Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabelforslag til Primare (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hehe.... bliver helt forvirret når vi snakker næsten det samme i to tråde... men det er jo mig der startede...

Lad mig tegne og fortælle...

Jeg tænker på din vurdering af hvad det mindste mål vil være her uden at være ond ved kablet.
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Hehe.... bliver helt forvirret når vi snakker næsten det samme i to tråde... men det er jo mig der startede...

Jeg tænker på din vurdering af hvad det mindste mål vil være her uden at være ond ved kablet.

Hehe, hvad skal jeg sige. Til det slår et blødt knæk. kunne aldrig drømme om at knække et kabel hårdt og brutalt for at få plads til det.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Sambora skrev:

Hehe, hvad skal jeg sige. Til det slår et blødt knæk. kunne aldrig drømme om at knække et kabel hårdt og brutalt for at få plads til det.

Må indrømme jeg har gjort det en smule med mit XLR kabel. Jeg er heller ikke stolt ved det. Har været nød til at rykke forstærkreren og dermed også tuneren og CD'en en smule frem, for at give det mest muligt plads. Jeg diskuterer det i en anden tråd om kablet tager skade...
Men jeg har ikke plads til en fin bue.... det er derfor jeg har kigget på Kimbers Silver Streak.

Hvis jeg kan finde det brugt på et tidspunkt...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Music4life skrev:

Sambora skrev:

Må indrømme jeg har gjort det en smule med mit XLR kabel. Jeg er heller ikke stolt ved det. Har været nød til at rykke forstærkreren og dermed også tuneren og CD'en en smule frem, for at give det mest muligt plads. Jeg diskuterer det i en anden tråd om kablet tager skade...
Men jeg har ikke plads til en fin bue.... det er derfor jeg har kigget på Kimbers Silver Streak.

Hvis jeg kan finde det brugt på et tidspunkt...

Hmm, alternativt et nyt rack

Køb et Atacama system og du har masser af plads bagtil

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Det er nemt for dig at sige.... nu har jeg endelig fundet et kæresten kan lide. 

Og først i det nye år flytter vi i nyt hus, hvor sælger selv har muret et Hifi-rack.... rigtig flot arbejde iøvrigt!! Der er plads til alt mit udstyr. Selv sub'en får sit eget hul i racket. Håber ikke den får det hele til at ryste... men der jo mursten og den får nogle gode fødder på.

Men hylderne som han har levet er 47 cm og Primare'erne er 38,5 i dybden, så kablet og dens bue må ikke overstige dette.

Du er ikke meget for det Kimber kabel eller hvad?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

Og først i det nye år flytter vi i nyt hus, hvor sælger selv har muret et Hifi-rack.... rigtig flot arbejde iøvrigt!! Der er plads til alt mit udstyr. Selv sub'en får sit eget hul i racket. Håber ikke den får det hele til at ryste... men der jo mursten og den får nogle gode fødder på.

Men hylderne som han har levet er 47 cm og Primare'erne er 38,5 i dybden, så kablet og dens bue må ikke overstige dette.

Fedt, med nyt hus og tænkt på detaljerne har du også

Tror ikke det er noget problem hvis bare kablet er blødt og fleksibel i yderkappen. Stive kabler er ikke godt. Du sagde Taralabs ?. Men vær opmærksom på at XLR stik er længere. Er mureren færdig eller så må han sgu lave det om

Har ikke noget imod det Kimber kabel du nævner (kender det ikke), men har du hørt det ?

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Sambora skrev:

Tror ikke det er noget problem hvis bare kablet er blødt og fleksibel i yderkappen. Stive kabler er ikke godt. Du sagde Taralabs ?. Men vær opmærksom på at XLR stik er længere. Er mureren færdig eller så må han sgu lave det om

Har ikke noget imod det Kimber kabel du nævner (kender det ikke), men har du hørt det ?

Første gang vi mødte sælger i huset mødte jeg op iklædt målebånd og en vis portion nervøsitet for om mit udstyr nu kunne være i racket. Da vi havde mægleren med de første gange må jeg indrømme jeg ikke rigtig havde tid til at studere dette. Men det blev pludselig aktuelt...

