Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
Sendt: 21 November 2011 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
Hej alle
Er det et problem at sætte 2 aktive subwoofere til en surroundforstærker (Denon AVR 3803) jeg tænkte at jeg blot ville sætte en splitter på forstærkerens udgang så signalet deles ud til 2 subwoofere? er en splitter den rigtige løsning eller kan det gøres på anden måde?
Det skal kun bruges ved surround da det er i min bio så det skal IKKE bruges på mit stereo-setup i stuen.
Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
Hvis dine aktive subwoofere har indbygget delefilter kan du sætte dem direkte til pre-out og så dele ved fx 80 hz. Så vil de hjælpe i det dybe og de vil spille i stereo.
Stereo effekt i dybbas kan være svær at høre i et mindre rum, men i et større rum kan de dybetoner i nogen grad retningsbestemmes.
Så skal du bare have to subwoofer rca kabler eller splitte et almindeligt rca kabel i to. Kvaliteten af det kabel behøver ikke at være sky høj.
Bruger siden: 08 August 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
Sendt: 21 November 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
Har du tjekket om der er "slave out" på subben?
så kan den ene styre den anden. det volleyball være en mere korrekt løsning. da man så undgår at ændre impedancen i kablet :p det sker men
ved ikke om det påvirker lyden.
vh
Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
Sendt: 26 November 2011 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
Jeg ved godt det ikke er det du direkte spøger til, men rent akustisk set kan det være en _kæmpe_ fordel at køre med 2 eller
3 subwoofere i forhold til 1. Jeg kan evt. uddybe i morgen (også angående placering), når promillen er lidt lavere og
formulerings evnen lidt bedre .
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
Sendt: 26 November 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
Du skal blot huske, at lave korrekt delay\level på begge subs individuelt, ellers bliver det noget rod. Lyden fra begge subs skal ankomme til lyttepositionen samtidigt.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum