Hej folkens!
Jeg har "store" problemer med min SP32, first things first:
1. Hvordan opgraderer jeg firmwaren til nyeste version? Har pt. version 1.25 og har en ide om at en opgradering vil afhjælpe
nogle eller alle nedenstående problemer. Har læst mig frem til, at det skal gøres over SR232 indgange på processoren, men
hvor får jeg fat i selve firmwaren som fil?!
2. Jeg har en NAD 218 THX som trækker min SA 7K Master - jeg døjes med, at jeg ved høj volume, må lade min mellemtoner
arbejde i stedet for mine basenheder, kan det passe? Kan man justere frekvensen for 2 CH Stereo, så jeg eventuelt kunne
inddele det via processoren eller kan der være en fejl på delefiltrene i højttalerne? Eller er det 218'eren der ikke er stærk nok
når volumen når en hvis højde? Med høj volumen mener jeg på grænsen til det smertefulde, uden at det forvrænger, men jeg
undrer mig bare over, at basenhederne "ikke bevæger" sig sammenlignet med mellemtoneenhederne.
3. Når jeg eks. smider en Bluraydisc i min PS3, så skifter displayet i SP32'eren til "No HDMI audio" og derefter til MultiPCM og
så er der ingen lyd - for at få denne frem igen, må jeg skifte frem og tilbage mellem to indgange, så kommer lyden også uden
problemer som 2 CH PCM. Det samme kan ske, når jeg skifter fra en lydkilde til en anden.
4. Jeg kan indstille min 218'er til Stereo eller Mono (brokobling, uden at vide det, antager jeg, at brokobling kun bruges ved én
højttaler tilsluttet?) men når jeg kører det i Mono, så får jeg signal til begge højttalere, selvom jeg kun har ét RCA eller XLR
signalkabel tilsluttet (eks. Left) og der er ingen forskel på, om jeg har tilsluttet både left og right, det er som om, right ikke
"virker". Når jeg indstiller 218'eren til Stereo, skal jeg gøre brug af begge signalkabler (altså, left og right, enten RCA eller
XLR) for at få lyd i begge højttaleren - mit spørgsmål går på om SP32'eren "føler" sig frem til om den skal bruge både L og R
eller kun L afhængig af hvad effektforstærkeren står til... I min verden burde effekten bare tage imod hvad den bliver fodret
med og ikke sende signaler tilbage? Ja, jeg ved godt det lyder indviklet, men det er nu engang sådan mit setup opfører sig lige
pt.
Jeg håber på snarlig hjælp fra folk med lignende erfaringer eller som har en SP32 og som ved lige præcis hvad der skal gøres
for at afhjælpe bare et af problemerne.
God jul til jer alle.
PS. Jeg adskiller hele mit setup i løbet af dagen imorgen og starter fra en ende af, for at udelukke eventuelle fejlopsætninger!
På forhånd tak.