Muren er færdig, men det kan være jeg skal have boret nogle huler til kabler hist og her. Men som jeg har regnet mig frem til, så kan det hele være der og det ser godt ud. Eneste udfordring er at få levet en beskyttelseszone for en 8 måneders gammel dreng, der i den grad piller ved ting.

Jeg har som sagt allerede sat et Tara Labs XLR kabel i mit nuværende rack og det er ikke optimalt, men det går... kablerne er heldigvis ikke stive. Jeg har haft et TMC White Cable.... jeg gør det aldrig igen!!!! Fik det aldrig monteret og solgte det igen.

Nej, jeg har kun læst gode erfaringer med Kimber/Primare herinde, så ville låne et hos HIFIfreaks på et tidspunkt måske... det er det eneste kabel jeg har fundet, der opfylder mine krav til kvalitet/plads.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Music4life skrev:

Sambora skrev:

Første gang vi mødte sælger i huset mødte jeg op iklædt målebånd og en vis portion nervøsitet for om mit udstyr nu kunne være i racket. Da vi havde mægleren med de første gange må jeg indrømme jeg ikke rigtig havde tid til at studere dette. Men det blev pludselig aktuelt...

Muren er færdig, men det kan være jeg skal have boret nogle huler til kabler hist og her. Men som jeg har regnet mig frem til, så kan det hele være der og det ser godt ud. Eneste udfordring er at få levet en beskyttelseszone for en 8 måneders gammel dreng, der i den grad piller ved ting.

Jeg har som sagt allerede sat et Tara Labs XLR kabel i mit nuværende rack og det er ikke optimalt, men det går... kablerne er heldigvis ikke stive. Jeg har haft et TMC White Cable.... jeg gør det aldrig igen!!!! Fik det aldrig monteret og solgte det igen.

Nej, jeg har kun læst gode erfaringer med Kimber/Primare herinde, så ville låne et hos HIFIfreaks på et tidspunkt måske... det er det eneste kabel jeg har fundet, der opfylder mine krav til kvalitet/plads.

Svært at give slip på denne tråd

TMC har jeg også haft på prøve. Der skulle en rørbukker til. Forfærdeligt stiv kabel , men lækker lyd til prisen.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Fik aldrig hørt det jeg købte... Så jeg aner ikke hvordan det lyder. 

Hehe ja, når man først får skrevet sig varm, så kører den derud af... Men det er altid godt at få luftet sine idéer og ikke mindst få nye.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 November 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt anbefale kimber 8tc har det selv til min primare I30

jeg kørte først med supra rondo biwire, og skiftede til kimber 8tc single wired (købt for 1200kr brugt), bassen blev meget strammere og mere kraftfuld resten af de fine ord kender jeg ikk, men sikke en forskel det gav på mine jamo 606 (er ved at opgradere)

Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

ronny73 skrev:

jeg kan godt anbefale kimber 8tc har det selv til min primare I30

jeg kørte først med supra rondo biwire, og skiftede til kimber 8tc single wired (købt for 1200kr brugt), bassen blev meget strammere og mere kraftfuld resten af de fine ord kender jeg ikk, men sikke en forskel det gav på mine jamo 606 (er ved at opgradere)

Kigger også efter det brugt, men har indtil videre kun fundet det som bi-wire og det dur ikke til mine Dynaudio'er...

Er det ligegyldigt om man bruger bananer eller spader i forstærkeren? Har som flere gange nævnt lidt vrøvl med pladsen i racket.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hvad med dette fra ebay? er det værd at følge?

- tænkter også RCA kontra XLR.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hvordan klarer ViaBlue sig overfor Kimber?

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Det er lige som med sko!

Det er svært at vælge sko efter at have prøvet de som andre synes man skal løbe i.
Udseendet er en ting, pasform og funktion er noget helt andet, og højst individuelt.

Prøv så meget du kan komme til, og dan dig selv et indtryk.

Det kabel som lyder godt hos mig, lyder måske forfærdeligt hos dig.

Det er mine erfaringer med kabler.

Lån, lån og lån.

God lytning.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt siden tråden blev oprettet.... Kimber Hero XLR og jeg er supertilfreds. 

Men du har helt ret...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes