Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ronins gejl!! En smule nyt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 December 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

det ser sku lækkert ud - hvem der bare havde mod til at prioritere som du

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
det ser sku lækkert ud - hvem der bare havde mod til at prioritere som du

Takker

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 December 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Jeg troede egentlig, Ronni, at du havde været ude og invistere i en fornuftig, rummelig stationcar efter familieforøgelsen Smile ?

Er det en gammel Bimmer 325 ?

Lars

Hehe nej, Lars - vi opvejede det og fandt frem til at barnevognen sjældent er med, og den kan sagtens være i vores 406´er.

Bimmeren var min ide - jeg har en svaghed for model E30, dvs. den gamle model og 325i var på ønskelisten. Den er mit nye legetøj

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Beskæftigelse: Trykker

Jeg tror sku jeg skal være trykker; bimmer, 406, ML, Accuphase  +  + (misundelses-smiley)

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 23 December 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej I bilmagasinet!

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 December 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

ronni min ven,har du prøvet at sætte din dejlige accu direkte i røven af din monster amp?

lækkert setup iøvrigt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 December 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

ronni min ven,har du prøvet at sætte din dejlige accu direkte i røven af din monster amp?

lækkert setup iøvrigt

Halløjsa, ja det har jeg og skønt det er udemærket, så er niveauet alt andet lige utåleligt i længden da den kun kan dæmpe med -40 dB.

Tak for roserne

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Halløjsa, jeg kan se at du har fået fingre i en 331, hvordan går det så med den?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Halløjsa, jeg kan se at du har fået fingre i en 331, hvordan går det så med den?

Halløjsa i det nye år....

Ja, jeg har ikke opdateret tråden, men det er korrekt at jeg har handlet en 331 istedet. Spillestilen er generelt den samme og opløsningsmæssigt er forskellene heller ikke de helt store, men på kræfterne er der milevid forskel - her er 331 i den grad lille. Jeg kan spille ved fuldt niveau, og bevares det er da højt, men ikke ekstremt højt. Med 332/332.5 ville huset vælte hvis jeg gjorde det samme. Normalvis spiller jeg dog aldrig så højt, men grænserne skal jo prøves af, så det er hermed gjort. Den bevarer dog overblikket og løber ikke på noget tidspunkt tør for strøm.

Derudover spiller den skam helt fint - det er faktisk rigtigt som nogle har sagt at den er en anelse varmere i mellemtonen end sin storebror.

I løbet af Januar får jeg besøg af en 331 mere og så står bro-kobling på programmet - det skal nok blive interessant.

Det var en trist afsked med 332.5´eren for jeg var meget glad for den, men jeg vil som sagt hellere ud og ræse lidt i Bimmeren, så nedgraderingen  er acceptabel og lydmæssigt mangler der som sagt ikke det vilde i sammenligning, så indtil videre klarer jeg den. Der er alligevel planer for foråret.....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Halløjsa i det nye år....

Ja, jeg har ikke opdateret tråden, men det er korrekt at jeg har handlet en 331 istedet. Spillestilen er generelt den samme og opløsningsmæssigt er forskellene heller ikke de helt store, men på kræfterne er der milevid forskel - her er 331 i den grad lille. Jeg kan spille ved fuldt niveau, og bevares det er da højt, men ikke ekstremt højt. Med 332/332.5 ville huset vælte hvis jeg gjorde det samme. Normalvis spiller jeg dog aldrig så højt, men grænserne skal jo prøves af, så det er hermed gjort. Den bevarer dog overblikket og løber ikke på noget tidspunkt tør for strøm.

Derudover spiller den skam helt fint - det er faktisk rigtigt som nogle har sagt at den er en anelse varmere i mellemtonen end sin storebror.

I løbet af Januar får jeg besøg af en 331 mere og så står bro-kobling på programmet - det skal nok blive interessant.

Det var en trist afsked med 332.5´eren for jeg var meget glad for den, men jeg vil som sagt hellere ud og ræse lidt i Bimmeren, så nedgraderingen  er acceptabel og lydmæssigt mangler der som sagt ikke det vilde i sammenligning, så indtil videre klarer jeg den. Der er alligevel planer for foråret.....

Ja godt nytår iøvrigt.

Jamen dine lytteindtryk står vidst nok meget godt mål med hvad jeg selv har kunne konstatere, det er jo klart nok at en 332 har flere kræfter,det har den jo også på papiret og der skal jo være en grund til at flå sin bankmand og ødelægge sin ryg.. Personligt har jeg dog ikke brug for flere kræfter i mit 13 kv.rum end hvad 331 kan levere og mine tannoyér er barnemad for den at trække, så den får lov at levere havre til den ikke kan mere. Men tilykke med nedgraderingen.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Ronin jeg vil lige hører din vudering,  hvordan tror du en Rør amp og martin logan  Ascent står sammen rent lyd mæssigt jeg tænker nemlig på en emille, jeg vil nemlig undersøge det lidt ...

Mvh Novisad

Hej...

Martin Logan og rørdrift er 'generelt' en god idé. Det er i hvert fald min erfaring.

Men prøv selv! 

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Nå, er den på vej? Der skulle også lande en No.38S?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ronin skrev:

Nå, er den på vej? Der skulle også lande en No.38S?

Der er desværre ikke sket noget endnu, men i starten af næste uge skulle jeg gerne være heldig. Nu spiller vejret også ind, så det har forsinket det yderligere....

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Du kunne også overveje at biamp'e, hvis du har muligheden for det. Det med brokobling, er det så ikke et problem at forstærkeren "ser" en lavere modstand? men den der ML bamse kan sikkert klare lidt af hvert 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg lige må tillade mig at svare på Ronins vegne, så kan VA højtalere ikke bi-ampes (eller wires). De har kun ét sæt HT terminaler.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ah, der kan man bare se hvor lidt jeg ved om det mærke  ... det bliver spændende at høre om resultatet.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Er jeg den eneste der undrer sig over RCS'erens passive rolle? Den kunne jeg ellers godt bruge, hvis den alligevel ikke laver andet end at samle støv?

MVH

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Hvis jeg lige må tillade mig at svare på Ronins vegne, så kan VA højtalere ikke bi-ampes (eller wires). De har kun ét sæt HT terminaler.

Fuldstændig korrekt - de kan desværre ikke bi-ampes.

Mahler kører i 6 ohm, så bro-kobling skulle ikke være et problem med to 331´ere (for at tage et eksempel). Mahler peaker godt nok ved 2,8 ohm, men det skulle stadig ikke være et problem - jeg tror ML´eren har overskud nok til det, også fordi at det ikke foregår ved 2,8 ohm hele tiden, og skulle det blive et problem slår ML´eren jo bare fra, så prøves skal det jo næsten....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:

Hej

Er jeg den eneste der undrer sig over RCS'erens passive rolle? Den kunne jeg ellers godt bruge, hvis den alligevel ikke laver andet end at samle støv?

MVH

Halløjsa,

RCS´eren har bestemt ikke en passiv rolle - faktisk så er den tiltænkt en større rolle hvis jeg beslutter mig for med tiden at integrere en sub i systemet. Den har jo som bekendt en decideret sub-udgang, så det er meningen at jeg skal afprøve det på et tidspunkt - opsætningen fordrer jo næsten til det. Desværre er det lidt tung kost at sætte den op med alle de indstillinger der er at finde i den, så jeg har sat den lidt i standby fordi jeg ikke har tiden til at sætte mig ind i det lige i øjeblikket.

Men RCS´eren spiller ganske fremragende, og jeg er skam glad for den.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hvaa hvordan gik testen med de to 311'er?

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes