Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX-NR809 eller Yamaha RX-A1010 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 November 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej,
jeg står og skal vælge en ny surround receiver og kan ikke helt finde rundt i hvilke modeller fra hvilke producenter der er sammenlignlige. Indtil videre har jeg brugt prisen som guide, da jeg jo har et budget, men er det reelt? Hvis jeg kigger på de to ovenstående modeller, så ligger de prismæssigt i samme leje, men så faldt jeg over en anmeldelse på "Bild & Ljud" hvor de har sat Yamaha RX-A2010 op mod Onkyo TX-NR809. Men 2010'eren koster jo omkring 10K hvor 809'eren ligger på omkring de 7k og 2010 har 9.2 kanaler hvor 809 har 7.2. Jeg havde egentlig set mig varm på 809'eren men er nu faldet over et godt tilbud på 1010'eren og regnede egentlig med at de var i samme klasse, men hvad siger i. Nogen der har erfaring med begge eller bare Yamaha 1010?

Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb

Sejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 November 2011 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da lige nævne, at jeg selv har købt 809'eren gennem Amazon.com og ShopUSA, hvilket resulterede i en samlet pris omkring 5100 kr. Jeg endte ud med 809'eren, blandt andet grundet design, scaler chip, gui og naturligvis prisen. Hvordan Yamaha'en er, ved jeg desværre ikke noget om, så der må andre folk på banen
Skriv endelig hvis der er noget du er i tvivl om, eller vil vide mere omkring.
Mvh
Michael

Til top Vis Sejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sejrup

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej,
ja det var godt nok billigt for en 809'er. Jeg er ikke i tvivl om kvaliteterne ved 809'eren. Det er mere om Yamaha'en er i samme klasse eller den mere er sammenlignlig med Onkyo 709. Og grunden til hele min tvivl er at jeg har fået tillbudt Yamaha'en til 1300,- under hvad 809'eren koster.

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2011 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har købt yamaha'en og må sige at jeg har ikke fortrudt. Jeg syns surround er fedt, men det er vigtigt for mig at kvaliteten er god i 2 ch stereo. Men selvfølgelig skulle den ikke være skod til surround.

Jeg bruger et sæt system audio 1070 i fronten som jeg bi amper med 2 kanaler. Det betyder at jeg kun kan køre med 5.1 surround, men det passer også bedst i min stue. System audio'erne er rimeligt kræsne med det signal de får. Men yamaha'en gir et stort luftigt lydbillede, med god kontrol over situationen. Bassen er god og meget præcis. Mellemtonen er velopløst og diskanten er dejlig luftig uden den på noget tidspunkt blir hård.

Ved surround er dialogen dejlig velopløst og det er ganske tydeligt at yamaha har arbejdet med flerkanals lyd i mange år. Efekterne blir gengivet med stor autoritret. Lydbilledet er stort og velopløst. Det er som om højtalerne forsvinder - man blir bare omgivet af lyd. Ganske imponerende.

Et godt skridt er at der er pre out af alle kanalerne, så man kan opgradere forstærkerkanalerne efter behov. Så den kan benyttes som forforstærker også. Videodelen har alle de funktioner man kan komme i tanke om der skal være. Scalering osv fungerer rigtigt fint. Netværks delen har jeg ikke prøvet endnu. Men en ting er sikkert - der er rigeligt med muligheder i denne reciever. Kvaliteten er rigtig god med masser af saft og kraft til at drive højtalerne. Brugervenligheden er også rigtigt god.

Karakter (1-6 stjerner)
Lyd 2ch...........: *****
Lyd 5ch...........: ******
Billedekvalitet...: ******
Features..........: ******
Brugervenlighed...: ****
Manual............: ***

Jeg vil sig at dette er et rigtigt godt køb. Ved meget krævende højtalere er det ikke sikkert der er strøm nok i effektrinnet, men så har man jo muligheden for en god hifi effektforstærker til at klare den.

/Bjarne

Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej,
det lyder rigtig godt, for jeg endte også med at bestille Yamaha'en. Elgiganten kører med den til 5490,- i denne uge, hvilket er
2500,- under billigste pris på nettet og faktisk samme pris som den bliver solgt til i USA. Så kunne ikke stå for det :)

Jeg har selv et sæt Audiovector M3 super, som skulle være rimelig let drevne. Hvad får du ud af at bi-ampe, med 2 kanaler,
bare sådan af nysgerrighed, da jeg også har muligheden med mine højttalere?

Nu glæder jeg mig jo bare endnu mere til den dukker op på torsdag :)

Takker for info.

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

dumb skrev:
Hej,
det lyder rigtig godt, for jeg endte også med at bestille Yamaha'en. Elgiganten kører med den til 5490,- i denne uge, hvilket
er
2500,- under billigste pris på nettet og faktisk samme pris som den bliver solgt til i USA. Så kunne ikke stå for det :)

Jeg har selv et sæt Audiovector M3 super, som skulle være rimelig let drevne. Hvad får du ud af at bi-ampe, med 2 kanaler,
bare sådan af nysgerrighed, da jeg også har muligheden med mine højttalere?

Nu glæder jeg mig jo bare endnu mere til den dukker op på torsdag :)

Takker for info.

Hejsa

Jeg købte oss min i elgiganten - kunne heller ikke stå for den. Ved bi amping deler du belastningen mellem 2 forstærker
kanaler istedet for en. Det kan gi renere lyd end hvis en forstærker kanal skal klare det hele. Jeg syns øvre mellemtone og
diskanten er mere luftig på den måde - men prøv dig frem og se hvad der lyder bedst i dit setup.

/Bjarne

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2011 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Så blev den sluttet til. Altid en kærkommen lejlighed til at få omstruktureret ledninger og andet grej :)

Men lige et hurtigt spørgsmål, de der Scenes den har, hvordan konfigurer man hvilket input de skal bruge? Jeg vil f.eks. gerne have BD/Blu-ray til at
bruge HDMI 2, men jeg kan ikke lige se hvordan man skifter det, har du fundet ud af hvordan?

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Når du er på den rigtige kanal, med de rette indstillinger (surround mode og andet) så holder du den Scene knap nede indtil den skriver "Scent set complete" i displayet.

/Bjarne

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hey..det virker. Tak for info, jeg kan absolut intet finde i manualen om det.

Det er altså super fedt at den med en knap, tænder både for Receiver, PS3 og TV....nice feature og simpelt at sætte op, når man lige ved hvordan :)

Nu mangler jeg bare lige at få måle microfonen sat til og så skal der altså ses film :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes