| Forfatter |
|
DK6400Brian Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 06 Marts 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen helt klart. Det er da også fuldkommen tåbeligt  sådan set. Silly me ! Der er intet efter sletning/indspilning.
__________________ --
Med venlig hilsen
Brian Hougaard Baldersbæk
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
DK6400Brian skrev:
Jamen helt klart. Det er da også fuldkommen tåbeligt sådan set. Silly me !
Der er intet efter sletning/indspilning.
|
|
|
Der er ikke noget der er tåbeligt. Vi er alle søgende efter mere forståelse for musikken og en bedre oplevelse af formidling gennem vores anlæg. Her på forum kan vi lige så godt hjælpe hinanden med det. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig med "dolph" og hånden på hjertet tænkte jeg da også at det var bedre at slette båndet før det kom i maskinen og blev slettet af slettehovedet - måske fordi vi alle har haft gamle dårlige bånd hvor man kan høre gamle indspilninger " bag" musikken fordi slettehovederne eller noget andet på maskinen ikke har fungeret optimalt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Helt enig med "dolph" og hånden på hjertet tænkte jeg da også at det var bedre at slette båndet før det kom i maskinen og blev slettet af slettehovedet - måske fordi vi alle har haft gamle dårlige bånd hvor man kan høre gamle indspilninger " bag" musikken fordi slettehovederne eller noget andet på maskinen ikke har fungeret optimalt
|
|
|
Der kan jo også sidde en lille smule nams ;)
min ville pludseligt ikke optage, der var bare tavshed (næsten) - en ordentlig møjert havde lagt sig på indspillehovedet ... dohhhh!!
Fyfasan jeg fik koldsved...
btw.... man skal ikke sætte 24v 50ma pærer i sine vumetre - de lyser fænomenalt, men kortvarigt.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DK6400Brian skrev:
Jan_Stevns.
Din Revox står flot.
|
|
|
takker :)
DK6400Brian skrev:
|
De er så vidt jeg kan dechifrere, optaget på 4-spors maskine. De tekniske optagelser, sync og noget tidskode, er på rimeligt niveau, mens tale kan være forholdsvis kraftigt indspillet. Det er for det meste optaget i 15" hastighed og eftersom min max er 7½" er der ret dyb bas ved et kraftigt niveau.
Ja, jeg undrede mig bare.
|
|
|
4 spors ... og 15" - det lyder vildt ...
Jeg har lige kørt et par prøver på den fine "nye" - Hold fest der er kog i gryden - om så metrene hamrer mod endestoppene, går hovederne eller bånd ikke i mætning - det må være hasigheden der gør det ;)
(og båndsus er på det nærmeste fraværende) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Jan. Jeg har det stort set samme oplevelse. Der kan proppes godt med tråd på tapen, men ved rolige passager ønsker jeg ikke alt for megen overhør, så lader det toppe ved -3 dB til 0 dB, med et enkelt flash fra den røde LED som absolut maximum. Planerne om at anskaffe et Dolby SR modul er forduftet, ene og alene fordi til normalt lytteniveau er der næsten ingen sus ved Revox'en. - 63 dB er noget andet, end dengang vi høvlede den af ved -48 dB til -53 dB på kassettebånd. Kørte i forgårs et BASF SM-911 gennem maskineriet, som lagde en kage af rang på samtlige tre hoveder. Det kostede vatpinde  Måske det magnetiske lag ikke hæfter så fantastisk fremragende mere. Hm-hm !
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten....jeg vil afprøve min ide senere på døgnet, med halv hastigheds materiale/halv hastigheds optagelse og fuld hastigheds afpilning. Bare for sjov skyld. Selvfølgelig skal der A-B testes med mere normal optagestrategi. Selvfølgelig. I hører nærmere
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DK6400Brian skrev:
Kørte i forgårs et BASF SM-911 gennem maskineriet, som lagde en kage af rang på samtlige tre hoveder. Det kostede vatpinde Måske det magnetiske lag ikke hæfter så fantastisk fremragende mere. Hm-hm !
|
|
|
Du skal vist have en bageopskrift til bånd før du får fedte det hele ind i gammel basf-båndlim __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam spottet bageri-tendenserne via Google. Bagermester Harepus
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket, r-l-b  Jeg bagte en adskilt bærbar IBM ThinkPad 700C på 85 grader i september, for at komme problemet med klistret gummimaling til livs. Det hjalp faktisk, omend i mindre grad. Men nu fik den kun 3 kvarter. Med grøntsagkogeren in mente og oplysningerne om længere varighed, burde den have haft et par timer. Det vil jeg da lige prøve én gang til. Båndene. Noget kunne godt indikere, at enkelte kunne være modne til en varm tur i kassen. Takker !
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Hmmmmm.
Må jeg spørge hvorfor du vil slette båndet uden at optage på det samtidig?
Båndet bliver ikke slettet bedre af at blive slettet to gange i stedet for en gang.
|
|
|
Der kan være en ide i at slette gennem på halv hastighed, inden man indspiller på ny ;)
Nogle bånd er temmeligt faktaresistente , og vil ikke slettes ;)
i dagligt tale er forskellen meget lille .....
-Jan
....Som lige har blæst et par gamle masterbånd gennem, og nu trænger nye batterier i høreapparatet ;)
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
niklasthedolphi skrev:
Hmmmmm.
Må jeg spørge hvorfor du vil slette båndet uden at optage på det samtidig?
Båndet bliver ikke slettet bedre af at blive slettet to gange i stedet for en gang.
|
|
|
Der kan være en ide i at slette gennem på halv hastighed, inden man indspiller på ny ;)
Nogle bånd er temmeligt faktaresistente , og vil ikke slettes ;)
i dagligt tale er forskellen meget lille .....
-Jan
....Som lige har blæst et par gamle masterbånd gennem, og nu trænger nye batterier i høreapparatet ;)
|
|
|
Som jeg skrev i sin fulde længde i det du citerer mig for: "Hmmmmm. Må jeg spørge hvorfor du vil slette båndet uden at optage på det samtidig? Båndet bliver ikke slettet bedre af at blive slettet to gange i stedet for en gang. Hvis
det er et problem, på din maskine, at der er rester af tidligere
optagelser efter sletning/indspilning så vil jeg mene at dit
slettehoved eller signalet til samme har en defekt." "dolph"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt du sige at det ingen indflydelse har på lyden at slette to gange - jeg har altid forstillet mig at det var lidt som at rive en havegang - først det grove og bageefter fint og sirligt  Vil det sige at hvis fx. CIA fik fat i et bånd så ville chancen for at de kunne "fremtrylle" noget af gamle overspillede optagelser ikke være nævneværdigt større var båndet kun slettet en gang? - jeg har nok set for mange dårlige b-film - Anyway mine revox maskiner spiller og sletter som en drøm - Dolph: fik du optaget coltrane programmet i fredags ? eller endnu bedre i trisdags- de bed noget af slutningen af fordi de have klumret med teknikken og havde sat noget hippie folkmusik på først - og så ville de genudsende tirsdags men det fik jeg ikke hørt - det er nok de sidste 5 - 10 minutter som jeg gik glip af  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
|
|
|
læste du at jeg skrev på halv hastighed ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettehovedet hér, fjerner ned til -75 dB, ifølge de opgivne informationer. Det gælder vel ved begge hastigheder. Forudsat man har 3,75" og 7½" til rådighed, hvad så hvis: - man ved 3,75" overstyrer båndet let i begge retninger med en >12 KHz tone, eller - man ved 7½" overstyrer let, men med en 15 Hz tone ? Det må da alt andet lige gøre brug af samtlige magnetiske partikler og dermed vil alle gamle optagelser vel være decideret væk, samtidig med, at man ikke kan høre de nu brugte toner. Ved eksempel 1, forudsættes endvidere, at man agter at optage sit materiale ved 7½". Derved fordobles tonen til > 24 KHz og dennes rester ved ny optagelse opfanges ikke af øret. Med mindre man er en vov-hund
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Slettehovedet hér, fjerner ned til -75 dB, ifølge de opgivne informationer. Det gælder vel ved begge hastigheder.
det burde være sådan , ja
>Det må da alt andet lige gøre brug af samtlige magnetiske partikler og dermed vil alle gamle optagelser vel være decideret væk, samtidig med, at man ikke kan høre de nu brugte toner.
sletningen skulle jo gerne ende op i at partiklerne ligger fordelt som en jævn grød, der ikke indeholder nogle lydreproducerbare ting - altså næsten som da båndet var nyt
Alligevel har jeg et par tidligere 4spors bånd, hvor der lå lidt rester, efter en sletning på 7.5, og en ny optagelse på 15" - var de rester væk - det var tilfældet for alle fuji båndende - eller jeg blev offer for et skævt sporbillede på den famøse 4spors fætter
ps: Villadsen har iøvrigt et sæt nye 2spors hoveder på lager, til menneskepenge ;)
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
15"  Mht. bånd synes jeg generelt godt om Maxell UDXL og XLI. Det *kan* dog ske, at et enkelt ind i mellem har dropouts. Det samme billede gør sig gældende med BASF SM-911, dog med den forskel at disse enten smitter meget lidt af eller smitter meget af. Ja, jeg har umiddelbart kun råd til bånd fra brugtmarkedet, så jeg er gået efter studiebånd eller konsumbånd i den go'e ende. Gamle BASF, AGFA, Scotch und so weiter fra 60'erne og 70'erne er jeg gået i en lykkelig bue udenom. Min frasolgte maskine havde mulighed for at bruge EE-bånd, af hvilke jeg fandt frem til både Maxell XLII og TDK SA. Båndene lod jeg naturligvis følge maskinen. Jeg lod mærke til, på den maskine, at det nærmere var selve elektronikken der støjede forskelligt, snarere end båndene. Det kunne høres alene ved at benytte sig af omskifteren, uden bånd. Jeg må en dag ved lejlighed have spurgt Villadsen, hvordan menneskepenge ser ud  Kan du ikke "stille mig videre" i systemet hos ham eller dumpe en kontaktadresse ? At du kunne slette bedre ved en lavere hastighed må jeg formode reelt skyldes at magnetfeltet fra slettehovedet bedre "kan brede sig". Altså at tidsfaktoren spiller en rolle. Jeg fandt ud af hvad problemet hér var. Det var dyb stemme optaget på 15" og eftersom min max er 7½" synes der pludselig at være en masse energi i basområdet. Da det samtidig strakte sig op over 0-3 og 6 dB blev det opfanget af afspillehovedet. Derfor hjalp enten en alm.sletning eller samtidig optagelse henover. Mht. støj, synes jeg at min Revox småbrummer lidt i højre kanal. Ja, hvis jeg skruer helt op for medhøret vel at mærke. Samtidig giver Revox'en sådan noget underlig snurren fra sig. Hvis jeg kører en finger hen over metaldele....snurrer det. (Med 50 Hz ?) Det får mig til at tænke på, om der sidder noget kondensator-noget mellem elektronik og stel, som er ved at klaske fuldkommen ?  Min Philips CD, der selv har metalkabinet har ikke disse unoder. Til gengæld...hvis jeg forbinder den med Revox'en...snurrer Philips'en også.  Det *MÅ* da være noget stelforbindelse, der er ved at ryge eller er røget. Ikke sandt ?
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
DK6400Brian Lukket konto

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal ovnen godt nok bruges til en plukket struds til jul, men indtil da kunne man jo prøve at bage et par BASF bånd.
Hvad er konsensus hér ?
[1] Båndet meget pænt (!!!) viklet op på metalspole, a'la som var det efter afspilning. [2] Ovnen på ca. 60 grader, som jeg løbende checker med et digitalt udetermometer. [3] Bages i 2½ time. Vendes hver halve time.
__________________ --
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DK6400Brian skrev:
15"  Jeg må en dag ved lejlighed have spurgt Villadsen, hvordan menneskepenge ser ud  Kan du ikke "stille mig videre" i systemet hos ham eller dumpe en kontaktadresse ?
|
|
|
Han nævnte en tudse, som værende prisen for et sæt 2 spors hoveder - det er temmeligt sikkert ex.moms
Jeg skulle blot bruge et par remme til tællere - den store og den lille tandrem underneden tælleren
Han havde iøvrigt også med held prøvet re-lappede hoveder ;)
men prisen på 4 spors hoveder - Gyys ! faktor 3 !
|
| Til top |
|
| |