Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt Surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

At nogen gør noget er ikke ensbetydende med at det er det rigtige at gøre.

Men ok fik bare indtryk af at du ville klemme det hele ind i et alt for lille kammer men 25- 30 m2 er jo bedre. 

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2011 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Man kan desværre ikke stole på alt rådgivning, heller ikke i hifi-klubben. Specielt derers/dit valg af forstærker virker underligt syntes jeg. Inden for deres egne produkter ville selv billigste NAD surround forstærkersæt til lidt over 30.000, efter min mening da være et bedre alternativ, specielt i stereo.

Her er eksempel på  far og søn der efter manges og min egen mening har fået dårlig rådgivning.   http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88810&titl e=min-fars-og-min-bio-nu-endelig-med-billeder

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Sendt: 03 December 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder mærkeligt at bruge så mange penge i sådan et lille rum. Men det NAD du snakker om til 30 er jo uden internet
radio og streaming, hvor det er jeg siger det hele er samlet i samme fjernbetjening o.s.v. Den er mangelfuld på streaming
det ved jeg godt, ergo den burde stå en i helt ny version.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Det er klart at forstærker valget også skal passe til dit ønske om internetradio, betjening mm. Ville overveje at få tv, blu-ray, forstærker mm. samlet i en fjernbetjening.

Med henyn til streaming og internetradio, findes der mange fede løsninger, og er sikker på hifiklubben kan finde en rimelig en inden for dit budget, de har et pænt udvalg af Squeezeboks, sonos, div. DAC. mm.

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Det er jo sådan set også i en med den receiver bortset fra airplay m.v. Den kan vel operere Denon blu-ray afspillere. Tv'et er
næsten bedst for sig, også mere brugbart hvis der bliver brugt multiroom.

AdamB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 December 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Man kan desværre ikke stole på alt rådgivning, heller ikke i hifi-klubben. Specielt derers/dit valg af forstærker virker underligt syntes jeg. Inden for deres egne produkter ville selv billigste NAD surround forstærkersæt til lidt over 30.000, efter min mening da være et bedre alternativ, specielt i stereo.

Her er eksempel på  far og søn der efter manges og min egen mening har fået dårlig rådgivning.   http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88810&titl e=min-fars-og-min-bio-nu-endelig-med-billeder

Hvad er det du synes der er dårlig rådgivning i dit link?

Til top Vis AdamB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AdamB

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Læs fra side 7 og frem, her er jeg enig med meget af kritikken.

Her er et eksempel, citat fra tråden:

Højttalerne er jo som sagt købt i Hi-Fi klubben. Efter vi fortalte om rummet, ca. pris og at vi ønskede et 7.1 setup blev vi tilbudt disse. Det var så også en derinde fra der rådede os til at købe højttalerne.

I følge trådstarter har Hifi-klubben altså rådet ham til at købe bla. et sæt Mentor 8 til et rum på 12 - 15 kvm. Som du kan se på billederne er det endt med en kæmpe besreflex ht placeret helt ude i hver hjørne og helt tæt på bagvæggen. Mine erfariger er at chancen for at få det til at fungere godt er forsvindene lille. Otto fra Tapconnection der er valgt som konsulent/sælger på billedesiden skriver også at han ikke forstår valget.

Der ud over virker det underligt køber ikke er blevet forslået andre (nok bedre og i hvertfald kønnere) løsninger på en surround ht. fx. mentor LCR, Ikon on wall eller nogen til indbygning. Recieveren (NAD t765) er også prioteret lavt i forhold til ht valg og budget, taget i betragtning alt er købt på en gang og også skal bruges til stereo lytning.

Er klar over sagen har 2 parter, det kan sagten tænkes at trådstarter føler et hvis pres over kritikken der overtager tråden, så det er rart at kunne give lidt af skylden videre til Hifi-klubben.

Specielt den lidt svage forstærkerløsning, der formegentlig er anbefalet, går igen i aktuelle tråd med samme budget, så tænker noget kunne tyde på klubben har været inden over

Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Sjov tråd at læse igennem.

Af elektronik i dit budget ville jeg give Integra eller Rotel et lyt.

Subben ville jeg nok holde mig fra. Tag et lyt på Veldyne og SVS.

Højtalere fra Elac er nemme at integrere i alle størrelser af lytterum og spiller fantastisk.

Mit ønskesetup i dit budget:

Elekronik Rotel 1572+rmb1575 - 30k

Højtalere Elac FS249 og FS 244 - 44k (måske en mindre model til fronterne,da dit rum ikke er så stort)

Sub Velodyne SPL-1200 ultra - 12k

= 75k

Resten går til kabler og rødvin og så er der stadig penge til overs.

Ring til Christian fra CSN-teknik, han er supergod og har Velodyne, integra og Elac i sit sortiment.

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet frem til, at den denon receiver ikke tilbyder de features ala sono, som man ville fortrække i sådan et setup
overhovedet. Udover at den er en lille smule underpowered i stereo delen. Jeg vil ikke højere op i pris med sådan et
surround setup med sådan en stereo del der...taget i betragtning hvor lidt man lægger mærke til baghøjtalere m.v. glem det.

