Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer LX83 erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen der har erfaring med denne?

Tak... :)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Hother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Javist, jeg har hafte en LX83, som jeg var meget glad for. I mine ører er der en ikke uvæsentlig forbedring i lyden fra f.eks. LX81.

Dog skal du være opmærksom på, at en del mener at Pioneers ICE-POWER receivere er ret lyse i lyden, og atter andre har problemer med at benytte receiverens MCACC autokalibreringssystem.

Men efter min bedste vurdering - hvis du kan lide lyd m.v., så er LX83 faktisk et rigtigt godt køb til dagens priser

Til top Vis Hother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hother

Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

HVordan vil du sige at lyden ændrede sig fra lx81?
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv en LX81  og er yderes glad for den, jeg bruger den i et 5.1 opsæt og stereo opæt i stuen.

Idaglig dage hvor det bare er tv som ses, er lyden tydlig og klar  noget som jeg synes er vigtig..og den mangler ikke noget i 5.1 opsæt  den har muskler nok til de fleste HT

Jeg har brugt audiovector S3Avantgarde som front "Bi-amp" og center  og MK sub og bag HT  det står i en stue på 40M2  og den spillede op til fest  uden problem..  og i stereo klare de to front højttaler det mere end godt.. men klart det er ikke en ren stereo forstærker  men den skaber både brede og dybte i lyden

I 5.1 til film  er der fuldkontrol og masser af tryk

Om du spiller på Onkyo, pioneer eller sony  så ligger de lidt til den lyseside 

jeg har dog siden skiftet fronten ud med Audiovectores On-wall Signature højttaler også disse er Bi-Amp  men sat som small i reciveren og med suben i bunden som støtte i stereo..

jeg skiffet ud i mine højttaler på grund af jeg har lavet et eget stereo rum Herre værelse MUMS

men reciveren i sig selv gør det godt   der mangler ikke noget...

Jeg har hørt at LX 83 skulle være bedre i calib.. end 81 ?   min lille bror  har lx83  men med dali HT  de virkede mere mudret i bassen end mine  med der er også klasse forskel på de højttaler 

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv spillet på Pioneer LX81.

Den spiller forrygende i mine ører, og dejlig detaljeret og med masser af overskud. Det er en virkelig kraftig surround reciever. Tænk på det er ICE-Power og den veger omkring de 20 kg.

Jeg har intet dårligt at sige om den, jeg skiftede kun min ud, grundet opgradering.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Hother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:
Hother skrev:

Javist, jeg har hafte en LX83, som jeg var meget glad for. I mine ører er der en ikke uvæsentlig
forbedring i lyden fra f.eks. LX81.

HVordan vil du sige at lyden ændrede sig fra lx81?

Tja, svært at beskrive, men på mit setup, en noget større åbenhed i lydbilledet, og en bedre stereogengivelse med bedre klang og detalje. Det er i det mindste hvad jeg oplevede

Til top Vis Hother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hother

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.. Lyder spændende.... Er selv lidt skeptisk for ICE power deri... ;)

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Oktober 2011 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Ja, ellers må du jo ud og give den et lyt. Klasse D/Ice-Power behøver ikke lyde dårligt, selv Rotel bruger det. Desuden er de meget økoniske i strøm.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ja, bliver nød til at lytte lidt ;)

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 December 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nu haft en LX83 i 9 måneder og har da i den tid fået både gode og dårlige oplevelser med den.

Jeg har den koblet op til et par ældre JBL L7 som fronthøjttalere, en hjemmebygget center (Jamo 6 tommer basenheder og en JBL titaniumdiskant magen til dem i L7'erne) og 2 ældre Jamo dipol-baghøjttalere. Jeg anvender også en Onkyo M5890 effektforstærker som "subwoofer-forstærker", dvs. den er tilkoblet Sub-out på LX83'eren og basenhederne i L7'erne er koblet til M5890'eren, så det er en slags "bi-amp" setup.

Lydmæssigt er den lidt lys i det. JBL's titanium-diskanter kan dog også være svære at "styre" men LX83'eren klarer det dog nogenlunde. Jeg har dog måttet justere diskanten noget ned (-2db), før de høje toner blev tilfredsstillende/ikke så "skarpe" (i det der hedder X-curve i LX83'eren). Men det gode ved LX83'eren her er så de mange justeringsmuligheder man har. Men man skal så også forvente at bruge en del timer på at justere, før det lyder helt rigtigt.

En anden god ting ved LX83'eren er effekten i den, for den er kraftig! Der mangler ikke power i den! Og så er der ingen blæser i den pga ICE-power, så ingen blæserstøj, som med visse andre surroundreceivere. LX83's bluetooth-fjernbetjening er også et stort +, da den ikke skal anvendes som en pegepind som andre fjernbetjeninger.

Derudover har jeg kun oplevet nogle af de typiske småirriterende fejl, som vist er i de fleste store surroundreceivere, som efterhånden er overfyldte med elektronik og software. Eksempelvis vil LX83'eren til tider "bestemme" hvilken lydkilde jeg skal bruge. Dvs. den husker f.eks. hvis jeg, sidst den var tændt, brugte min Pioneer LX54 bluray-afspiller. Så starter den automatisk den op også, når jeg tænder den og skifter selv over på BD på LX83'eren. Men hvis jeg så vil bruge en anden indgang, så skal jeg slukke for LX54 og vente omkring 15 sekunder før den igen er slukket, før jeg må skifte fra BD-indgangen til en anden indgang på LX83'eren. Lidt irriterende nogle gange. Det kan dog slåes fra, men så ryger muligheden for at anvende Pioneer's PQLS også (lidt irriterende at de to ting hænger sammen). Der er til tider også lidt problemer med kommunikationen imellem LX83'eren og min Panasonic plasmaskærm (PX70), men her tror jeg nu oftest, at det er skærmen der driller, da det er ved at være en ældre model.

Til sammenligning har jeg også haft en Onkyo TX-NR905 og en Harman Kardon AVR760.

Onkyo'en er hånden på hjertet den der lød bedst sammen med mine JBL'er! Men da den gik i stykker efter 1 års tid kæmpede jeg med Onkyo, en forhandler osv. i 11 måneder inden det lykkedes mig at få mine penge igen (da den ikke kunne repareres efter 3 forsøg!). Det er en anden og meget lang historie, men konklusionen er, at jeg aldrig mere vil købe et Onkyo-produkt. Deres "kundeservice" og deres retur-/garantiregler er simpelthen det ringeste, jeg har oplevet!

Harman'en fik jeg da jeg havde store forventninger til Harman/JBL-kombinationen og den meget opreklamerede, tilbagelænede "amerikanerlyd". Hvor blev jeg skuffet! Aldrig har mine JBL'er skreget så meget i diskanterne! Efter flere ugers justeringer og setup-ændringer leverede jeg Harman'en tilbage! Den kunne bare ikke sammen med JBL'erne. En anden ting var en fæl blæserstøj fra Harman'en, som var trættende at høre på i længden (specielt i stille passager i film). Endelig så kom den lovede HDMI 1.4-opdatering til 760'eren fra Harman vist heller aldrig.

Så om LX83'eren vil jeg bare sige, at det er et meget godt produkt, som også lyder rigtig godt (hvis man bruger tiden på at få den justeret rigtigt ind). Er man til plug and play, så skal man ikke købe LX83'eren, for den kræver, at man bruger tid på den for at få det bedste ud af den. Til gengæld, så leverer den også, når man har brugt tiden på den!

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes