Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 17:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Holfi integreret? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hm_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har i flere år, haft stor glæde af min Holfi Audis Signature - den spiller perfekt sammen med mine selvbyg transmission line
højttalere. Den tilfører rigtig varme og glød - nærmest rør lyd. Bunden er lækker og fyldig - præcis som den skal være på en
transmission line.

Har dog altid irriteret mig over manglende remote, så gik på jagt efter noget andet.

Efter min kollegas anbefaling, sprang jeg på en Primare I20 MK2 - lækker forstærker.

Problemet er bare, er den er så meget anderledes end min Holfi - meget kedelig, tynd og flad lyd - selv konen bemærker det.

Så bliver nødt til at sælge den igen, og fokusere på det der passer til mig og mit setup.

Jeg kender bare ikke forskellende på de forskellige Holfi modeller - Audis, Megarus, Integra 8, Integra 8 AE, Integra 88 osv osv. Der
findes sikkert endnu flere modeller som jeg ikke kender.

Hvad vigtigst er - den skal have remote, og ikke være så langt lydmæssigt fra min Audis. Så hvilken skal jeg prøve at gå efter?

Findes der nogen Holfi'er, der har fjernbetjent indgangsvælger?

Pft!
Til top Vis hm_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hm_dk

prime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Audis eller Megarus, men har prøvet at få opgraderet fra Integra til Integra SE, og til sidst en Integra 88.
Fælles for dem har været at de har en varm lyd, men at man får flere detaljer og overskud når man bevæger sig op i modelrækken.
Jeg synes du skal prøve en integra 88, hvis du kan få fat i den. Jeg husker den som en rigtig god forstærker.
Remonten kan kun styre volumen, og jeg mener ikke at holfi nåede at lave nogle modeller hvor du kunne skifte indgange pr. remote.

Mvh. Peter
Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Betyder ikke så meget med fjernbetjent indgangs vælger, volumen betyder alt. Andre integrerede forstærkere, der spiller lige så varmt og flydende som Holfi, er jo Onkyo. Se evt efter A807 og A809 og så model rækken efter et par versioner op ad.

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan varmt anbefale Creek EVO 2 , den spiller meget overbevisende med en meget ren top , ligeså i mellem tonen .
Bassen er der bare .

http://www.avhub.com.au/index.php/Product-Reviews/Sound+Imag e/creek-evolution-2-cd-player-and-integrated-amplifier.html
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Steffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Holfi 5,1 har remote. Det er ganske vidst en forforstærker der også kan er en surround forforstærker, men den er også god til stereo. Jeg bruger den i et surround setup med Oppo 105D blueray, holfi 5,1 og så en Rotel RMB 1075 effekt. Denne kombination spiller også rigtig godt i stereo med varm og alt andet end digital lyd.
Til top Vis Steffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen

jubiiiii
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Betyder ikke så meget med fjernbetjent indgangs vælger, volumen betyder alt. Andre integrerede forstærkere, der spiller lige
så varmt og flydende som Holfi, er jo Onkyo. Se evt efter A807 og A809 og så model rækken efter et par versioner op ad.

Til det er jeg så nød til at skrive at der er himmelvid forskel på Holfi og Onkyo.

Tror næppe der findes en Onkyo der når Holfi integra 88SE på det lydmæssige
Til top Vis jubiiiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jubiiiii

hm_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg har brændt fingrene nok på Primaren, så er rimelig fast besluttet på en Holfi igen

Ikke at Primare er dårligt på nogen måder, men det passer bare slet ikke til min smag eller setup.

Har alle Integra fjernbetjent volume?

Hvis grundliggende alle Holfi modeller spiller med samme varme stil, så er det vel bare at finde et godt eksemplar med
fjernbetjening.

Min Audis Signature er jo ikke just powerfull på papiret, men syntes nu alligevel den gør det yderst overbevisende.
Til top Vis hm_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hm_dk

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Januar 2015 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår din glæde ved Holfis produkter. Har desværre ikke ejet et Holfi produkt men kan udelukkende tale på baggrund af
erfaring fra lyttesessions i slut 0'erne.

Bedste lyd til dato kommer fra Peter Holsteins setup på Hi-fi Surround 2008 hvor han stillede op med et multikanal setup bestående
af Holfi Xandra MP, 1.5.1 pre, NB 250 effekttrin, Superbatt riaa og Power 150 samt strømforsyninger. Krydret med Peak Consults
fantastiske Thypoeus (front) og Princess Signature (bag), kabler fra Argento samt pladespiller fra Bergman. At høre musik med,
som du beskriver det, så meget varme, glød og bund, var en fryd for ørene.

Har du iøvrigt lyttet til Vincents produkter? Jeg spiller selv på en Vincent SV-237 (anmeldt på denne side), som har noget af Holfis
varme og attack... selvom det lidt er Kina (Tyskland) vs. DK. Trist at virksomheden Holfi ikke mere eksisterer. Kunne godt tænke
mig at have deres apparater stående i mit domicil i dag og gerne nye af slagsen... Hvad er det iøvrigt lige blevet af Peter Holstein?

Beklager jeg ikke kunne bidrage med hjælp til din søgen, men udelukkende havde brug for at ytre begejstring over Holfis produkter

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes