Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HDMI og Composite out på Onkyo ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Timhof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg sidder lige med et problem jeg vil håbe nogen af jer har ideer til.

Jeg har en Onkyo sr607 forstærker, og et TV med HDMI, alt har virket og gør det stadig.
Jeg har nu købt en projektor jeg gerne vil have tilsluttet mit video-out til. Jeg tænkte at det letteste ville være at trække et
"gult" kabel fra en af Onkyoens gule udgange (evt Monitor out, tænker jeg måtte kunne bruges) og så til den gule
videoindgang der er på projektoren. Men der kommer bare ik noget billede frem :-(

Findes der nogen smart løsning ? (jeg har HDMI i projektoren også, men der er kun 1 HDMI udgang i tvet, og så er det et
fandens langt kabel der skal til) så jeg ville håbe jeg ku bruge mit lange "gule" kabel til noget

Nogen der ligger inde med et par gode ideer ?

Mvh
Tim
Til top Vis Timhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timhof

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Timhof skrev:
Hejsa

Jeg sidder lige med et problem jeg vil håbe nogen af jer har ideer til.

Jeg har en Onkyo sr607 forstærker, og et TV med HDMI, alt har virket og gør det stadig.
Jeg har nu købt en projektor jeg gerne vil have tilsluttet mit video-out til. Jeg tænkte at det letteste ville være at trække et
"gult" kabel fra en af Onkyoens gule udgange (evt Monitor out, tænker jeg måtte kunne bruges) og så til den gule
videoindgang der er på projektoren. Men der kommer bare ik noget billede frem :-(

Findes der nogen smart løsning ? (jeg har HDMI i projektoren også, men der er kun 1 HDMI udgang i tvet, og så er det et
fandens langt kabel der skal til) så jeg ville håbe jeg ku bruge mit lange "gule" kabel til noget

Nogen der ligger inde med et par gode ideer ?

Mvh
Tim
Spørgsmålet er om din afspiller kan udsende både et HDMI signal, samt et komposit (det gule stik). Eller om din fostærker kan udsende
begge signaltyper, dette tvivler jeg dog på den kan
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Timhof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 December 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej Beobrian.

Jeg tror måske du har ret. Jeg syntes jeg har prøvet lidt forskelligt, men har slet ik ku få noget liv ud på min komposit udgang
:( Det ville nu heller ik gøre SÅ meget hvis jeg kan få det ene eller andet, ved fx at hive mit HDMI out ud, for det er ik ret tit
jeg ville skulle bruge det. Men jeg ville bare rigtigt gerne ku få videoen ud af en komposit out, selvom signalet kommer ind i
forstærkeren via HDMI.

Til top Vis Timhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timhof

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes