| Forfatter |
|
tdlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 08 Maj 2016 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg endelig på markedet efter et par nye højttalere til at erstatte de gamle, ikke supergode Dali 7 jeg købte for alt for mange år siden.
Da jeg har købt en Rega Elex-R tænker jeg om ikke den vil gå godt med et sæt af Regas RX-5, men jeg har simpelt hen ikke kunnet finde nogen
anmeldelser noget sted, så er der nogen her, der har lyttet til dem eller ligefrem ejer et par? Eller ved om de står i et lytterum i København.
Lytter primært til alternativ rock og elektronisk musik.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 08 Maj 2016 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne du måske finde dig et sæt brugte Snell E4. De går godt sammen med Regas forstærkere og vil spille dit musik valg ganske fint. Snell og Regas højttalere minder lidt om hinanden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 08 Maj 2016 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en anmeldelse af den nye RX3 ude. En rigtig god
anmeldelse. Og som den stolte Rega ejer, så bliver det bedre jo
kængere op af stigen man kravler. Jeg har hørt RX5 til en demo
og jeg var vild med den. Den nye serie er også ret pæne og jeg
syntes RX har mere stil. Jeg spiller selv på RS7 og er meget
betaget af lyden. Nemme at placere og det betyder egentligt
meget. Jeg har haft langt mere bekostelige konstruktioner, men
Rega kan bare noget. Jeg syntes du skal kontakte Bent fra
Medlyd om en demo, henvisning til forhandler.
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 08 Maj 2016 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas altid på med produkter, som det er svært at finde anmeldelser på. Det kan selvfølgelig være anmelderne har overset en produkt, som
var værd at anmelde. Men... personligt holder jeg mig til ting jeg kan finde anmeldelser på. Dynaudio går du aldrig galt med. De spiller
det meste godt. Rock, klassisk mm. Ældre modeller krævede veldimensionerede forstærkere. Men nyere modeller kan godt trækkes af
mindre forstærkere.
Find en brugt Focus (alle modeller). Der får du meget musik for pengene :-)
Jeg har selv Focus 160
|
| Til top |
|
| |
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 08 Maj 2016 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio er også klart at anbefale. Dog er RX5 stadig ny og
derfor er der ikke anmeldelser endnu. Det er startet med RX3.
Jeg ville mere passe på med små eksotiske mærker, som kan
være svære at gensælge eller i det hele taget få til at spille godt i
stuen. Rega er ikke i denne kategori. Såvel som Dynaudio, er
Rega en sikker investering.
|
| Til top |
|
| |
tdlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2016 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Jeg venter med køb til efter sommerferien, så der kan jo nå at komme en anmeldelse eller to :)
Med i overvejelserne er Focal Aria 926 og Tannoy Revolution, men dem kan jeg heldigvis begge høre i samme butik. Jeg må forhøre mig om ikke de
kan få et sæt RX-5 hjem til en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Helge Jacobsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 09 Maj 2016 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
På en smuttur til Tyskland købte jeg bladet Audio Test. I februar-nummeret (02/16) er der en test af Regas RX-serie. Jeg har ikke kunnet genfinde testen online, men hjemmesiden hedder. www.audio-test.at.
For at gøre en lang historie kort, så får RX5 karakteren Gut (83%). Det er faktisk lidt mindre end lillebror, RX3, der får Sehr Gut (85%). Mellemtonen anses for at være en lille-bitte-lille-smule bedre end bas- og diskantgengivelsen (17 points ud af 20, bas og diskant får 16/20).
De anbefales i rum af størrelsesordenen 15-55 kvm.
Ellers skal jeg ikke kloge mig på så meget på den tyske tekst, men hvis jeg ikke har misforstået alt for meget, så tror jeg anmelderen ville købe RX3 fremfor RX5.
|
| Til top |
|
| |
redwine Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
| Sendt: 09 Maj 2016 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på med anmeldelser!
Dem der har flest og bedst anmeldelser er som regel dem med flest annoncer og/eller anden smøremiddel.
Brug dine egne ører og gerne input fra andre i diverse forums, ofte bedre guidlines.
|
| Til top |
|
| |
Kaj. Udelukket fra forum

Permanent!
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3449
|
| Sendt: 09 Maj 2016 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil alle mennesker lytter ens, opfatter ens, tænker og handler ens, gør alting ens er man nødt til at teste et produkt selv.
Hvordan kan man ellers være sikker på at indkøbet falder i ens egen smag?
|
| Til top |
|
| |
tdlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selvfølgelig helt bevidst om at en lytteprøve de forskellige højttalere imellem vægter væsentlig højere end anmeldelser. Men
forhold som placeringsvanskeligheder og brugererfaringer fås ikke mange andre steder end på diverse fora.
Jeg har hæftet mig ved, at der vist har været problemer med diskantenhederne på RS-serien, enheden er opdateret i RX-serien, så
måske nogle har hørt om det har afhjulpet problemet med for lav følsomhed på disse?
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TDLarsen
Det er klart klogest, at høre udstyr i sin egen stue, hvor man jo skal have det til, at fungere og selvom jeg har ligeså meget tillid til anmeldere som alle andre befolkningsgrupper, så er der sandsynligvis forskel på hans lytterum og dit.
Vedr. afbrændinger, så har vi solgt dem i 5 år og haft 2 afbrændinger ! Det sker med diskanter i al almindelighed, at de brænder af, hvis de modtager et forvrænget signal.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
Anders SL Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft et par Rega højttalere, godt nok af ældre dato men filosofien/idealet er vist det samme.
- de har høj effektivitet så forstærkeren har det let - de er ikke neutrale i lyden (det er pap-membraner ikke - de giver en lidt farvet mellemtone) så enten elsker man dem, eller også gør man ikke. - delefiltret er skåret ned til et minimum, så enhederne spiller som de er - de er rigtig gode til stemmer og akustisk musik. De kan selvfølgelig spille alt muligt, men det er især her de brillierer.
Det betyder at en test af dem, kan være meget afhængig af anmelderens smag og behag...
Som andre også nævner, så er Dynaudio en højttaler man aldrig går fejl af. Det flyder med DALI, JBL, B&W osv... men ikke Dynaudio. De skal dog have en del effekt før de liver op - drifteffekten er ret høj.
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders SL skrev:
| Som andre også nævner, så er Dynaudio en højttaler man aldrig går fejl af. |
|
|
checkede lige din påstand 33 annoncer under rubrikken "højtalere"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ellers kunne du måske finde dig et sæt brugte Snell E4. De går godt sammen med Regas forstærkere og vil spille dit musik valg ganske fint. Snell og Regas højttalere minder lidt om hinanden.  |
|
|
Allan, jeg er helt uenig når vi snakker de originale Snell
De Rega højtalere jeg har haft eller hørt har performet helt anderledes end en typisk J" eller E"
Måske K" og Q" kunne være lidt bedre bud
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, du refererer til E4, den kender jeg slet ikke
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det, jeg mener med at de minder lidt om Snell, mest de allerførste,
mener jeg i den retning med den ubesværede og lette gengivelse.
Helt ens er de selvfølgelig ikke. Den oprindelige E og E4 ligger ikke s.
tæt op ad hinanden. Overgangen mellem enhederne, er meget mere
uhørlig på den oprindelige.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tdlarsen skrev:
Jeg er selvfølgelig helt bevidst om at en lytteprøve de forskellige højttalere imellem vægter væsentlig højere end anmeldelser. Men
forhold som placeringsvanskeligheder og brugererfaringer fås ikke mange andre steder end på diverse fora.
Jeg har hæftet mig ved, at der vist har været problemer med diskantenhederne på RS-serien, enheden er opdateret i RX-serien, så
måske nogle har hørt om det har afhjulpet problemet med for lav følsomhed på disse? |
|
|
Jeg er selv en tilhænger af Rega's højtalere, lydfilosofi, service og grej.
Jeg har endnu tilgode at høre den nye RX serie, men det lader til at man er rykket en klasse op på alle fronter, pga de nye coatede enheder, tungere kabinetter og måske nye diskanter, priserne er også blevet væsentlig højere og det undrer at Rega ikke beholder den lille successfulde RS1 i programmet, den var fornuftigt prissat og et lille vidunder i mindre rum nær væg eller hjørner, prøv at sætte de fleste konsum højtalere på den prøve uden at de boomer.
De tidligere R/RS typer havde ikke diskant problemer som er mig bekendt
De fleste typer med sidevendt bas jeg har ejet eller lyttet på, havde jeg dog problemer med at styre i bassen(boom), så en test i dit eget rum vil altid være det bedste.
Jeg er således mere til R/RS1 og den ældre Ela som ikke har den for mig lidt problematiske sidebasenhed
R/RS1/Ela har heller ikke nogen høj anskaffelsespris/værdi så det er næsten gratis hifi hvis man senere vælger at sælge dem igen.
Hvis du kører komplet Rega setup prøv deres kabler også for den sidste synergi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det, jeg mener med at de minder lidt om Snell, mest de allerførste,
mener jeg i den retning med den ubesværede og lette gengivelse.
Helt ens er de selvfølgelig ikke. Den oprindelige E og E4 ligger ikke s.
tæt op ad hinanden. Overgangen mellem enhederne, er meget mere
uhørlig på den oprindelige. |
|
|
Du har muligvis ret i det med det ubesværede" og lette gengivelse" men et typisk sæt Rega har langt hurtigere basnoter ift Snell's laaangsomme performance.
Mellemtone er også to verdener men fred være med det, smag og behag spiller jo ind også her
|
| Til top |
|
| |
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLund skrev:
Anders SL skrev:
| Som andre også nævner, så er Dynaudio en højttaler man aldrig går fejl af. |
|
|
checkede lige din påstand 33 annoncer under rubrikken "højtalere"  |
|
|
Ja, og de fleste af dem er temmelig gamle, da Dynaudio-ejere ofte beholder deres højttalere længere tid, end andre. Og så skifter de oftest til nye Dyanudio'er.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 10 Maj 2016 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tests kan efter min bedste overbevisning ikke bruges til noget.
De fleste firmaer er godt klar over at mange bruger tests til at finde deres udstyr med.
Derfor bliver der sandsynligvis også brugt mange midler på at forsyne markedet med tests..
At et firmas produkter ikke er testet i nævneværdig grad, eller overhovedet, siger intet om produktets kvaliteter.
Som tidligere nævnt af en anden her, så kan man ikke sætte andre til at lytte for sig.
Det sker ofte her inde at der bliver spurgt om "hvilken forstærker skal jeg vælge tyil xx ?"
I min optik et fuldstændig tomt spørgsmål, fordi det hele i bund og grund handler om spørgerens præferencer.
Der findes oceaner af fremragende udstyr, også reelt high-end, som det ikke umiddelbart er muligt at finde tests på.
Og godt det samme.
Du spørger til Regas Højtalere.
Ring (som tidligere sagt) til importøren eller en butik med salg af Rega.
Måske du kan købe et par hjem fra nettet, men mulighed for at returnere dem hvis du ikke er tilfreds..
Mvh.
|
| Til top |
|
| |