Jeg har overvejet at skrotte surround delen totalt, og satse på det samme, bare i stereo med en PMA-2010AE til 15k. Der
ville jeg mene det var fornuftigt.

Ellers ville jeg vælge Euphonia ms4 til 58800/par med en anbefalet stereo forstærker der til. Regner med det må kunne
gøres for ca. 35 og derved holde budgettet jordnært, også taget i betragtning at de er helt nye.

Disse har jeg overvejet i kontrast til dali megaline som er tilsalg på dba for 57500 evt. med mellinium. Det er en god
afskrivning, men taget i betragtning at de er 7 år gamle vs. helt nye som de Euphonia...

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

DENON AVR-1912 surround receiver 3199kr

Er ikke 100 sikker på at den opfylder dine krav og om den har den rette pre out men ellers bare en anden i deres serie.

Luksus-stereo DENON PMA-2010AE forstærkertil surround-anlægget
Hvis du gerne vil have både stereo og surround i maksimal kvalitet, kan du bruge den geniale Power Amp Direct funktion. Træk et kabel fra din surround-forstærkers Pre-Out udgang over til PMA-2010AE – så kan du bruge denne som effektforstærker til fronthøjttalerne, når du hører surround. Skifter du tilbage til f.eks. cd, er du i sikker havn med luksus-stereo. På denne måde kan du have et surround-anlæg tilkoblet, hvis du gerne vil have multikanals filmlyd til dine dvd’er, men prioriterer musik i to kanaler højest. En enkel og elegant løsning – og du klarer omskiftningen via et enkelt tryk på en knap!   14999kr

DALI HELICON 400 MK2 højttaler 36000kr eller hvis rummet/forstærkeren kan klare det DALI HELICON 800 MK2 50000kr

Center:  Nogle vil med rette mene at denne skal være fra samme serie som hovedhøjt. andre mener at den er helt overflødig. Selv mener jeg at der er noget rigtigt i begge påstande. Hvis man sidder mange og ser film vil nogle komme til at side lidt langt fra center af skærmen og derved høre for meget fra den ene hovedhøjt. Det er ikke ok. Sidder man alene eller bare 2 så vil så gode højt. som disse Dali snildt være i stand til at danne en mere end tilfredstillende center. Mine kan   Jeg ville personligt spare den i første omgang.

Bag: Her ville jeg blive vildt nærrig og bare gå efter nogle gode pæne)diskrete nogle. CAMBRIDGE WS30 749kr stk. Har ikke selv oplevet denne men bare et eks. fra klubben

Sub: Her er jeg helt blank men idet den kun skal bruges til surr. er udvalget jo enormt. Eks. 2x ARGON SUB10 3800kr

Afspiller: Her ville jeg klart se på Oppo BDP-95 3D blu-ray som får virkelige gode anmeldelser for sin stereolyd . Ved godt at den ikke forhandles i klubben  10000kr

Hvad mangler vi så?  kabler  dette er en hel religion som jeg ikke vil ind i så det må være op til en selv hvor meget der skal gå til denne post. eks. 3000kr men her kan der måske gives lidt rabat.

Dette er bare mit forslag som giver stereo 1.priotet og også har surr. med. 

Ialt.....max ca 90000kr

Resten op til de 130000.140000 kr sender du bare til mig  kontonr. får du via mail

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

HIFY: Jeg forstår ikke lige om jeg får effekten fra surround receiver med og hvorfor bruge en integreret som effekt? Evt. se det
lange indlæg på side 2.

Jeg kan godt følge dig i det hele, jeg var selv inde på i #0 at der skulle laves om på bag og prioritere stereo. Jeg har hørt noget
om spredning af lyd aka placering af baghøjtalere under de 5k ikke optimalt, men det du siger kan have sin rigtighed og ikke
hvis man tænker investerings/interiør det er det. Men emnet er afsluttet nu, jeg er ikke ved at hooke noget sådan op nu. Jeg
har tænkt som skrevet foroven, evt. med Millennium og euphonia.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 December 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Fordi du netop får egenskaberne i 2010s stereo del, samtidig med den kan fungere som effekt for en lille surround forstærker.

Mener stadigvæk Denon er for ringe til højttalere i den klasse, får du en speciel rabat i klubben? :)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hovedhøjt. er tilsluttet til den integreret og fungerer så som helt nornalt stereo setup. Dette er det optimale. Når man så vil høre surr. tændes denne (som er forbundet til de resterende højt.) og så trykker man bare på en knap på den integreret og så vil denne fungere som effekt for hovedhøjt og dette uden om styrkereguleringen. Sådan har jeg forstået det men ret mig gerne

Alt dette kan så også være helt lige meget hvis du allerede er gået væk fra alle de ønsker/krav som du lagde ud med. Det blæser også alt rigeligt udenfor så jeg melder hermed pas. God jagt..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes