| Forfatter |
|
Claue88 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 05 December 2011 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer :)
Jeg er på jagt efter en ny receiver også har jeg længe gerne ville tilføje en sub til mine 2 Jamo E 850 højtalere :) Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige har den store viden om de forskellige mærker og det forskellige data.
Jeg har kigget meget på denne Yamaha RX-A1010 7.1 receiver http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/forstarker-og-afspillere/RXA1010BL/yamaha-7-1-receiver-rx -a1010-sort
Mit maks ligger på de 5.500,- Men der er jo mange andre mærker, synes bare det ser ud til at denne receiver kan rigtig meget, og at der er kræfter i den :)
Ang. subwoofer, har jeg kigget på disse:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/hojttalere/NSSW700PF/yamaha-subwoofer-nssw-700pf
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/hojttalere/YSTSW315PF/yamaha-subwoofer
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/hojttalere/JSUB800HGB/jamo-subwoofer-sort
Hvor jeg hælder mest til NS 700'en. Men hvad betyder dynamisk udgangs effekt? Og hvor stor forskel er der på 20-160Hz og 42-200Hz? Og igen hvor stor forskel er der på 20-160Hz og 42-200Hz kontra 300watt og 800watt, plus 10" og 6,5"?
Jeg skal bruge det til musik og film. Primært hører jeg rap og elektronisk musik. Altså musik med meget bas og subben skal derfor kunne reagere hurtigt og være dyb :) (tror jeg)
Jeg tager gerne imod andre forslag og for og imod :) Men gerne i samme prisklasse, tak :)
|
| Til top |
|
| |
Claue88 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal jeg tolke ingen indput som at det er udemærket det jeg har i tankerne, eller som at det er helt hen i vejret? :D
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 05 December 2011 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 5500 til en sub er der mange at vælge imellem. Mit bud er:
XTZ W10.16
eller
XTZ W12.16
Ellers kan nævnes mærker som Velodyne, SVS og Audio Pro som du måske også bør kigge lidt på.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 05 December 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med så mange penge til en sub, så syntes jeg klart du også skal holde dig fra det du har set på.
Tag et kig på nogle andre seriøse mærker, se evt. dem han har nævnt ovenover.
Ellers finders der hav af mærker: Dali, B&W, System Audio, Monitor Audio osv.
Jeg er selv rigtig glad for min sub fra System Audio, det en god kombination af design og ydelse. Skulle du gå efter noget af
det du har kigget på, så vil jeg da sige at tage noget det matcher din fronter - ikke er helt så dumt. :)
Reciever mæssigt er jeg ikke til de japanske modeller osv. Hvad klang du kan lide er svær at sige, der må du lytte dig lidt
frem. Hvis features har meget at sige, så er de japanske mærker jo langt fremme. F.eks. har hifiklubben også lige sat Denon
2312 ned i pris, så den nu ligger på 5.000 kr fremfor 6.700 eller der i nærheden. Her får du både airplay og meget mere.
Rent lydmæssigt syntes jeg dog mærker som Nad, Marantz, Harman/Kardon osv. har bedre stereo lyd. Det jo en smagssag
:)
|
| Til top |
|
| |
Claue88 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba:
Jeg har kigget lidt på Dali sub E-12F, Dali Concept sub 12 og Cerwin-vega XLS-12S.. Der er jo stor forskel mellem Dali og Cerwin-vega..
Det jeg tænker på, når jeg tænker sub er at det skal give meget bund og ryste huset :) Men den må også meget gerne være hurtig med et stort lydtryk og selvfølgelig skal det kombineres med at lyde godt :)
Kan det lade sig gøre i det prisleje? :)
Tror måske at jeg vælger Denon recieveren du nævnte, den ser ikke helt tosset ud :)
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 06 December 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at bygge sub selv ...evt en peerless xxls 12 tommer enhed ...de virker bestemt he he ...skal selv til at bygge med 2 xls enheder ....bare fordi jeg fik dem til en go pris og har effekter liggende
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 06 December 2011 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claue88 skrev:
wamba:
Jeg har kigget lidt på Dali sub E-12F, Dali Concept sub 12 og Cerwin-vega XLS-12S.. Der er jo stor forskel mellem Dali og Cerwin-vega..
Det jeg tænker på, når jeg tænker sub er at det skal give meget bund og ryste huset :) Men den må også meget gerne være hurtig med et stort lydtryk og selvfølgelig skal det kombineres med at lyde godt :)
Kan det lade sig gøre i det prisleje? :)
Tror måske at jeg vælger Denon recieveren du nævnte, den ser ikke helt tosset ud :)
|
|
|
Der er ingen af de nævnte subs der kan ryste huset som en svs kan.
|
| Til top |
|
| |
Claue88 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2011 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Denon AVR-2312, Dali concept sub 12 og et Van den hul - the minisub hybrid kabel..
Nu glæder jeg mig bare til at posten kommer med sagerne og at jeg skal til at lege, måske enda drille naboerne :)
Håber på det bedste og har en okay mave fornemmelse :)
Hvad mener i egentlig om mine gulvhøjttalere? Jamo E 850
Er det en okay højttaler?
|
| Til top |
|
| |