Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Vi kan ikke se forskel på HD og alm... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Den test er vist bare til at grine af!

MEN: Er der også nogle af jer derude, som faktisk har svært ved at se forskel på DR HD og en DVDfilm? Det har jeg nemlig.

F.eks. synes jeg, at Apocalypto fra 2006 står vanvittigt flot og flottere, end det man ser på DR HD.

Jeg modtager DR HD via tagantenne - ved ikke om det har noget at sige?
Jeg har ikke sat min dvdafspiller til at opskalere, men mit tv gør det muligvis.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hvis eller når man vil sende HD via Masterne, da kan intet under det dobbelte af et SD signal, anvendes til HD. Jeg vil endda sige at 1 HD kanal skal som minimum fylde 3 SD digitale kanaler.

Og hvis vi ikke må få dette, hvorfor så ofre penge herpå. Forskellen mellem SD og HD bliver herved kun kosmetisk, hvilket bekommer DR ganske godt. Hvorfor? Det ved jeg faktisk ikke, og Forbrydelsen II er jo alligevel så mørk at det ikke gør noget. Men hvad med kommende sports udsendelser og lys over landet!

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
Den test er vist bare til at grine af!

MEN: Er der også nogle af jer derude, som faktisk har svært ved at se forskel på DR HD og en DVDfilm? Det har jeg nemlig.

F.eks. synes jeg, at Apocalypto fra 2006 står vanvittigt flot og flottere, end det man ser på DR HD.

Jeg modtager DR HD via tagantenne - ved ikke om det har noget at sige?
Jeg har ikke sat min dvdafspiller til at opskalere, men mit tv gør det muligvis.

Se http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78638&K W=Ney%5F&TPN=2 og http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69746&titl e=bitraten-p-dr-hd-og-andre-mux2-kanaler

Dr-HD via tagantenne er bestemt ikke noget at råbe vildt meget hurrah for åbenbart

Vil dog sige at det står rigtig flot på dvb-c og der er tydelig forskel i forhold til dvd materiale.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes