdatering til G10 så den skulle "hakke" mindre, men kan ikke huske om det kun var når der blev vist blu-ray, fordi den ikke viste 96hz, men 60hz i stedet.Nogen siger så at G10 viser 24p ved 48hz, synes jeg lyder lidt mærkeligt? Mens V10 viser 24p ved 96hz som den jo skal.Så vidt jeg kan læse er G10 bedre end S10 og koster 500kr mere, så ville da mene at det godt kunne betale sig at vælge G10, hvis det endelig skulle være?X10 kunne også være en mulighed, men synes bare det er et for lille skridt at tage i forhold til bare at købe en digital modtager.Til sidst, er V10 meget bedre end G10?Men tak for hjælpen indtil videre gutter

Ja det er længe siden der problem er blevet løst :)

Det som Dan R. Hansen og mig skriver om er noget helt andet. Men tag ud og se dem live. Så ved du hvad vi taler om :)
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes